תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט "אם יש פה תמונות של שאהידים זה מחשב עם פעילות פח"עית ברורה, צריך לקחת"
מספר קטלוגי: 87733
דרגה: רב סרן
יחידה: מילואים
אזור: אזור בית לחם
תקופה: 2002
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
114  צפיות    0  תגובות
"אם יש פה תמונות של שאהידים זה מחשב עם פעילות פח"עית ברורה, צריך לקחת"
דרגה: רב סרן
יחידה: מילואים
אזור: אזור בית לחם
תקופה: 2002

אחד הלילות, היות והיינו המון המון חיילים וצריך לעשות משהו, אז הלכנו לעשות מעצרי שב"כ. נכנסנו לבית של משפחה. האבא שאותו חיפשנו לא היה שם. הייתה שם אמא וילד שהוא היה איפשהו על הגבול בין ליקויי למידה קשים לתסמונת דאון, והיה מחשב. עכשיו אחת מההוראות הייתה להביא כל חומר אלקטרוני שאתה יכול למצוא בבית של האנשים שאתה נכנס אליהם. היות וזו הייתה ההוראה, המג"ד אמר: האבא לא נמצא, תאספו את המחשב ובואו נלך. האמא התחילה לצרוח ולהתחנן שנשאיר את המחשב. כשדיברנו איתה למה, היא אמרה שזה הדבר היחיד שהבן שלה מסוגל לעשות. שאם לא יהיה לו את המחשב הוא כאילו משתגע וגם ככה [יש] עוצר, הוא לא יכול לצאת מהבית. אמרנו להם עזבו, נבדוק את המחשב ובואו נראה מה קורה. פתחו את המחשב. על הדסקטופ היה תמונות של שאהידים. בשביל המג"ד שלי זה הספיק. הוא אמר טוב, אם יש פה תמונות של שאהידים זה מחשב עם פעילות פח"עית ברורה, צריך לקחת. אמרנו לו תשמע, זה כמו שתלך עכשיו למחשב של ילד ישראלי, תמצא תמונות של שחקני כדורגל. כל אחד מעריץ את הגיבורים שלו, מה לעשות? פה מעריצים את השאהידים, זה הגיבורים כרגע. [אז] החזיקו פלוגה שלמה בחוץ מאבטחת אותנו בזמן שעברנו על כל המחשב בשביל לוודא שאין עליו ממצאים שמרמזים על פעילות פח"ע של הילד המפגר. בסופו של דבר המג"ד שלי השתכנע שנשאיר את המחשב כי אין שום חומר פח"עי שמותקן על המחשב, כשברור לכולנו שכל הסיטואציה היא מטופשת לחלוטין כי א', אנחנו לא יכולים לשפוט את זה ו-ב', הבן אדם [האבא] לא היה עצור, הוא לא היה חבר ארגון טרור ידוע, הוא היה מישהו שהיה אפשר להפעיל עליו לחץ.

איך אתה יודע את זה?זה חלק מהתדריך. זה לא היה מעצר חם, זה היה מעצר קר שסביר להניח שלא צריך להשתמש בנשק. זה בעצם בעיניי תמצית הטמטום של השהות שלנו בשטחים. אתה נכנס לבית של משפחה באמצע הלילה, אתה מעיר אותם, מנסה למצוא את מי שלא נמצא, ואז אתה מנסה לגרום את הנזק שאתה יכול לגרום כי כבר גררת פלוגה שלמה, לפחות בוא נשיג משהו ובמקרה הזה זה היה לקחת מחשב מילד עם מוגבלות קשה.