תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הקול שלו מרוב צעקות נהיה משונה
מספר קטלוגי: 865405
דרגה: סמ"ר
יחידה: תותחנים 411
אזור: אזור ג'נין
תקופה: 2011 - 2012
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
59  צפיות    0  תגובות
הקול שלו מרוב צעקות נהיה משונה
דרגה: סמ"ר
יחידה: תותחנים 411
אזור: אזור ג'נין
תקופה: 2011 - 2012

בג'למה היה מעבר גדול של רכבים, שבניגוד לרוב המעברים באזור, הייתה לו את האפשרות להעביר המון רכבים לכאן ולכאן. עמדה שם חברת אבטחה פרטית שעובדים בשביל צה"ל, ובדרך כלל חיילים לא היו עובדים במחסום הזה, זה היה מחסום רציני.

מעבר סחורות?כן. היה קורה שם הרבה פעמים מצבים עם רוכלים, הם היו באים עם כל מיני סחורות וקצת חוסמים את הכביש כי הם היו מקימים כל מיני בוטקאים קטנים באזור המחסום, בצד שלהם. הרבה פעמים המחסום היה עולה מול החמ"ל ואומר לו "יש לי פה מלא רוכלים, תשלחו אנשים שיפנו אותם". ואז היו שולחים קצין עם כמה חיילים, הולכים ומתחילים לצעוק על הרוכלים ומכוונים עליהם נשקים שיעופו חזרה.

איך מפנים את הרוכלים?מגיעים עם קרמי ורימוני הלם וגז וכל היופי הזה. ואז אתה מגיע וצריך לצעוק על הרוכלים "יאללה תעופו", ורובם לא בדיוק מדברים עברית אז התקשורת הייתה מאוד מוגבלת, בסביבות ה"אודרוב, יאללה, תעופו". וחזרה על אותן שלוש מילים שוב ושוב בצעקות. מן הסתם הם לא מתפנים תוך שנייה כי הם רגילים לזה והם מסתכלים עליך "כן, סבבה" ופשוט מחכים שתלך. ואז אתה צריך להתחיל להפיל להם את הבוטקה ולבעוט להם בסחורה ולהפיל את זה לרצפה ולכוון עליהם נשקים ולהראות שאתה רציני ואתה באמת מתכוון לזה. פעם שלחו אותי עם ***. הגענו לשם, *** היה בן אדם נחמד, אני אהבתי אותו, היה חביב כזה ובן אדם סבבה. ופתאום הוא מגיע לשם והוא התחיל לצעוק עליהם בטירוף, כשכבר הקול שלו מרוב צעקות נהיה משונה. צועק, צועק וזה כולה כמה אנשים עומדים עם הבוטקה שלהם ומוכרים כדורגלים. מוכרים כל מיני צעצועי פלסטיק, דברים כאלה. הוא בא והוא צועק ומכוון עליהם את הנשק ו"יאללה, תעופו", והיה אחד שלקח לו יותר זמן להתפנות אז הוא בא והתחיל להפיל לו כל מיני דברים על הרצפה מהדוכן שלו. הפיל את כל הסחורה על הרצפה, ואז הגיע הבן של אותו רוכל ועזר לו להרים את כל הדברים ולקחת את זה משם.

הרוכלים האלה נמצאים שם כל יום?כן.

אז למה יום אחד מפנים ויום אחד לא מפנים?היו מפנים אותם בימים שהם היו מגיעים יותר מהרגיל והיו כבר מקימים את הדוכנים שלהם על הכביש עצמו שהיה גישה למחסום. כשהם היו מקימים את הדוכנים שלהם ממש על הכביש עצמו זה היה מעצבן את העובדים של המחסום, והם היו קוראים לגדוד לפנות אותם.