תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט בדרך כלל זה מחזה די מוזר
מספר קטלוגי: 704998
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל
אזור: אזור ג'נין
תקופה: 2006 - 2007
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
124  צפיות    0  תגובות
בדרך כלל זה מחזה די מוזר
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל
אזור: אזור ג'נין
תקופה: 2006 - 2007

בדרך כלל כל לילה נגמר בדרך כלל באיזה 20 מעצרים, ואצלנו היה ממוצע די גבוה שהסתיים עם כמה איקסים (סימון על הרובה המסמל הריגה) ואז זה עבר ממש חלק. הייתה תחושה של מערב פרוע, יש מאגר ענק של שמות, הולכים על משהו שנראה אפשרי וכל לילה מנסים להלביש לפחות 3-2 מעצרים. בדרך כלל בשביל להוציא את העצורים, מכתרים אותם עם הרכבים, מגיעים בלילה בשקט ואז מי שהלך לקורס ערבית כורז להם לצאת החוצה. בדרך כלל פשוט לא רוצים להגיד להם את מי ספציפית מחפשים אז מנסים להוציא את כולם. אני זוכר איזה יום שהלכנו לאיזה מעצר וזה היה בית משותף של כמה משפחות. זרקו איזה רימון הלם בשביל ככה לעורר אותם כי זה בכל זאת לילה וזה, ואז איזו זקנה שם נכנסה להתקף אפילפטי, אני לא יודע אם זה היה אפילפסיה אבל משהו. התחלנו לטפל בה והיא הייתה בהיסטריה וכל המשפחה עלינו. זו הייתה תקופה ממש ארוכה של לילה-לילה שמגיעים, לפעמים באמת מכתרים את הבית, בלילה, מתחילים בכריזות, בהלמים (רימוני הלם), פתיחה בירי לפעמים. לפעמים זה נגמר יותר בקלות ולפעמים פחות בקלות. הרבה פעמים צריך אחרי זה לסרוק את הבתים מאיפה שהם (המבוקשים) יוצאים.נכנסים, מוציאים את כל המשפחה החוצה, אומרים להם לצאת החוצה. בדרך כלל זה מחזה די מוזר, משפחה שלמה, אצל הפלסטינאים זה משפחות גדולות כאלה, שגרות בבית עם שלוש קומות או משהו. יוצאות כל האימהות עם הילדים, והגברים בדרך כלל מופרדים מהם. אנחנו נכנסים לחפש, לרוב לא מוצאים דברים מעניינים מי יודע מה, כי כנראה שהדברים מוסלקים אם יש, ולפעמים גם מוצאים קצת אמל"ח (אמצעי לחימה). זה בדרך כלל נגמר בבן אדם או שניים עם אזיקונים מאחורי הגב ופלנלית על העיניים. בדרך כלל אתה צריך להביא אותם למתקן מעצר וזה בדרך כלל מתעכב וזה, אז יצא לי ככה לנזוף בחיילים שכאלה שמצטלמים איתם עם המצלמות בפלאפונים. דברים שהיום אנשים מעלים לפייסבוק. לפעמים הייתה אלימות מופרזת אבל זה בדרך כלל לא הגיע מכלום, הגיע מהתנגדות. בוא נגיד, ברוב המוחלט של המקרים מי ששיתף פעולה לא הייתה איתו שום בעיה. מי שמתנגד, מקלל, לפעמים קצת תוקפני וכאלה, אז הם היו חוטפים.אני זוכר שהרבה פעמים האזיקונים ככה היו סוגרים עליהם חזק מאוד בשביל להרתיע אותם שפעם הבאה לא יתעסקו איתנו. אני זוכר שהרבה פעמים הייתי צריך לבקש מאנשים שיחליפו את האזיקונים כי אני לא יכול בתור מי שאחראי על רפואה, להעביר בן אדם במצב כזה עם ידיים סגולות. אלה שהתנגדו - הם ככה חוו מעצר שהוא יותר תוקפני ויותר ברוטאלי.

אתם יודעים את מי אתם עוצרים? יודעים, יש מושג כללי על האנשים, לפעמים יש תמונות ולפעמים בלי וקצת יודעים מי הם ומה הם. הרבה פעמים זה גם אנשים לא חשובים שמוגדרים מקרובים ל-, מכירים את-, שצריך לתחקר אותם, צריך לתשאל אותם.