תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט בשלב מסוים זה היה פשוט כמו לנשום
מספר קטלוגי: 68480
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: אזור רמאללה ואל בירה
תקופה: 2013 - 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
80  צפיות    0  תגובות
בשלב מסוים זה היה פשוט כמו לנשום
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: אזור רמאללה ואל בירה
תקופה: 2013 - 2014

הגעתי להפס"ד (הפרת סדר) [והקצין] אומר לי: תירה גומי על מסית ראשי מה שנקרא, שזה הבחור עם קלע דוד שהכי עושה צחוקים וכולם מאחוריו.

יש אחד כזה בהפגנה? לא, בדרך כלל יש כמה והגומי מתבזבז עליהם.

ומה שמגדיר אותו כמסית ראשי זה שהוא עם קלע דוד? כן, וגם חברתית. חברתית כולם אחריו, הוא הגבר שעומד קדימה, הולך.

אתה רואה את זה ממש? אתה מכיר אותו, הוא גם יהיה המסית הראשי בהפס"ד הבא. בקיצור, אני זוכר איך פעם ראשונה ש[המפקד] אמר לי לירות גומי, אז הייתי ממש בלחץ. עכשיו, זה שזה על בסיס יומי, גם אני [שיש לי] איזשהו רקע ערכי ומוסרי אפשר להגיד, בשלב מסוים ההפס"דים הופכים למשחק, של שני הצדדים. כולם יודעים שמ15:00 עד 19:00 יוצאים לשחק, הם זורקים אבנים ואנחנו יורים גומי. בשלב מסוים זה היה פשוט כמו לנשום, זה מה שעשיתי וזה לא הפריע לי והייתי אדיש לזה ולא אכפת לי שאני פוגע במישהו עם גומי.

מה הנהלים של שימוש בגומי? הנהלים של שימוש בגומי זה ברך ומטה, טווח שלא יורד מ30 מטר לדעתי, נהלים. במציאות...

מה היה במציאות? במציאות אני בשלב מסוים עברתי תהליך אנטי אנושי שם. לא יודע, אם אבן פגעה לידי והיה בחור שקילל אותי או עצבן אותי, אז הרשתי לעצמי להרים את הכוונת לאזור הבטן. אם הוא היה עם הגב אלי אז לגב. אני ידעתי שאני לא הולך לכוון לאזורים כמו הלב, כי ידעתי את הסכנה של זה ועוד לא הפכתי למפלצת, אבל כן - להעלות קצת את הכוונת. ואף אחד לא מודד לך טווח, אם אני עכשיו בטווח של 15 מטר מנער, והוא מאחורי מכונית ואני מאחורי עץ נגיד, והוא מעצבן אותי – אז אני אירה עליו גומי, אני לא אספור מטרים. [גם] יש סטיות, זה קורה, זה מתפזר (הקליעים מתפזרים בעת הירי), וזה איזשהו תחום אפור שחיילים מרשים לעצמם להיות בו. גם אני הרשיתי לעצמי להיות בתחום אפור בהרבה מקומות, בכיוון של לעלות מעל הברך.

ירית על מישהו מ15 מטר? כן.

אתה יורה עם טריג' (טריג'יקון - כוונת אופטית המשמשת קלעים)? כן. אני יורה עם טריג'.

הגומי בא במין חבילות, טמפון כזה (כינוי לאריזת ניילון המכילה שלושה קליעי מתכת מצופים גומי הנורים יחד). היו מקרים שפירקתם את זה? אני לא זוכר בוודאות שעשיתי את זה, אני זוכר שזה היה עניין שהיו חבר'ה שהיו עושים את זה לפני הפס"ד. אבל אני ממש לא זוכר בוודאות אם עשיתי את זה או לא.

ידעתם שזה אסור? כן, ברור, ידענו שאסור, ידענו שזה מגדיל את הכאב ואת הטווח, וזה היה העניין. היו חבר'ה שהיו עושים את זה והיו חבר'ה שאמרו: לא, אל תעשה את זה.

יש לך מושג אם המפקדים ידעו? להניח שהמפקדים לא יודעים דברים זה נראה לי מופרך. אבל הרבה מפקדים יודעים ושותקים כי הם בעד. מפקדים שותקים לגבי דברים שחיילים עושים.

כשאתה אומר מפקדים למה אתה מתכוון, מ"כים? מ"כים, מ"מים, מג"דים. כשזה מתאים להם, הם שותקים ושלושת הקופים.