תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט לקטוף את הפירות בפלוגה מבצעית זה לחסל
מספר קטלוגי: 82788
דרגה: סמ"ר
יחידה: צנחנים
אזור: אזור שכם
תקופה: 2004
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
103  צפיות    0  תגובות
לקטוף את הפירות בפלוגה מבצעית זה לחסל
דרגה: סמ"ר
יחידה: צנחנים
אזור: אזור שכם
תקופה: 2004

הגענו בסופו של דבר לשכם, חמישה חודשים. התקופה האחרונה של השירות שלי, שזה היה התקופה הכי מטורפת בשכם. שכם היתה חמה פי שתיים. אנחנו היינו מחלקה ותיקה, מאוד מוערכת, עשינו פעילות מבצעית ברמה מאוד גבוהה.

לאיפה חזרתם בשכם? ישבנו בחטמ"ר שומרון, היינו הפלוגה המבצעית של הגדוד, והיה הכי מטורף שהיה. נכנסנו לקו, אחרי זמן קצר מאוד בקו נהרג לי המ"פ, שחר בן-ישי (ב-29 במאי 2004) (...) זה היה אמור להיות הקו האחרון שלו. זה היה מאוד קשה הסיפור הזה, הוא חטף כדור פשוט בסיור שגרתי של מפקדים. עד תחילת הקו הוא עשה תהליך מאוד נכון בפלוגה, הוא נכנס בצעירות-ותיקות, הוא הפך אותם למחלקות מחזוריות והוא מיקצע את הפלוגה. הפלוגה הזאת, שבאלון מורה אנחנו היינו ישנים שם בש"ג והאזרחים היו מצפצפים לנו בשביל להעיר אותנו, נהייתה פתאום פלוגה מאוד מקצועית בזכותו. ואיך שהיינו מוכנים להתחיל לקטוף את הפירות על זה, ולקטוף את הפירות בפלוגה מבצעית זה לחסל, והפלוגה הזאת לא חיסלה.

מה זאת אומרת לחסל? להרוג, להרוג חמושים. והפלוגה הזאת זה לא קרה לה, היא לא חיסלה חמושים איזשהי תקופה של שנה. לא יצא לה להרוג אף אחד. אז ברגע שכבר הבשילו הפירות ויכולנו לעשות את הפעילויות ברמה הזאת ולעשות את הדברים האלה, הוא נהרג. ובחודש אחרי שהוא נהרג החליף אותו מ"פ, ופתאום כל הפעילויות האלה עבדו והורדנו, הפלוגה הורידה בחודש 13 חמושים בשכם.

בכניסות פנימה או מבחוץ? בכל סוגי הדברים. באלמנות קש, המון אלמנות קש. רמת האלמנות קש שלנו עלתה בצורה קיצונית, עשינו דברים יצירתיים מאוד. אלמנות ביום עם רימוני עשן בהרבה נקודות בתוך העיר, שיוצרים טבעת עשן סביב אזור מסוים בעיר.

מה זאת אומרת? אתה נכנס עם ג'יפים להרבה מקומות, זורק רימוני עשן, אתה יוצר טבעת עשן סביב אזור מסוים, ואתה נכנס לתוך בית. פורץ לתוך בית בצורה מהירה, מתמקם שם לכמה שעות, מייצר גירוי עם ג'יפ שמחכים שיירו עליו ומוריד חמושים. ובשכם באמת, חמושים שם היו באותה תקופה כמו זבובים, אנשים באו בשביל למות.

שזה ברמה של מ"פ? פעילות כזאת הוא מחליט? מג"ד. מג"ד יודע על הכל וגם מחפ"ק. אבל כן, פעילות פלוגתית. זאת התקופה הכי מטורפת. ירי עלינו בלי הפסקה, אנשים צוברים רמה של הורדות מטורפת, גם פעילות שאני לא זוכר איך קוראים לה, שאתה נכנס בתוך אביר עם חרכים ומחכה שיירו עליך ואתה מוריד חמושים, גם בזה הורידו הרבה חמושים. (...)

הירי היה רק על חמושים, ממוקד, או שהייתם עושים ירי תגובה, ירי הרתעה? מה היה דפוס העבודה? ממוקד לחמושים. עבדנו בכל זאת בסופו של דבר במקום הזה על פי הנהלים. היה מותר לירות על חמושים, וכשהיית נוסע עם אביר היה מותר לירות על זורקי מטענים. וגם כן, לא ירו על זורקי, היו שם מטעני רד-בול, מה שנקרא. זורקים פחיות. אלה לא היו מסכנות אותך ולא היו יורים על כאלה, אבל על דברים יותר רציניים. זהו, אני חושב שרוב החמושים שם שהורידו היו באמת חמושים. (...)

וחיכוך עם אוכלוסייה? לא, לא רציני. אנחנו היינו הוותיקים, לא עמדנו הרבה במחסום. היה איזה מחסום, חווה 6, לא רציני. מחסום שהוא מאוד מתוקשר ולא קורה בו יותר מדי דברים בעייתיים.