תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט חטפתי יריקות וקללות של "יהודי לא מגרש יהודי"
מספר קטלוגי: 706690
דרגה: סמ"ר
יחידה: מודיעין קרבי
אזור: אזור שכם
תקופה: 2006
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
165  צפיות    0  תגובות
חטפתי יריקות וקללות של "יהודי לא מגרש יהודי"
דרגה: סמ"ר
יחידה: מודיעין קרבי
אזור: אזור שכם
תקופה: 2006

אחרי התקופה של הכמה חודשים האלה שעשיתם את המשימות האלה, אתה ממשיך לקורס מ"כים וממשיך לשכם. מה היה אופי הפעילות? זה גם התחלק למוצב באלון מורה – שם אופי הפעילות היה להגן על היישוב עצמו, הגנה פח"עית [מפני פעילות חבלנית].

איך עושים את זה? מתצפתים על השלוחות [מדרונות] שעולות לאלון מורה וכל אדם שמתקרב מהיישובים למטה, אז הוא חשוד.

ומה עושים? אני יכול לספר לך סיפורים מהגזרה אבל בתקופה שהייתי שם, אף אחד לא עלה לאלון מורה.

אבל מה היו ההוראות? אם אתה מזהה חשוד, אז זה [ירי] על מנת [להרוג]. אם הוא חמוש – זה על מנת. אם סתם מישהו – אתה מקפיץ את הכוחות, הרבש"צ [אזרח, רכז בטחון של היישוב] , את מי שצריך.

אתה מקפיץ כוח אזרחי? הוא כמו עובד צה"ל. בכל מקרה הרבש"צ מחובר למערכת הצבאית וכל דיווח שעובר בקשר מגיע גם לרבש"צ.

אתם תיאורטית רואים בן אדם בלי אמצעי שעולה בשלוחה, מודיעים לרבש"צ? לא, מודיעים לחמ"ל [חדר פיקוד] החטיבתי. אבל הרבש"צ כוח ראשוני שנמצא שם, זה הייעוד שלו ביישוב. אני יכול לספר לך שזיהינו פעם חמושים שעולים בשלוחה והם בכלל היו חבר'ה מהיישוב שהחליטו לתרגל שם את הילדים, מעין קייטנה שלימדו אותם להתגנב. בלי כמובן בתיאום עם הצבא וזה יצר שם בלגן.

מי היה חמוש שם? הנערים ומדריך הקייטנה.

בני כמה היו הנערים? חמש עשרה-שבע עשרה, משהו כזה.

ומה קרה? עלינו לדיווח מול החמ"ל ואז אתה מוציא לשם צוות ובסוף זה נגמר בטוב, לא זוכר מה בדיוק היה שם אבל הם הזדהו כישראלים וזה נגמר בכלום. זה היה די טיפשי מצידם לעשות את זה כי כוח אחר היה יורה בהם.

איזה עוד משימות היו לכם חוץ מזה? מהמוצב עצמו אתה גם כן משקיף על השכונות המזרחיות של שכם, זה בעיקר ליווי מעצרים. המרחק יחסית גדול יותר אז אתה בעיקר מהאיתורים שאתה מזהה, אתה מספק אבטחה על הגגות, חלונות וליווי מעצרים. וכמובן פעילות בט"ש [ביטחון שוטף].

מה זה אומר? משימה קבועה, לא נובע ממשהו מיוחד, אלא פשוט כוח צבאי שמאבטח את היישובים, בעיקר אבטחת היישובים מסביב, אם זה הגדעונים, יצהר, ברכה, אלון מורה עצמו. בעיקר בט"ש. זה בעיקר אופי הפעולה שהיה לנו שם.

