תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט המג"ד הצעיד אותו יחף
מספר קטלוגי: 73847
דרגה: אחר
יחידה: הנדסה
אזור: רצועת עזה
תקופה: 2002 - 2003
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
108  צפיות    0  תגובות
המג"ד הצעיד אותו יחף
דרגה: אחר
יחידה: הנדסה
אזור: רצועת עזה
תקופה: 2002 - 2003

היו התעללויות בפלסטינים ביחידות שלווית אותן? היה חוסר התחשבות על גבול ההתעללות.

מה זה? למשל אם זה להוציא כל מי שנמצא בבית בארבע בבוקר בקור מקפיא ולהשאיר אותם בחוץ בקור, בכותנות, לא לתת להם דקה התראה ללבוש משהו ולהשאיר אותם חצי שעה בחוץ עד שאתה עושה סריקה. ועד למקרים שבאים עם כוח של גבעתי בעזה, נכנסים עם המג"ד, מוצאים שם מישהו שלא קשור לכלום, בכלל בבית לא באיתור [בית] שקבלו, בבית אחר. כמובן שבכל בית בבית להיא יש מחוץ לבית תמונות של שאהידים אז הוא אומר לו: "מה זה?". ואז מחליט לקחת אותו אתנו והוא יחף. הולכים כשלושה קילומטרים הליכה מהבית עד לגבול והוא יחף. הוא בקש מהמג"ד לשים נעליים, לשים כפכפים, הוא דיבר עברית והוא עושה לו: "לא!". הוא התחיל לדמם בדרך.

באיזה מהירות הלכתם? במהירות של חיילים עם נעליים. לא מדדתי, אבל הלכנו במהירות של חיילים עם נעליים, והוא התחיל לדמם בדרך כי הולכים על קוצים ועל רגבים וכו' והוא צולע מאחור וכל פעם אחד החיילים בועט בו שיזוז כבר כי הוא לא עומד בקצב. כאלה מקרים של חוסר התחשבות.

מה עשיתם אתו? שמו אותו נתנו אותו לנציג שב"כ ואני לא יודע מה היה אחרי זה. היו מקרים של לדחוס עשרים איש בתוך נגמ"ש [כלי משוריין בעל זחל], שיכנסו עשרים איש בנגמ"ש. היה נגמ"ש עצורים מוגדר, זה היה בעקר במבצעים בעזה. אני לא זוכר דבר כזה בגדה, באיו"ש. שמו שם את כל העצורים עם פלנליות ואזיקונים: דוחסים, דוחסים, דוחסים, ובסוף דוחסים גם את הציוד. אני זוכר גם מקרה היה סיום של איזה מבצע חטיבתי, הביאו גם את אלוף פיקוד דרום ורמקולים עם עימאד פארס [מח"ט גבעתי בתקופה המדוברת] נואם. שמו את העצורים איזה עשרים מטר מהם עם חייל צעיר ששומר עליהם, והם עדיין עם פלנליות על הברכים, אזיקונים, ראש למטה לא מים לא שום דבר, ואני זוכר את פארס מדבר ואחד הפלסטינים מספר להם, מתרגם מה הוא אומר. אני כאלו עמדתי בצד לא השתתפתי באירוע הם היו נורא מרוצים מהמבצע.

זה נראה לך הזוי שהוא מתרגם להם? מה הוא תרגם, מה הוא אמר להם? סתם, המבצע היה ככה וככה ועשינו ככה וככה. זה הזוי. עומד באמצע בסיס צבאי וההוא מתרגם. שכחו כאילו, אליהם בכלל לא התייחסו הם בכלל לא פונקציה. העצורים האלה היו בדרך כלל ברובם או הגברים שהיו בבית שהביאו אותם לתישאול. האיתורים האלה דרך אגב היו אקראיים.

לא היה מודיעין? יש איתורים שהיו מעצרים ויש איתורים... הבית הזה הוא בית שולט אז בודקים אותו. אתה יודע קח את ציר פילדלפי כל הבית- מחבלים. אז כל הגברים שיש בבית אתה מוציא החוצה לתיחקור. הנחת היסוד היא שכל מי שגר על ציר פילדלפי יודע איפה יש מנהרות. זה כאלו היה הנושא החם בתקופה אחרת של השרות שלי.