תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט יכולים להרוג אותי עכשיו ואף אחד לא יידע מזה
מספר קטלוגי: 785356
דרגה: רב"ט
יחידה: סחלב
תקופה: 2001 - 2003
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
86  צפיות    0  תגובות
יכולים להרוג אותי עכשיו ואף אחד לא יידע מזה
דרגה: רב"ט
יחידה: סחלב
תקופה: 2001 - 2003

זה נורא מביך, אני מתביישת להגיד שעשיתי את זה. באמת מתביישת להגיד שעשיתי את זה. משעמם לך בשמירה ואתה אומר: טוב, מה נעשה בשמירה? בוא נלך לראות את הבית הזה, מה יש שם. דופק להם בדלת, פותח להם את האור, קמים משינה, הילדים עוברים לשם, תעופו לשם. מחטטים להם בדברים ועוברת שעה-שעתיים ונגמרה לנו השמירה, סוגרים את הדלת, משחררים אותם לשלום וממשיכים הלאה.

היו הוראות להיכנס לבית או שהחלטתם על דעת עצמכם? לא, לא, איזה הוראות? אתה פשוט עומד בשמירה ויש לך 8-8 (שגרה של שמונה שעות בעמדה ושמונה שעות במנוחה), אתה נשחק מה- 8-8, אתה לא באמת מוגן ואתה עומד באמצע הרחוב ואין לך (מכשיר) קשר, הקשר לא עובד, אתה נמצא בשום מקום ואתה אומר כוס אמק, מה אני כבר אעשה עם עצמי? יש לי עוד 8 שעות לשמירה, כאילו יכולים להרוג אותי עכשיו ואף אחד לא יידע מזה. לפחות בוא נעביר את השמירה בכיף.

אז עזבתם את העמדה? זה היה באזור העמדה. זו הייתה עמדה 160 על הרחוב. כאילו על הצומת. וזהו, אתה מנסה להעביר את השמירה אז אתה עובר לבתים ליד, אתה בודק, שתיים בלילה, אין רכבים, אין נפש חיה.

זה היה נהוג ככה? כן, כן, זה היה נהוג לעשות דברים לא נעימים.

ומה עשיתם בבית? כלום. סתם כאילו בדקנו, פתחנו ארונות, חזרנו. אני לפחות, כשאני הייתי, לא הרשיתי לאף אחד מהאנשים שאיתי לקחת להם שוםדבר. לא הרשיתי לאף אחד מהם לגעת בדברים שלהם. רוצים להעביר שמירה? אחלה, סבבה, גברים-גברים. אני אישה, אני לא מאמינה שהתנהגתי ככה. אבל לא הרגשתי כאילו כלום ואני יודעת שחבר'ה שלי עשו את זה, חברים טובים שלי עשו את זה.

זה היה נהוג? זה היה נהוג. היה נהוג ללכת למכולת ושהוא יביא לך איזה ממתק בלי שאתה תשלם, כי אנחנו כביכול שומרים לו על הבית. היה נהוג ללכת למאפיה ולאכול לחם. בלי שאתה תשלם על זה. החבר'ה היו חוזרים עם כל מיני כדים יפים...

זה היה ידוע? זה דברים שרצו בפלוגה חופשי? כן. לצערי זה גם לא היה רק בפלוגה. כל קו (יחידה שהתחלפה) שהגיע זה היה ידוע שהם עושים את זה. זה היה הסכם שבשתיקה.

בין חיילים לקצינים? חיילים, לא יודעת אם הקצינים היו מעורבים בזה אבל אתה יודע, קצין היה פעם חייל.

אז הוא מכיר. כן.

והוא עושה עם זה משהו? לא. זה כביכול נהוג.