תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבה 5מילואים - חטיבת אלכסנדרוני (3)מילואים - חטיבת ירושלים (16)מילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדינצח יהודהסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט אם לא היינו שם, הם לא היו זורקים אבנים
מספר קטלוגי: 786973
דרגה: סרן
אזור: חברון
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
44  צפיות    0  תגובות
אם לא היינו שם, הם לא היו זורקים אבנים
דרגה: סרן
אזור: חברון

ההפגנות האלה [בחברון] לא מונעות מאידיאולוגיה גדולה, [הן] מונעות מכעס ומהסיטואציה. בסוף הפלסטינאים לא אוהבים את הצבא וזה מובן כי הוא נמצא שם במעברים ומגביל אותם והוא בעיקר עושה להם רע, אז הם לא אוהבים את הצבא. וזה פריקה של כעס, של תסכול. זה מאוד ברור לי. ברור לי שזו פעילות אלימה שהיא לא תקינה ובגלל זה אני מתייחס לזה כמשהו שלילי, בגלל זה רדפתי אחריהם, עצרתי אותם, תפסתי אותם. אבל גם ברור לי שחלק מזה זה בגלל שאנחנו שם. אם לא היינו שם, הם לא היו זורקים אבנים. אני לא חושב שעצרתי באמת מישהו שהוא היה מתחת לגיל 14 נניח, ואם עצרתי אז באו מלא אימהות פלסטינאיות ואמרו "הוא ילד, הוא ילד, תן לו ללכת" – ונתנו לו ללכת.

אתה זוכר מקרה ספציפי?יש לי תמונות בראש, לא מאירוע אחד כזה. אני זוכר ילדים קטנים, הם זורקים אבנים כי הם ילדים קטנים וכי האחים הגדולים שלהם זורקים אבנים וכי כולם זורקים אבנים. אין מה לקחת ילד קטן עכשיו כזה לתחנת משטרה...

איך אתה בכל זאת מגיע למצב שאתה עוצר אותו?בזורקי אבנים אתה עוצר את מי שאתה תופס, זה כמו הקדרים באים. מעצר זורקי אבנים מתחלק ל- 2: אלה שתוך כדי הסיטואציה של האירוע מצליח לתפוס. הם זורקים עליך, אז אתה עושה איגוף מימין ותופס, ואז הרבה פעמים אתה תופס ילדים. סיטואציה שנייה זה שצה"ל משתמש ביחידה שמצלמת. אתה נכנס פנימה ומאחוריך יש צלמים שמצלמים את זורקי האבנים, מעבירים לך את התמונות ואז כמה שעות, [או] ימים אפילו, אחרי האירוע יש לך את התמונות, אתה פתאום רואה אותו ברחוב, אז אתה תופס אותו וכבר יש לך הפללה.