תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט נכנסנו כמה פעמים לבתים עם משפחות
מספר קטלוגי: 84632
דרגה: סמ"ר
יחידה: אחר
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
614  צפיות    0  תגובות
נכנסנו כמה פעמים לבתים עם משפחות

היה לנו הרבה פעמים של אלמנות קש, אז השאיפה תמיד היתה של מי שתכנן שהכוח ייכנס לבית לא מאויש. אבל הרבה פעמים לא היה כאלה בתים, מה גם שאתה לא תמיד יודע מה מאויש ומה לא מאויש, והיינו נכנסים. נכנסנו כמה פעמים לבתים עם משפחות, שהנוהל, נכנסים למשפחה, אומרים להם: אנחנו עכשיו הולכים להיות פה אז אתם צריכים עכשיו להתרכז בחדר מסוים ולשבת שם. בחדר עם האנשים האלה יושב בן אדם. אני בתור צלף אף פעם לא יצא לי לשבת עם האנשים האלה, תמיד לשבת במקום שבו אתה צופה על מה שצריך לצפות. אבל בעצם אתה יושב בבית שלהם. אני זוכר, הרבה פעמים התפלאנו, כלומר ראינו בתים מאוד מפוארים, שלוש-ארבע קומות בית, כל קומה סלון עם טלוויזיה ושטיחים וספות והכל מאוד מפואר.

היו מקרים שהרסו ציוד שם?היה מקרה, נכנסנו לבית, אתה בא, הולך עם הבעל בית, אתה אומר: טוב, אני צריך עכשיו לעשות חיפוש בבית. בסדר, אז כדי לראות שהוא לא מסתיר אמל"ח או משהו כזה, כדי להיות בטוח, אז הלכנו עם הבעל בית, אמרנו לו: טוב, תפתח את הדלת הזאת, תפתח את הדלת הזאת. הגענו לאיזה דלת. אומר: אין לי מפתח. טוב, אין לו מפתח אז אין ברירה, צריך עדיין להיכנס לחדר. אז טוב, היה שם איזה שניים-שלושה חדרים שהיו נעולים אז או שהוא הסתיר משהו או שהוא היה לחוץ ולא מצא מפתח או שלא היה מפתח, לא יודע מה. אז באנו, שברנו את הדלת, חיפשנו בין הדברים, בארונות והכל, אם צריך כמובן בשביל העמדות אז לוקחים שמיכות כדי לכסות את החלונות, לכסות את הקירות. אני זוכר שהשתדלנו לא להשתמש בציוד שלהם, כלומר לא לשכב להם על הספות יותר מדי או משהו כזה. להגיד לך שלא? ברור שישבו כי אתה תשב על הרצפה כשיש שם ספה? אז אתה תשב. כלומר, לא ישנו בסלון שלהם, לא מישהו פרש שק"ש על הספה והלך לישון על הספה. היה חדר שבו ריכזנו את המזרונים מהבית. אספנו מזרונים, הבאנו מזרוני שטח משלנו ושק"שים ושם ישנו. זה היה מן הסתם חדר שהוא היה יחסית מוגן. אני זוכר בית אחד שהגענו וראינו שם תמונות של שאהידים בסלון. אז הרבה מהחבר'ה שלי מאוד התעצבנו, כלומר אמרו: וואלה, יש להם בית של שאהידים, הם בטוח מחבלים אז אפשר להתייחס אליהם רע. מה זה אומר? זה אומר שלא צריך יותר מדי לשמור להם על הציוד, לא צריך להתייחס אליהם יותר מדי בנימוס. יש להם תמונה של שאהיד אז הם מבחינתך מופללים, לא יודע אם מחבלים אבל כתומכי מחבלים.