תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט בחיל הים, עד שיש לך אקשן, הרבה אנשים צמאים לזה
מספר קטלוגי: 893932
דרגה: רס"ל
יחידה: חיל הים
אזור: רצועת עזה
תקופה: 2010
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
273  צפיות    0  תגובות
בחיל הים, עד שיש לך אקשן, הרבה אנשים צמאים לזה
דרגה: רס"ל
יחידה: חיל הים
אזור: רצועת עזה
תקופה: 2010

כשאתה בים שומר שהדייגים נשארים באזור שמותר להם, בדרך כלל לא ייתנו לך אישורים לירי לגוף [הסירה] בלילה. יש לך קסנון (זרקור) אם עושים את הדברים האלה, ובמקרים הכי גרועים עושים להם "בידוד". בידוד זה שאתה לוקח את החבר'ה חזרה אתך לחוף. פעם היו אומרים להם: "תעלה למעלה”, מביאים לו חבל, מביאים לו יד והוא עולה למעלה. נוהל של בידוד זה להרחיק אותם מהחוף, לגרום להם לפשוט את הבגדים שלהם, לקפוץ עם מסמכים מנוילנים למים ואז עם גלגל הצלה אתה מושך אותם אליך לספינה, מעלה אותם לספינה ולוקח אותם אתך לחוף. שם עושים להם חקירה ובאיזשהו שלב אתה מחזיר אותו.

איפה הספינה שלהם תוך כדי?צפה במים.

היא נשארת שם?בדרך כלל. לפעמים גם גוררים אותה לאשדוד. היו מכמורתנים שהחרמנו לתקופה מכובדת. זה היה כלי שיט שעשה דברים חוזרים. על כל כלי שיט יש מספר, אתה יודע מי זה. אחרי שכלי שיט חוזר ועושה משהו כמות פעמים מוגברת – אז הנוהל יגיע למצב של בידוד וייקחו אותו וידברו איתו ויראו מה [לעשות איתו]. הרבה פעמים עד שתגיע לבידוד זה תהליך של שמונה שעות ואז בשביל הבידוד עצמו יקראו לספינה שנייה מיידית לבוא ולאסוף. בדרך כלל על ספינות שבודדו היו שני אנשים עד ארבעה אנשים. היו כל מיני הנחות אם יש ילדים על הספינה. בדרך כלל לא היו. הכי צעיר שבודדתי היה באזור גיל 16. אם היה מתחת לזה היו באים, מעלים אותו (את הדייג) על הספינה, עושים בדיקה ואומרים לו: נו-נו-נו ומחזירים אותו לילד שלו. לא היו נותנים לילד להישאר לבד על הספינה. להרחיק אותם מהחוף זה תהליך מאוד בעייתי כי מהרגע שהם מבינים מה אתה רוצה אתה משחק איתם חתול ועכבר, כשאתה כל הזמן מאגף אותם ולא נותן להם להפליג. אתה מגיע לטווחים מאוד נמוכים ואתה יכול לדבר איתם דרך הקשר ולהגיד להם להפליג מערבה. אחרי שאתה מרחיק אותם המרחק הדרוש זה לפחות שמונה מייל מהחוף. אתה מתחיל להגיד להם להתפשט, מגיעים לתחתונים. ברגע שהם עם תחתונים, אתה אומר להם לקפוץ למים, אתה זורק גלגל הצלה, שלא יֵצֵא מצב שהוא לא יודע לשחות פתאום. מושך אותו עם גלגל הצלה ויש סולם חבלים, מטפס, עוזרים לו לעלות, יש ערכת בידוד שכוללת בגדים חמים ודברים כאלה. על פי נוהל חייבים להביא לבן אדם אוכל ושתייה חמה. לי יצא להיות תחת מפקדים שהיו אנשים מאוד הומניים, אבל ראיתי תמונות של החבר'ה שמצטלמים עם חבר'ה עם כיסוי על העיניים ודברים כאלה על הספינה. היו כאלה שמצלמים עם הפלאפון. היו גם כל מיני חבר'ה אגרסיביים. היה צריך להעלות את הבן אדם על הספינה, כל הספינה צבועה בצבע למנוע החלקה, חספוס. היו כל מיני חבר'ה שגירדו את הבן אדם בהורדה שלו. אתה צריך ישר להכניס אותו להכנעה. מהרגע שאתה מושך אותו, איך שאתה מוריד אותו זה תמיד חייב להיות בצורה אגרסיבית אבל שמעתי מאנשים שסיפרו בגבורה שהם עשו את זה בקצת יותר אגרסיביות. אם רואים דברים כאלה אז אנשים יענשו. זה לא דברים שהתקבלו בחיל באיזשהי תקופה. אוזקים אותו עם אזיקונים, כיסוי עיניים. שמים עליו מדים בלי כפתורים, שלא יהיה איזשהו בלבול, ואחר כך עוטפים אותו עם שמיכת סקביאס (שמיכת צמר צבאית). לא הכי נעים, אבל חם. יכול להיות שאתה מבודד עכשיו ארבע ספינות, יכול להיות לך גם שמונה אנשים. ב- 80% מהמקרים כולם יהיו על הסיפון. אתה לא תכניס אותם לתוך הספינה. על כל בן אדם כזה יש בן אדם עם נשק שעומד ושומר עליו עד שמגיעים לחוף. אוכל ושתייה זה משהו שהוא "מאסט" בדברים האלה.

