תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט היה חלוקה לגזרות, היו צוותים
מספר קטלוגי: 723789
יחידה: תותחנים 402
אזור: אזור בית לחם
תקופה: 2008
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
79  צפיות    0  תגובות
היה חלוקה לגזרות, היו צוותים
יחידה: תותחנים 402
אזור: אזור בית לחם
תקופה: 2008

בתקוע היה לנו מבצע מיפויים רציני שתפסנו בית בתוך הכפר שהוא היה המפקדה שלנו. אני חושב שהייתה משפחה שהייתה סגורה באיזשהו חלק אחר, אני לא יודע מה זה היה בדיוק. זה היה בטון חשוף שאנחנו היינו בו וזה היה חלק מהבית שלהם ואני חושב שהם היו מרוכזים בבית. אני לא יודע בדיוק איפה עיכבו אותם וכמה הם היו, אבל יש לי זיכרון במהלך המבצע שזה היה יומיים. הם היו נעולים בתוך החלק הזה של הבית שלהם. במהלך הזמן בתקוע הייתה התחממות פעם אחת בכפר תקוע, הכפר הערבי. אני זוכר שהמג"ד פעם אחת הייתה לו תחמושת חיה והוא זיהה תנועה. אני חושב שהוא ירה תחמושת חיה.

והוא פגע במישהו? הוא לא יודע. אני חושב שהוא אמר שאולי הוא פגע בו, אני לא יודע. אבל הוא פשוט הכניס מחסנית עם כדורים חיים וירה. נראה לי שהוא כיוון לרגליים אבל אני לא באמת יודע להגיד. הייתה התחממות באמת, היו התפרעויות שבעקבות זה היה היום שנכנסנו פנימה.

זה היה בתגובה להפגנות? כנראה, כן, כן. אני חושב.

אתה זוכר איך זה הלך? היה חלוקה לגזרות, היו צוותים, הסוללות היו עושות את זה. הם היו מקבלים אזור של בתים והתפקיד שלהם היה להיכנס לבית, לעשות שרטוט של מבנה הבית. הם היו נכנסים, מציירים את הבית, עושים חיפושים תוך כדי בבתים.

מה קורה עם הדיירים בזמן הזה? אני לא זוכר בדיוק את הנוהל שהם היו עושים, אם הם היו מרכזים אותם בחדר אחד או לא. הם לא היו מוציאים אותם מהבית, הם היו מרכזים אותם והתפקיד של אחד מהם היה לשמור עליהם. הקמ"ן של הגדוד, אני זוכר שזה משהו שהוא עבד עליו הרבה. איזשהו ספר שיצאנו אתו, גם בתקוע וגם בג'יוס, היה אחד ההישגים של הגדוד בקו.