תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט פלסטיני הסתכל עליו לא נכון – הרביץ לו מכות
מספר קטלוגי: 816614
דרגה: סמ"ר
יחידה: גדוד לביא
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002 - 2003
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
184  צפיות    0  תגובות
פלסטיני הסתכל עליו לא נכון – הרביץ לו מכות
דרגה: סמ"ר
יחידה: גדוד לביא
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002 - 2003

היה לי סמ"פ אחד שהוא דווקא בן אדם דתי. כל שבת שהוא נשאר, זאת אומרת,הוא היה למעשה המ"פ, הוא נכנס ליטא לחפש מכוניות גנובות. לקח את הג'יפ והחפ"ק שלו, והג'יפ סיור, נכנס לכפר לחפש מכוניות גנובות. הוא היה מוציא אותן לתל זיף, היה מוצב שם, כל שבת. לא כל, בוא נגיד פעמיים בחודש, פעם בחודש,היה מוציא שלוש, ארבע, עשר מכוניות. והוא הרבה-הרבה-הרבה פחות סבלני מבחינת הפלסטינים. כפי שאמרתי מקודם, היה חבר'ה יותר סבלנים וחבר'ה פחות סבלנים גם בסגל הפיקוד. פלסטיני הסתכל עליו לא נכון – הרביץ לו מכות. היינו באמצע הכפר, היה מכונית אחת, זה מכונית מקיבוץ, זה היה רנו מגאן, היה לו את המספר ואת השם של הקיבוץ, לא זוכר איזה קיבוץ. בא, וכל המנעול שלו בדלת – אין. אתה מסתכל פנימה, כל האיגנישן (תיבת התנעה), איפה שיש את המפתחות – אין. יש חוטים, כאילו מניעים את זה בחוטים. זה היה חונה מול בית. היה בן אדם במרפסת. הוא נכנס לבית, הביא את הבן אדם: טוב, תביא את המפתחות. "זה לא האוטו שלי, מה אתה רוצה?". אנחנו רוצים לקחת את האוטו, תיכנס לאוטו, תנהג. "לא, מה, זה לא המכונית שלי". תיכנס לאוטו. "לא". פה-פה-פה, מכות, בעיטות,בסופו של דבר הוא הרביץ לו יחסית הרבה. אמרתי לו: שמע, תעזוב אותו. בסדר,עזב אותו. דרך אגב, אז הוא הורה לקשר שלו לשבור את החלון, להיכנס לאוטו.הקשר הצליח להניע את האוטו, אבל – זה האבסורד, כן? – אסור לנו לנהוג.אסור לנו בתור חיילים לקחת את האוטו. פלסטיני צריך לקחת את זה. אבל זה בסדר להרביץ לו ולאיים עליו שהוא ינהג, כן? ואז עצרנו אוטו ישראלי שעבר, זה היה ערבים ישראלים. זה היה שטח A (שטח תחת אחריות הרשות הפלסטינית),אסור להם להיות שם, אז הם קצת בין הפטיש והסדן. וגם אנחנו, אנחנו לא יכולים לגעת בהם והם יודעים את זה, אבל הם במקום שאסור להם להיות. אז הוא אמר להם: טוב, תיכנס לאוטו אתה, תנהג. "לא, לא רוצה". שוב מכות. הבן אדם סוף-סוף הסכים, יצאנו והבאנו את האוטו למוצב. בסופו של דבר הסכמנו שנחזיר אותו לכפר. בדרך חזרה כשהורדנו אותו במוצב, הוא התחיל לקלל אותנו, משהו כזה.

מי, הפלסטיני? ערבי ישראלי. אזרח ישראלי, תעודת זהות כחולה. ואז פשוט זרקו אותו בכביש, מה זה הכביש הזה? בין סוסיא וחברון. בקיצור, פשוט הורדנו אותו איזה חמישה-שישה קילומטר מאיפה שלקחנו אותו. אחרי הקטע הזה אני דווקא התלוננתי למ"פ, כי כל הקטע הזה, יש כמה חוקים שהוא הפר. אסור להרביץ לאנשים, כל הקטע של הפעלת כוח, כל הקטע של כביכול הוא לקח אזרח שבי, כן? כל הקטע של הפריצה לאוטו, שהוא שם הורה למישהו לשבור את החלון. התלוננתי למ"פ,אמרתי: הכל זה לא לעניין. המ"פ אמר: טוב, אני אבדוק. קרה משהו? לא.