תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט אתה נותן לו 15 שקל והילד כולו מבסוט שהוא קונה לך אקדח כזה
מספר קטלוגי: 745577
יחידה: סחלב
אזור: חברון
תקופה: 2001 - 2002
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
481  צפיות    0  תגובות
אתה נותן לו 15 שקל והילד כולו מבסוט שהוא קונה לך אקדח כזה
יחידה: סחלב
אזור: חברון
תקופה: 2001 - 2002

יש את האקדח הזה שיורה את הכדורים הקטנים האלה, אתה יודע מה זה? האקדח הזה שיורה את הכדורי אוויר האלה הקטנטנים, הפלסטיקיים האלה שממש כואבים? זה היה ברמה של לקרוא לילד, לדרוך לו נשק על הפרצוף ולהגיד לו: תשיג לי אקדח כזה. אפילו לא לבקש. הם היו קונים לנו בכיף את האקדחים האלה. ברמה של אתה נותן לו 15 שקל והילד כולו מבסוט שהוא קונה לך אקדח כזה. השקיות של ה-100 כדורים בשלושה שקלים זה היה עולה לנו. היו לנו מלא אקדחים כאלה בפלוגה, מלא אקדחים כאלה. וזה היה די מפגר מצד הילדים לקנות לנו את זה, כי הרבה מהם היו יורים את זה על ילדים. אתה יושב בשמירה וטאק יורה על ילד, טאק יורה על ילד.

את הכדורים האלה? כן. ממש כואבים. כדורים רעים-רעים-רעים. עד שממש עשו מזה חוק בפלוגה שאסור לקנות את זה, ומי שיקנה את האקדחים האלה יישפט. לנו היה פעם מקרה שמישהו בצחוק ירה על איזה ילד כמה כדורים כאלה, כדורי אוויר כאלה, ואז הוא קרא לילד וכיוון לו את האקדח צעצוע הזה על הראש והצטלמו, שני חיילים שלנו. ועבר איזה כמה זמן, והיינו בעמדה ושמרתי עם הבן אדם הזה ששיחק עם הילד, ופתאום מגיעה אלינו המכשפה, פלסטינית אחת שהיא כתבת היתה והיא היתה מאוד ידועה שם כזה. והיא באה אליו, היא קוראת לו, לא יודעת מאיפה היא ידעה את השם שלו. היא קראה לו כזה והראתה לו תמונות שלו מכוון לילד הערבי את האקדח על הראש. כן. היא אמרה לו: "לידיעות או למעריב? להארץ? BBC?". היא עשתה לו ככה עם התמונות כזה. וחזרנו לפלוגה ככה די נסערים מזה שהיא איכשהו הולכת להכניס אותו לכלא או משהו כזה. זה היה אקדח צעצוע, והוא היה בטוח שהוא הולך להיזרק לכלא. הוא סיפר את זה למפקד שלנו, ופשוט יצאו, פטרול מיוחד יצא לחברון לחפש אותה, את הכתבת. היא היתה, היא לא היתה פראיירית, ולדעתי הם שילמו לה כדי להשיג את התמונות, כי הם חזרו עם התמונות והיא לא היתה נותנת את זה. לדעתי הם שילמו לה על התמונות האלה. זה השערה. הם אומרים שהיא נתנה להם. אבל להרביץ לה הם בטוח לא יכולים כי יש לה פה לא קטן, ולהשיג ככה את התמונות, למה שהיא תיתן להם? יש לה מכרה זהב ביד. נשמע לי מוזר שהיא פשוט נתנה להם את התמונות.

יכול להיות שהם הרביצו? לה בטוח שלא. אולי הם איימו עליה. אין לי מושג, אבל הם חזרו עם התמונות, עם כל התמונות שהיא הראתה לנו, וזה לא פורסם בשום מקום. היא לא נתנה להם חלק או משהו כזה. זה לא פורסם. היה שם איזשהו דיבור.

והתמונות הסתובבו בפלוגה? לא, הושמדו באותו יום שהם הביאו אותן.

באמת? כן. אני זוכרת שהם באו, כי אני ידעתי על התמונות.

מה המ"פ אמר על זה? שאוי ואבוי אם זה היה מגיע לדובר צה"ל. זה מה שהמ"פ אמר.

אבל הוא רואה את זה, המ"פ גם יורד לשטח. כן, אבל ליד המ"פ, אתה יודע, ליד המ"פ הם לא היו עושים דברים כאלה. נגיד במג"ב, אז המפקדים שלהם היו הכי גרועים. הכי מפחידים, הכי מתעללים, הכי מגעילים, הכי זה שאפשר להיות. ואצלנו המפקדים זה היה משהו שכן היו מסתירים מהם את הדברים האלה.

אבל כל האקדחים האלה מסתובבים בפלוגה. כן, הוא היה מחרים אותם. המ"פ שלנו היה מחרים אותם.

אז מתי יצאה הפקודה שזהו? אחרי התמונות.