ונתקלתם שם בפעילות של המתנחלים מסביב ליישובים שם? פעם אחת למשל היינו צריכים לאבטח אותם, נדמה לי יום שבת בבוקר שהם החליטו להוציא טיול בוואדי בין שני כפרים והיה צריך לספק אבטחה על היישובים מסביב והתלוותה אליהם פלוגה שאבטחה להם את הטיול. ממש משפחות שעושות פיקניק. בגלל שזה עובר באזור פלסטיני, זה מלווה בכוח צבאי והיינו חלק מהאבטחה שלהם.

ממש העמידו כוח תצפית ופלוגה מלווה? כן.

ישבתם ספציפית באלון מורה? חלק היה כוח שישב באלון מורה וחלק בחטמ"ר [חטיבה מרחבית] עצמו.

היו משימות שישבתם ביצהר למשל? כן. הכוח שיושב באלון מורה יושב באלון מורה. לא זז משם. הכוח שיושב בחטמ"ר הולך ליצהר, הר ברכה, גדעונים, כל מיני נקודות בגזרה עצמה.

ובתוך היישובים האלה יצא לכם להיתקל בפעילות פח"ע מתקיפה של ממש, מניסיונות חדירה ועד לשרוף להם את האדמות? לא, הייתי שם תקופה קצרה. היו סיפורים כאלה, אני מניח, אבל לא בתקופה שהייתי בה.

והפוך? המתנחלים כלפי הפלסטינים. לא. לא בתקופה הזאת. אבל היו שם סיפורים, זו הייתה תקופה רגישה יחסית מבחינת היחסים בין צה"ל למתנחלים, כי זה היה אחרי ההתנתקות ואני זוכר ששמעתי, לא הייתי כשזה קרה, שסמח"ט [סגן מפקד חטיבה] שומרון הגיע לסדר פסח כשיש לו פנס בעין שהוא חטף ממתנחל. כל מיני התנכלויות, שזה דבר שקיים, אני אישית לא ראיתי, גם פגיעה ברכוש צבאי, לחתוך צמיגים ואפילו היה סיפור נוראי ביצהר עצמה שזה משהו שגרם לצבא להוציא את מערך האבטחה שלו מהיישוב עצמו זה שרעולי פנים מההתנחלות הגיעו לש"ג, היה טירון ששמו באבט"שים [אבטחת יישובים] למיניהם, באו אליו רעולי פנים ודפקו לו מכות רצח ולקחו לו את המכשיר קשר. אם אני זוכר נכון זה היה כמה חודשים לפני שבאתי. אישית באלון מורה, הייתי בדרך למד"סים [התעמלות] ביישוב עצמו, חטפתי יריקות וקריאות של "יהודי לא מגרש יהודי" וכאלה. זה נורא כפול, כי מצד אחד הם באים ומביאים עוגה ומצד שני אתה מרגיש את המתח ושאתה סופג את מה שאתה סופג. אם רצית לתפוס טרמפ, שזה אסור אבל כולם עושים את זה, מצומת תפוח, אז עוצר לך אחד מתושבי היישובים והשאלה הראשונה שלו זה איפה היית בהתנתקות בתור כרטיס עלייה לאוטו. או שאתה מצטדק או שאתה מסתיר את האינפורמציה או מה שאני עשיתי – סגרתי את הדלת ואמרתי לו להמשיך לנסוע הלאה.

דיברתם על זה עם המפקדים שלכם? שיורקים עליכם. אתה מספר, אבל הסמח"ט קיבל אגרוף מהמתנחלים מיצהר, ידוע שהמצב שם טעון. ספציפית שם זה אחד הגרעינים הכי קשים שיש, מסביב לשכם, אלון מורה, גדעונים ואיתמר ויצהר, ממש גרעין קשה. לצורך העניין זה לא אריאל. מכירים את אופי האוכלוסייה. אז מנסים להתחכך כמה שפחות. פעם הם היו מתארחים במוצבים והוציאו פקודה שאסור להם להיות סביב המוצב יותר, לאף אזרח, שם באלון מורה. יש כמה מוצבים מסביב ואני מאמין שהפקודות התייחסו לכל המוצבים שם.