תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט משפחה מאוד עקשנית
מספר קטלוגי: 98867
דרגה: סמ"ר
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
291  צפיות    0  תגובות
משפחה מאוד עקשנית
דרגה: סמ"ר
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014

איך נעים ברחוב? ה-  D9(בולדוזר משוריין) מקדימה, הוא פותח לך את השטח. הוא גם הוריד מלא פחונים, פשוט עובר עליהם. אם יש שם משהו או מישהו אז הוא נדפק. לא היה שם אף אחד, לפחות אף בן אדם או אף בן אדם חי. יש לך כל הזמן חיפוי, אתה מחפה לנקודות שהן בעייתיות. בדרך כלל אפשר מניתוח שטח להבין את זה, ובדרך כלל יש מחלקה אחרת שמחפה אל הנקודה הזאת. בית גבוה, מישהו כבר יורה עליו. אם זה הטנק, אם זה מחלקה אחרת, אם זה חיל האוויר – מישהו מטפל בזה. כל הזמן יש ירי. זה אחד מהדברים הכי רלוונטיים: ליצור רצף של אש, כל הזמן ליצור אש.

M16 יורה כל הזמן? כמה שיותר, יותר טוב. איזה כלים? טנק, אינסוף תחמושת וכוח אש מטורף. כל הזמן. אם לא בתותח אז במק"ך (מקלע כבד) של הטנק.

לאן הוא יורה? על הכול בגדול. על בתים חשודים. מה זה נקודה חשודה? הכול זה נקודה חשודה. אתה בעזה, אתה יורה על הכול. יש לך מאגים שיורים, יש לך נגבים (מקלע קל) שיורים. יכולים בזמן שאתה מתקדם להוריד לאו (רקטה נגד טנקים) על בית לידך בגלל שהוא נראה חשוד, אז מחלקה אחרת תעשה את זה בשבילך. המון אש של כל הכוחות. זה הכול מעטפת גדולה ותכל'ס אתה מרגיש יחסית מוגן.

ראיתם גופות? לא זוכר. הרבה גופות של בעלי חיים, של בני אדם אני [ראיתי] אולי אחת. בגדול זה היה שטח שלא היה שם אף אחד. ראינו אזרחים עזתים פעם אחת, באור יום. הם פשוט באו, ידיים למעלה. בבוקר של יום שישי ראיתי שיוצאים משפחה לרחוב, ידיים למעלה, כמו בסרטים. ממש כשרק הגענו. שמונה-תשע בבוקר. אתה רואה חבר'ה יוצאים, יש מקום יותר מרכזי בלי בתים בנויים, ואז הם יוצאים עם בגדים לבנים וידיים למעלה, זה מצחיק לראות אנשים עם ידיים למעלה כי אף אחד לא עושה את זה במציאות. רק בסרטים רואים את זה. היה בזה משהו קומי. אחת המחלקות הוציאה כיתה אליהם, הכיתה הגיעה בערך 30 מטר מהם. הם עצרו במרכז הצומת, ירדו לכריעה ושמו ידיים באוויר. אף אחד לא יצר אתם שום קשר. הם לא יצאו כי מישהו אמר להם לצאת, הם פשוט יצאו. הגיעה כיתה עם חוקר שבויים, קרא בערבית לגברים, הגברים הגיעו, הוא דיבר אתם טיפה ואז שניים מהם הלכו אתו חזרה. הם נפרדו מהמשפחות שלהם, הם הולכים לפאתים של עזה, לפאתים של השכונה הבדווית, צפונה אלינו.

למה הם נפרדים מהנשים? אני מניח שלחקירה. המשפחה התחילה להתקדם דרומה, לשטח שצה"ל לא היה בו.

כמה אנשים הם היו? שישה.

מישהו הסביר איך פתאום יוצאת לכם משפחה? לא. לא דיברנו. זה היה די מוזר כי זה שטח שהופצץ והוזהר והופצץ והוזהר כבר יום לפני. זאת הייתה משפחה מאוד עקשנית.

וזה לא הדאיג אתכם שאולי יש עוד משפחות? לא. כי זה פשוט נראה לנו כל כך הזוי. זה לא נראה הגיוני שמישהו בכלל יחשוב להישאר ליד.