תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט היינו הולכים לבית חב"ד כל הזמן לאכול ארוחות ימי שישי
מספר קטלוגי: 821706
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2008
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
131  צפיות    0  תגובות
היינו הולכים לבית חב"ד כל הזמן לאכול ארוחות ימי שישי
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2008

אני זוכר שהיה הסיורים של המתנחלים, סיורים כאלה היסטוריים עם מדריך כאילו להראות שהם שמה.

בתוך הקסבה? כן.

כל יום שבת? כן. לא כל יום שבת. פעם בכמה זמן. אז זה היה ממש כזה, אתה יודע, סדרי פעולה. עולים על הגגות האלה ומחלקים אותם משם, על הציר הזה, הציר הזה והציר הזה. אבל זה היה לא להרבה זמן.

היה אי פעם הפגנות בחברון? כן. זה היה בתקופה של, נראה לי, לא זוכר מה זה היה, מה שהסברתי לך שהורידו רגליים (העד סיפר קודם בעדותו על חיילי פלחו"ד שהתרברבו מי הוריד יותר רגליים של פלסטינים) . אני לא הייתי בזה ספציפית, זה היה הפלוגה שישבה בתל רומיידה ונראה לי גם שאני הייתי בדיוק ברגילה או משהו כשהיה את הסיפור הזה אבל... זהו, ירו כאילו.. היה מהומות זרקו... לא זוכר האמת כי...אני זוכר אבל זה שהיה את הסיפור הזה.

שהפלחו"ד טיפלו בזה? לא, שפלוגה שישבה בתל רומיידה. עוד פלוגת מסלול. פלוגת מסלול נוספת.

היו הפגנות של בינלאומיים? או יהודים שהשתתפו בהפגנות? פעם אחת היה ש... כמובן שראינו מדי פעם את כל האנרכיסטים והחבר'ה האלה. לא משהו מיוחד.

שהאנרכיסטים היו עושים הפגנות בחברון? לא, לא. סתם הולכים. סתם ש ... "מה הוא עשה?" - "הוא אנרכיסט". ופעם אחת היה איזה תהלוכה של מרצ.

הם (משתתפי התהלוכה) החזיקו שם עם דגלי ישראל. כן. ואני זוכר שהמתנחלים קראו להם הומואים כל הזמן. אבל היה מלא, מלא משטרה, כאילו ברמות אחרות.

נדמה לי שגם היה שם חבר כנסת באותו יום. כן, כן.

מוסי רז היה שם. כן. וגם אני זוכר שראיתי את החבר'ה שלכם, שוברים שתיקה מגיעים מדי פעם, לעשות סיורים.

ואיך היה היחס אלינו? שמע, הכול מתערבב לי ממה שהמתנחלים אמרו לי למה שהצבא אמר לי. אתה מבין? כאילו, המתנחלים אומרים...

אתה אומר משהו מעניין עכשיו. לא, כי עכשיו הבנתי את זה גם. אני חושב, וואו, מי אמר לי את זה? זה החבר'ה מתנחלים שהייתי מדבר איתם בעמדה? או שזה משהו שבא מהמ"פ או מהסמ"פ או מהמ"מ? אני זוכר שהמשימה שלנו היתה לשמור עליהם כאילו שלא יקרה להם כלום. לא משהו מחוץ לזה. אבל היחס כלפי זה היה... המתנחלים אתה יודע מה הם חושבים על זה. וספציפית כלפי מי שאחראי... וזהו. פעם אחת אבל היה שנת שרות שבאה איתם, איתכם, והרבה חבר'ה מהפלוגה היו באותה שנת שרות בעצמם אז היה יחס חיובי כאילו כי זה היה אנשים שהם שהכירו וזה וזה, אתה יודע אז ...

יצא שהיחס למתנחלים היה טוב? היה לא טוב? הוא היה טוב.

היו נותנים לכם כל מיני דברים? כן, היו נותנים. היינו הולכים לבית חב"ד כל הזמן לאכול ארוחות ימי שישי, כל הזמן. היה איזה שני חב"דניקים מתנדבים שהם היו כאילו כל הזמן בעמדות, באמת הם הצילו אותי כאילו. מהשיעמום. היו באים אלינו, מדברים איתנו, מביאים לנו תה.

היה לכם את שלו שבא לנגן? כן, כן. נכון.

יש לי את הדיסק שלו עדיין. נכון. וזהו, ודני, האחראי על הבית חב"ד הזה, הוא השיג לנו את הדיסק, אני זוכר. ועשינו איתם את הפסח גם. ואני זוכר גם קצת מתנחלים שכבר הכרתי. קצת הכרתי אז גם דיברתי איתם יותר. זה היה הכול בשביל להימנע מהשיעמום, אתה יודע, לעשות משהו שהוא קצת יותר ..

זה גם היה החבר'ה שמותר, זאת אומרת, בני אדם שאפשר להגיע איתם לאינטראקציה. כן, נכון. נכון. גם היו הרבה פעמים שדיברתי עם השמאלנים... האזרחים מחו"ל שהיו מגיעים.

אז מה באמת היה עם ארגונים בינלאומיים? לא, אני לא יודע...

החיילים לא אוהבים אותם. רוב החיילים כאילו זה מפריע להם האנשים שבאים לדבר איתם. לא? שמע, אני אהבתי את זה. גם פעם אחת דיברתי עם איזה מישהו ואמרו לי, אל תדבר, כאילו הוא עיתונאי, אל תדבר איתו. אני זוכר פעם אחת דיברתי עם גרמנים על השואה.

וואלה. היה מעניין דווקא. היה שמה כמה שיחות באמת מעניינות שדיברתי עם אנשים.