תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט ברור שלא תיתן ליהודי להיכנס לקסבה ולעשות מה שבא לו
מספר קטלוגי: 99788
יחידה: נח"ל 50
תקופה: 2010
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
71  צפיות    0  תגובות
ברור שלא תיתן ליהודי להיכנס לקסבה ולעשות מה שבא לו
יחידה: נח"ל 50
תקופה: 2010

הייתם בתקופה שהיה פיגוע בבני נעים, מה אתה זוכר? מה היו ההשלכות שלו? מה קרה שם. בגדול פשוט היינו בכוננות יותר גבוהה, שמנו הרבה עמדות. מה שקורה זה מעבים עמדות, שולחים עוד עמדות תגבור, מביאים תגבור בכלל, פשוט כי היה חשש לפיגועים,פשוט חשבו שזה לא רק האירוע היחיד שיכול לקרות ובלי קשר זו הייתה תקופה יותר מתוחה. תקופה שלא ראינו את הבית הרבה זמן, היה סוף שבוע שהייתי צריך לצאת וראיתי את האוטובוס שלי שהייתי אמור לעלות עליו הולך והודיעו לי בארבע לפנות בוקר שאני לא הולך ועולה לעמדה, יותר מזה. זהו, בגדול זה היה בעיקר עיבוי עמדות ואנחנו פשוט היינו בתוך הקסבה, בתוך מתקנים אז מתקנים זה לא קרה שם. אז העבודה שלנו היה לעבות שם ולהישאר שם למקרה שיקרה משהו שם.

לעבות בפני מה? אירועים, תקופה שיש יותר מתח, אתה צריך יותר להיות בשטח.

היו גם הוראות כלפי תג מחיר ודברים כאלה? כן, היו עניינים והרבה.

מה היו ההוראות? או מה עשיתם כדי להתמודד עם תג מחיר? פשוט היה כוננות גבוהה. מאוד. לא היינו כמעט בבסיס, לא היה כמעט אף אחד בבסיס.היו חמ"ליסטים ואנשים שמתחלפים בין שמירות, כולם היו בחוץ. היה ממש יומיים שלמים שלא ישנו ורק שמרנו. ההנחיה היא להיות ערניים גם לערבים וגם ליהודים בלי שום הבדלה, להבין שגם יהודים עכשיו יכולים לעשות משהו. בקיצור, להיות ערניים.

ומה היו ההוראות בתג מחיר כזה או אחר? בכל מקרה, אם מישהו תופס נשק ולא יודע... ונכנס לקסבה, אם יהודי תופס את הג'ננה שלו, גם אותו אתה יכול להוריד.

כן? היו הוראות פתיחה באש כלפי יהודים? זה לא היה הוראות פתיחה באש אבל המסר היה שבסופו של דבר אתה לא יכול לאפשר לשום דבר לקרות. כל אחד בחברון. בסופו של דבר, מישהו שעושה משהו לא בסדר,אז צריך להגיב לזה. אני חושב שהפלוגה שלנו היא שונה, נראה לי לא כולם היו ככה בחברון, זה לא החוויה שלהם אבל אני מדבר מתוך הפלוגה שלי זה היה הנחיות וברור שאתה צריך למנוע מכל אחד שעושה משהו, כאילו המטרה שלך היא לשמור על סדר.מעבר ללהגן על היהודים, אז לשמור על הסדר.

אבל בפועל אמרו לך מה לעשות? הרגשת שאתה יודע במידה ויהודי נכנס עכשיו? זה היה מקרים יותר אפורים.

אני רוצה להתעכב על זה, מה זה אומר אפור? אפור זה אומר שאתה לא יודע בדיוק מה אתה צריך לעשות כי זה לא ברור, זה תמיד נורא הסיטואציה, לרוב זו ההנחיה להתקשר לפטרול או להזמין מפקד או אפילו... זה לא אתה צריך להתמודד עם הסיטואציות האלה. בפועל, כשאתה כן מתמודד, אז באמת להודיע לחמ"ל ולהזמין עוד מישהו.

הגדירו לכם הוראות פתיחה באש במידה של תג מחיר כלפי יהודים? לא, זה לא היה ברמה כזאת. כי א' לפתוח באש מול יהודי זה תיק, זה תיק פלילי.בכל צורה שהיא. במקרים מאוד-מאוד חריגים, אמרנו לנו: אם אתם מרגישים סכנה ויש יכולת וזה, וממש יהודי בא ועומד לירות בכם ברור שתירו בו, אבל יותר מזה? זה...מאוד-מאוד חריג.

אבל היה חשש כן למקרים? לא לכאלה. לא, זה לא היה... לא כלפי החיילים בכל מקרה ולא, זה לא היה... היה חשש לתג מחיר בכל מקרה.

זהו, למה ציפו? ציפו לאיוש מקומות שרצו, גבעות של מתנחלים או לאירועים. אמרו גם והיה חשש לזה שייכנסו לקסבה אבל גם העמדות היו ערניות ולכן שמו את העמדות בכוננות. וזהו,והתפקיד שלך למנוע את זה. ברור שלא תיתן ליהודי להיכנס לקסבה ולעשות מה שבא לו. זה היה ברור, זה לא היה אפור. אפור יותר באופן כללי כי הסמכות שלך כלפי היהודים לא ברורה שם ואתה זה, זה אפור.

הרגשת שיש לך גב אבל מהמפקדים שלך? כן, כן. גב מלא. בכל מקרה יכולתי להתקשר למפקד שלי במכשיר קשר – טלפון משוכלל.