תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט להראות שאנחנו לא עוברים על זה בשתיקה
מספר קטלוגי: 678990
יחידה: גדס"ר נח"ל
אזור: אזור שכם
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
170  צפיות    0  תגובות
להראות שאנחנו לא עוברים על זה בשתיקה
יחידה: גדס"ר נח"ל
אזור: אזור שכם
תקופה: 2014

יש הרבה מעצרים של להראות נוכחות צבאית, או מעצרים שנכנסים שב"כניקים ומפחידים קצת את החבר'ה. בשביל ילד קטן שזרק אבנים אתמול – עכשיו הולכים אליו הביתה, דופקים על הדלת ב- 2 בבוקר ומפחידים אותו ואת ההורים שלו. בדרך כלל הם ילדים קטנים אז אין לך איך לעצור אותם, [זה] ברור לכולם שאף אחד לא יעצור אותו אבל [זה כדי] להראות שאנחנו לא עוברים על זה בשתיקה. הרבה פעמים אתה לוקח אותם לרכב, מסיע... זה מין מעגל כזה שמנציח את עצמו. באזור שכם זה קרה המון. כל יום, בוקר וערב אנחנו עושים תגב"צ (תגבור צירים) שזה בדרך כלל על ציר מרכזי. זה 4 שעות שאנחנו עומדים, מנצלים את זה שיש ערבים בחוץ ונכנסים לסיבוב נוכחות, הפגנת נוכחות בתוך הכפרים. פשוט ככה, אף אחד לא אומר שהוא מחפש משהו מסוים.

מי מגדיר לכם שזה להפגנת נוכחות?סמ"פ או מ"פ שהם בגזרה באותו זמן. זה משהו שידוע שעושים. בדרך כלל בשעות אחר צהריים, חמש-שש, משהו כזה, נכנסים, עושים איזה שהוא סיבוב, בדרך כלל זה עם גששים, תופסים חבורה: "תראו לנו תעודות זהות", מתשאלים אותם קצת. אם אין בעיות, עושים סיבוב ויוצאים. פעם אחת נכנסנו למדמא ועברנו ליד איזה שהוא בית ספר. הנוהל תמיד [היה] שאם זורקים עלינו אבנים – ישר לפרוק ולרוץ אחריהם, לתפוס את מי שזורק. כמובן, שנסענו ליד בית ספר וחטפנו אבנים. ואז החפ"ק (חולית הפיקוד הקדמית), הסיור, פורקים ומתחילים לרוץ לכיוון. לפעמים תופסים אחד-שניים, לפעמים גם זה לא. [בפעם ההיא] הסמ"פ זרק רימון הלם לתוך מגרש איפה שהם היו. זרקו עוד הלם, וזהו. הגשש שרץ תפס ילד אחד, הכניס אותו לתוך הדוד (ג'יפ), לא יודעים בן כמה הוא היה, אבל גם נער צעיר. 13, 14, משהו כזה. קצת הפחיד אותו, דיבר איתו. שחררנו אותו כמה קילומטרים אחרי זה, שהוא רחוק מהחבר'ה שלו. וזהו, [אנחנו] המשכנו את הסיבוב, משהו שמאוד בשגרה.

כל כמה זמן הייתם עושים את זה באותה תקופה בשכם?תגב"צים היינו עושים כל יום, ולהיכנס לתוך הכפרים זה היה אני מניח אחת לכמה ימים, שאנחנו אישית [עשינו], אני זוכרת שאחרים עשו את זה אפילו [באופן] יומיומי.