תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט סורקים את הפרצוף
מספר קטלוגי: 837133
דרגה: סגן
יחידה: המינהל האזרחי
תקופה: 2021
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
232  צפיות    0  תגובות
סורקים את הפרצוף
דרגה: סגן
יחידה: המינהל האזרחי
תקופה: 2021

"מידע על תושב" זו אחת המערכות שאנחנו משתמשים בהן, שבנוסף אליה יש גם את המערכת שבפועל מנפיקה את ההיתרים ובה יש יותר מידע שקשור להיתרים. יש יכולת לבטל היתרים, להזין היתרים וכן הלאה. מי שחשוף אליו [אל המידע במערכת] זה רק אנשים מהיחידה. ואז בעצם המציאו עוד שתי מערכות שאחת מהן זה ׳זאב לבן׳ שמשמשת את הרבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צבאי – מתנחלים האחראים על ביטחון ההתנחלות), כוחות מג"ב במעברים וכן הלאה. יש בהם [את] כל מה שקשור למניעות והיתרים אבל בצורה מאוד מאוד מצומצמת. זאת אומרת, האם יש לו היתר תעסוקה בהתיישבות [או] בישראל ומניעה כזו או אחרת. שום הסבר על המניעה, רק שב"כ, משטרה או אג"ם.

אז הם פוגשים את זה בעצם בכניסה להתנחלות כלשהי, לצורך העניין.בול.

בא הפועל, יש להם את הזאב לבן, הם בודקים אותו.בול. עכשיו, ׳זאב כחול׳ זה בעצם מערכת עם סיווג מאוד מאוד מצומצם ברמת המידע שהוא עובד על בסיס סורק. אני יכול או לסרוק את הפרצוף של הבנאדם או את הברקוד שנמצא על המֻמָרְנטַ, הכרטיס החכם. ועל בסיס זה אני יכול פשוט לדלות מידע בצורה מאוד מאוד קלילה. לפני שנה נגיד, כוחות בשטח היו צריכים להרים טלפון לחמ"ל של הפלוגה. החמ"ל של הפלוגה בודקת עם החטיבה. החטיבה בודקת עם המת"ק (מנהלת תיאום וקישור, יחידה אזורית הממונה על ההיבטים האזרחיים והמינהלתיים של השלטון הצבאי הישראלי). עד שקורה כל הפרוצדורה הזאת זה בערך עשרים דקות, חצי שעה, כדי רק לדעת אם בנאדם יכול לעבור בצומת הגוש או לא, אם יש עליו איזשהי אינדיקציה. אבל הדבר הזה די פשוט. אני פשוט עם הזאב כחול יכול לבדוק האם יש מניעות, האם יש היתרים. זה קורה בצורה מאוד מאוד פשוטה.

הכוחות בשטח יכולים לדעת.כן.

איך הם בודקים את זה? הם מצלמים אותו או שהם מצלמים את

התעודה שלו? או שגם וגם?פשוט סורקים את הברקוד הקטן שיש במֻמָרְנטַ, ואם יש רק את תעודת הזהות יעני, ואין את המֻמָרְנטַ, אז סורקים את הפרצוף.

את הפרצוף הפיזי.כן.

ואז מה החייל יודע?מידע מאוד מאוד פשוט, האם יש לו מניעות, האם יש לו היתרים, זהו.

אז הוא לא צריך לעלות יותר בקשר מול החמ"ל בעצם.זה מפשט לו את התהליך, כן, בדיוק.

ובאיזה מצבים סורקים אנשים? אם הוא לא בתוך שטח ישראל אז למה זה משנה אם הוא מסתובב עם מניעה?כי יש מקומות שבהם פלסטינים לא יכולים להסתובב. כאילו, צומת הגוש, בשלושה החודשים האחרונים היה שם שלושה ניסיונות דקירה. גם בצומת תפוח דרך אגב, פלסטיני פשוט לא יכול סתם לעבור. [לדוגמה] פלסטיני פשוט הולך מרמי לוי בצומת הגוש לכיוון הכיכר, שבו הוא פשוט רצה שמישהו ייקח אותו. פתאום אני רואה מ"מ מכוון עליו נשק, צועק עליו, אל תזוז. הוא מנסה להסביר, הבנאדם רק רוצה לעבור והוא ממש מכוון עליו נשק וממש מחכה לאישור האם הוא יכול לתת לו להמשיך כי לא היה לו את אותו זאב כחול, לא היה לו איך לבדוק על אותו תושב אם הוא יכול לעבור או לא יכול לעבור. זה סיטואציה כזאת הזויה. יש מקומות שבהם פלסטינים לא יכולים ללכת אליהם בגלל המצב הביטחוני, בגלל החשש שיקרה משהו.