תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט אנחנו מפוצצים את הבית, אבל אסור לפתוח במבה?
מספר קטלוגי: 895583
דרגה: סמ"ר
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
3,818  צפיות    0  תגובות
אנחנו מפוצצים את הבית, אבל אסור לפתוח במבה?
דרגה: סמ"ר
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014

מה נוהל הכניסה לבית? נותנים אליו מכת אש משוגעת של כל מה שיש באותו רגע זמין. נכנסים, תמיד יש מישהו ברתק על הבית, נותנים את מכת האש, מק"ך (מקלע כבד), מקל"ר (מקלע רימונים), טה-טה-טה, וכמה שיותר מהר מרגע שמפסיקים הם [החי"רניקים] נכנסים. אף פעם לא מהדלת, תמיד מחור אחר.

איך עושים את החור? או מטדור (רקטה נגד טנקים) או טנק או D9 (בולדוזר משוריין) או לבנת חבלה. נכנסים ואז מתחילים לטהר את החדרים, לכל חדר מוצמד צמד ומדי פעם זורקים רימון או משהו כזה.

פותחים ברטוב (ירי חי) או ביבש (ללא ירי)? פעם ככה ופעם ככה, לפי המצב רוח. מטהרים את הבית, הם צועקים אחד לשני "טוהר, טוהר". [פעם] נכנסנו לבית שהיה חנות ממתקים. היו מלא ממתקים, פשוט העפנו הכול הצדה.

לא אכלתם? לא, גם כי זה היה ממתקים לא הכי טעימים שיש, וגם בימים הראשונים עוד היה "אסור לגעת" ומוסריים וזה. אחרי זה כבר יותר צחקו על זה, "אנחנו מפוצצים את הבית, אז [אסור] לפתוח במבה?" זה בית של שתי קומות. עלינו לבדוק את הקומה למעלה, לראות מה המצב, איפה אפשר להקים את הכלים [כלי הנשק]. היינו צריכים למקם בקומה העליונה את המקל"ר, והייתה לנו בעיה. הייתה שם איזו מרפסת כזאת שהייתה מאוד מתאימה לעמדה אבל הקיר של המרפסת, הוא הגיע לגובה [מסויים] והמקל"ר, הקנה שלו הוא בגובה נמוך יותר אז מן הסתם אי אפשר לירות דרך הקיר, אז היינו צריכים לעשות בו חור. איתנו בדיוק היו המחלקת חבלה של הפלוגת חוד אז כמה נוח. יש להם לבנות חבלה, אז הבאנו אותם והם מיקמו לבנות חבלה על הקיר, ירדנו כולם למטה, וזה היה נורא מרגש באמת. הם פוצצו את הקיר, עלינו חזרה למעלה, וזה עשה חור ממש יפה ומושלם, בדיוק מה שרצינו, בדיוק בגודל, ההדף העיף את כל שאר הבית פנימה כזה. היה בקומה למעלה של הבית שקים ענקיים כאלה של אורז ושל עדשים, שקים של איזה 2 קילו כל אחד, וזה היה [מתאים] בול בשביל לדפן את העמדה ולהניח על זה את המקל"ר, אז היה שם אחלה עמדה. מילאנו עוד מלא שקי חול בעצמנו, עשינו שם עמדות יפות של מק"ך ומקל"ר. כל המטבח שם היה הפוך מהפיצוץ. בכלל כל הבית היה מלא סחורות והכול נשפך על הרצפה ודורכים על הכול. המרפסת [הייתה] בהמשך ישיר של המטבח, אז כשפוצצנו את זה כל המטבח התהפך לגמרי. אי-אפשר להשתמש יותר מדי במבנה כבית אחר כך. התמקמנו, הקמנו למעלה שתי עמדות. השחרנו לגמרי את החלונות עם דיקטים ובדים. אני חושב שהיו לנו כמה סקביאסים (שמיכות צמר), השתמשנו קצת במצעים שמצאנו, באחד החדרים לקחנו מיטה זוגית והפכנו אותה על החלון. השתמשנו הרבה ברהיטים, אהבתי את זה, זה זמן יצירתי. והאמת שהשתמשנו בממתקים בתור כריות, וזה אחלה כרית. היו גם כל מיני חבילות של טיטולים וניירות טואלט, זה היה אחלה בתור כריות.

איך הבית נראה אחרי שלושה ימים שיש בו 30 חיילים? הוא נראה די רע גם כי הרבה דברים התפוצצו בפנים וגם כי לאף אחד לא אכפת. אתה מעשן בתוך הבית אז אתה זורק את הבדל בתוך הבית. אתה זורק את הזבל בתוך הבית, לאף אחד לא אכפת. הרופא שלנו היה דוקטור במילואים והיה נורא חשוב לו כל הזמן שנהיה מסודרים ונזרוק את הזבל בפח ולא נחרבן בבית, בעיקר בקטע של היגיינה. נורא מהר התחילו מכות שלשולים והרבה חיילים פונו כי הם הרגישו חרא ושלשלו.שירותים לא עבדו כי לא היה מים ודי מהר זה התפוצץ. גם אמרו לנו "אל תחרבנו בשירותים כי זה ייסתם וזה יהיה נורא", אז היינו מחרבנים בשקיות ומעיפים את זה מהחלון. בימים הראשונים זה היה על הפנים ואחרי זה טיפה השתפר אבל זה נראה רע, גם כי אתה עושה הכול מהר ולא אכפת לך והביטחון שלך מצדיק הכול.