תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט מעביר הלאה לערבים את כל החום והעייפות והלחץ
מספר קטלוגי: 830683
דרגה: סמ"ר
יחידה: צנחנים 202
אזור: אזור שכם
תקופה: 2009
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
70  צפיות    0  תגובות
מעביר הלאה לערבים את כל החום והעייפות והלחץ
דרגה: סמ"ר
יחידה: צנחנים 202
אזור: אזור שכם
תקופה: 2009

היינו במחסום בין בית פוריק לשכם. המטרה שלו הייתה לבדוק את מי שנכנס לבית פוריק, מי שיוצא משכם, זה לא בידוק קבוע. היינו ארבעה חיילים בלי קצין ושום דבר, והשגרה של המחסום עצמה הייתה ממש שוחקת, מחמש בבוקר עד 12 בלילה. אתה עומד במחסום, לא היה כמעט אוכל, ואז מעביר הלאה לערבים את כל החום והעייפות והלחץ. כשאני חושב על זה בדיעבד אני לא יודע אם מישהו רצה שזה יעבור הלאה לערבים או לא, אבל זה מה שקרה בפועל.

איך זה עובר הלאה לערבים? אתה קם בחמש בבוקר, האוכל מהפלוגה – אם הוא מגיע בעשר בבוקר זה המקרה הטוב. אז אתה רעב, עוברים לך אנשים, אתה אומר להם 'לך תביא לי חומוס, לך תביא לי בקלאווה', אתה מחזיר אותם. הוא בא לצאת משכם לעבודה, אתה אומר לו 'תחזור, תביא לי חומוס'. בדרך כלל הם היו עושים מה שאתה אומר להם. אם לא, אתה יכול פשוט להעמיד אותם בצד או משהו.

והייתם משלמים להם? לפעמים היינו משלמים, לפעמים לא. לפעמים היית משלם להם שקל, היית אומר 'לך תביא סיגריות, חומוס, קולה', היית מביא להם שני שקלים. זה היה אסור אבל די ידעו שאנחנו עושים את זה, וזה היה ממש ברור.

וזה קרה הרבה? כן.

ומה אם מישהו לא רצה להביא לך? הם היו נורא מפוחדים ברגע שהיית אומר להם משהו. תלוי מי זה היה, אם היית רואה מישהו כזה היית יכול להגיד לו 'טוב, תעמוד בצד'. אתה זוכר את הפנים שלו, אחרי זה מעמיד אותו בצד שעתיים, מתחיל לבדוק לו את האוטו, את הבגז', את תעודת הזהות, ואז הוא היה מבין את הרמז.

הסיפור הזה עם להעמיד בצד זה משהו שהמ"פ ידע? כן, אלה היו הוראות של המ"פ בעיקרון.

מה היו ההוראות? הסמ"פ אמר שזה אחד מהאמצעים שלנו, אנחנו רוצים להראות שאנחנו שם ושיפחדו מאתנו.בימים הראשונים אתה לא יודע בדיוק איך להשתלט על המחסום. אתה (עם) שלושה ארבעה אנשים, באות לך מיליון מכוניות, אתה צריך להשתלט עליהן איכשהו, והסמ"פ בא ואמר 'תגיד להם שיעצרו שם, מי שלא עושה את מה שאתה אומר לו – זה אמצעי ענישה'.

מה היה האמצעי? להעמיד אותו בצד או להתחיל לבדוק לו תעודת זהות או להתחיל לבדוק לו את הגלגל הרזרבי או כל מיני דברים הזויים כאלה.זו הייתה הדרך שלנו. תכל'ס אין לך ממש ברירה, אתה שלושה חיילים שם, הרבה אנשים עוברים שם כל הזמן.