תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט אני זוכר מקרה בגפן. היה מקרה מעניין
מספר קטלוגי: 843345
דרגה: סמ"ר
יחידה: גבעתי, גדוד רותם
אזור: אזור ח'אן יונס
תקופה: 1999
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
92  צפיות    0  תגובות
אני זוכר מקרה בגפן. היה מקרה מעניין
דרגה: סמ"ר
יחידה: גבעתי, גדוד רותם
אזור: אזור ח'אן יונס
תקופה: 1999

במוצב בו היית היו אזורים שהיה אסור לפלסטינים להתקרב אליהם? אני זוכר מקרה בגפן. היה מקרה מעניין. התחושה הייתה תחושה כזאתי של שקט שפעם שמרתי בשבת, כולם ישנו ועלו מולי רועי צאן למוצב ממש עברו את האזור הלבן והאזור האדום. לפי הנהלים המבצעיים אזור לבן זה אזור שאסור להם להיכנס אבל אתה צריך לצעוק עליהם, ואזור אדום זה אזור שאם עברו את האזור הלבן וצעקת עליהם והם לא חיכו ועברו לאזור האדום אז מותר לך להרוג אותם.

ירי על מנת להרוג? אני לא חושב שעל מנת להרוג. אני לא זוכר את הפקודות, אני מניח לרגלים, כמובן השאלה איזה כוונה יש ואיזה אמצעים. אבל אני מניח שעל הרגליים תלוי אם יש לו איום אז גם מרחק יותר ארוך זה להרוג.

זה היה לפני האינתיפאדה? כן כן. אז באו עדרים בשבת. ואני בתור איזה חייל חצי שנה בצבא לא ידעתי מה לעשות. עליתי מול החמ"ל. בכלל בקשר יש את הקשר המבצעי ויש את הקשר המנהלי. בהתחלה הייתי מולו בקשר מנהלי כי זה היה נראה לא טוב באו כמה רועי צאן והוא לא חזר אלי והם באו מולי והתחלתי קצת לפחד ואז אמרתי לרץ חמ"ל והוא לא הקפיץ לי שום דבר כאילו אווירה של לא קורה שום דבר.

באיזה טווח מדובר? בגפן זה היה האזור של המואסי.

מה המרחקים? מה זה קו לבן ומה קו אדום, מה אומרים לכם בתדריכים? אני חושב שקו אדום זה בסביבות 50 מ' וקו לבן זה בסביבות 100 מטר.

מסומן? לא מסומן. מה פתאום. הסימון של הקו האדום זה לא סימון בפועל אבל הסימון של קו אדום זה המוצב הוא יותר גבוה אז מרגע שמתחיל להיות העלייה של ההר.

קפל קרקע? בדיוק. ברגע שיש קפל קרקע זה הקו האדום וזה נורא פשוט. קו לבן זה טיפה יותר רחוק. אני לא יודע אם כן היה צריך או לא היה צריך כי במילא לא היו מגיעים לשם פלסטינים. זה היה מוצב שפלסטינים כך או כך לא היו מגיעים. העניין של הרועי צאן זה דבר שהיה חד פעמי שנכנסו למוצב.

לאזור של המוצב? כן. אפילו לסביבה. כל האזור של המוצב היה אזור של אימונים שלנו. אימונים לפני מארבים ודברים כאלה. זה היה באזור של המוצב שמרוב שזה היה בטוח לא היה שום אבטחה על האימונים האלה וזה היה מחוץ לגדר, כל האימונים האלה. בשטחים פתוחים שצמודים למוצב, והיה שומר שהיה רואה אותנו אבל לא הייתה שמירה שצופה על אימונים עצמם במרחק יותר גדול. היה אוירה של שקט לחלוטין.

מה הוראות פתיחה באש? קווים לבנים זה צעקות וקוים אדומים זה ירי, אני חושב...

תנסה להיות כמה שיותר מדוייק? עד כמה שזכור לי רגליים ומטה. זה גם לא נשמע לי הגיוני שזה יהיה על מנת להרוג פשוט. ואני לא עשיתי את זה כי זה היה נראה לי מגוחך. ואני חושב שגם כל חייל אחר לא היה יורה על מנת להרוג למרות שמצד שני אם זה היה מחבל הוא היה יכול להטמין מטען בצורה מאד פשוטה גם עובדה שהרץ חמ"ל בא וסילק אותם ולא היה שם איזה תחקיר על הפרה שלי של הנהלים או שלא של הנהלים והם הגיעו 15 מ' מהעמדת שמירה שלי. שאני מאד נבהלתי מהדבר הזה גם מבחינת שמשהו שנכנס לי לעמדה ואני מפחד שהוא יכול להתקרב יותר וגם הרגשתי שיש פה חריגה מנהלים ומה יכולים לעשות לי אחר כך. אני לא יודע אפילו אם הוא דיווח את זה. אם הרץ חמ"ל דיווח לחמליסט ואם החמליסט דיווח בדיווח שלו, ביומן מבצעים. לפעמים הדברים שכן היה זה אנשים שהיו נכנסים למואסי אז היינו פשוט מעיפים אותם משם. היו באים, היה שטח שלם במואסי שאסור היה להכנס אז פתאום אתה רואה.

למי אסור להיכנס? לפלסטינים.

לחבר'ה של המואסי? כן. כל מיני שטחים ספציפים שהם מוגדרים כשטחים ישראלים שאסור לפלסטינים להכנס פשוט היינו מלווים אותם החוצה ואומרים להם לעוף משם. המפקד היה. אני לא הייתי מעורב. אני הייתי חייל. סיורים. רואה מישהו עם סוס או חמור מן הסתם, מביא איזה ציוד חקלאי, אני לא זוכר אפילו מה, פשוט מעיף אותו ולך מפה.

היו משתמשים באלימות? לא, הפלסטינים היו פשוט הולכים. לא היה צורך להשתמש באלימות.