מה המרחק שהם שוחים?כלום, 20 מטר. הם לא שוחים, אתה סוחב אותם עם גלגל הצלה. בחיל הים, עד שיש לך אקשן, הרבה אנשים צמאים לזה. זה מאוד-מאוד תלוי בסגל, באיך הוא מסתכל על הדברים ואיך הוא מציג את הדברים, מבחינת אם זה הגיוני שאתה תהיה כועס עליהם או שתראה את הצד ההומני של האנשים האלה שרוצים להתפרנס ולחיות. וגם כשהם עושים את זה, אז הם לא עושים את זה סתם בשביל לשחק איתך, הם עושים את זה כי הם צריכים את זה ויש כאלה שרואים את זה ויש כאלה שלא רואים את זה. והאוכלוסייה שמגיעה לצה"ל, דבורים זה לא כל כך שונה מכל מחסום אחר, יש שם את הקיצוניים שרק מתים להביא כאפה לערבי ואני יכול להגיד לך שבדרך כלל דווקא החבר'ה האלה ברגע שהם רואים אותו (את הדייג) אחרי שהוא קופץ למים, הם הכי רגישים. כי הם פתאום רואים אותו ברמה כל כך מופחתת שהם מפחדים למצוא את עצמם שם. אנחנו בדרך כלל לא במצב של עין לעין. פתאום להגיע למצב הזה שבן אדם מגיע אליך רועד מהמים זה מצב של כוח שיש אנשים שלא יודעים איך לקבל אותו לטוב ולרע. אבל כל דבר כזה קורה עם ה"סגן". זאת אומרת סגן חייב להיות מלווה בבידוד. סגן בסופו של דבר הוא חייל פז"מניק (ותיק), הוא כנראה כבר עשה את הדבר הזה בעבר אבל זו גם שאלה שהחבר'ה שמגיעים להיות סגנים, איך הם מקבלים את הדברים האלה. במזל, אני יכול להגיד שהייתי עם אנשים שהם באמת יותר הומניים בקטעים האלה. כי זה דברים נוראיים.

אתה אומר במזל, כי אתה מכיר סיפורים אחרים?כן, כי יש סיפורים על גירודים על החספוס, צילומים עם החבר'ה, יריקה בתוך התה שאתה מביא לו. שומעים על הדברים האלה. זה לא מקובל על הדרג הגבוה בכלל.