תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט כשאתה נכנס עם חטיבת טנקים, מי סופר מרגמה
מספר קטלוגי: 677717
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
276  צפיות    0  תגובות
כשאתה נכנס עם חטיבת טנקים, מי סופר מרגמה
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014

התחושה היא מאוד קשה – נגמ"ש נפגע, שני מפקדים בכירים נפצעים. אתה רוצה להכניס להם, אתה רוצה לפגוע, אתה רוצה שיכאב להם. אז אישור המטרות בא הרבה יותר בקלות. אני מרגיש שאנחנו יכולים לבקש שיפציצו, ומה שלא היה מאושר לנו לפני יומיים – יאושר עכשיו.

איזו מטרה למשל? בוא נגיד את זה ככה, להפיל בניין רב-קומות, במיוחד על ידי ירי של תומ"תים (תותחים), זה לא דבר שבשגרה. זה דבר שבגדול לא מאושר כי אנשים הם רציונליים, הגיוניים, לפני [הכניסה הקרקעית], בנוהל קרב. אבל תוך כדי הכניסה הקרקעית, בלי קשר לעניין מבצעי, מספיק להגיד "זה נראה לי קצת מאיים" או "אני ישבתי עם המפקד הבכיר והחלטנו שהבניין הזה ככה", ובסדר.

אישרו להפיל את הבניין? אישרו.

מה קרה בלילה שאחרי הפגיעה בנגמ"ש (אירוע שבו נהרגו שבעה חיילים מפגיעת רקטה בנגמ"ש צבאי)? היו יותר הפצצות. ההפצצות לפני הכניסה הקרקעית היו בריטואל קבוע: שלוש, שלוש וחצי בלילה יש התקפת חיל אוויר, זה מטרות שלא מפציצים במהלך היום. ההפצצות בימים שאחרי ההיתקלות היו משמעותיות בהרבה. נשארנו עם אותה מנטליות של הפצצות גם כשהתקדמנו לאזור יותר צפוף, יותר לתוך עזה. בשלוש, שלוש וחצי בלילה יש יותר אישור של מטרות, יש יותר פעילות, אתה יכול לירות עם תומ"תים טיפה הצדה כי ההפצצות של חיל אוויר ייקחו את כל ההד. אתה יכול להוסיף עוד מטרות כי אתה עכשיו בהתקפה גדולה. זה כמו שעכשיו אתה נכנס עם חטיבת טנקים, אז אין בעיה שתירה מרגמה לשם כי כשאתה נכנס עם חטיבת טנקים, מי סופר מרגמה? אז עכשיו אתה נכנס עם כל הכוח של ה-F16 וה-F15, שם פצצות של טון ואתה מפציץ את בית החולים וכל זה, אז אתה יכול גם לתת מרגמות הצדה על הדרך.

מה זה הצדה? יש לך אזור שאחת ליומיים יורים משמה אבל [שם] תחנת הכוח שלהם, תחנת החשמל לכל השטח של 200 אלף איש. תנצל את זה, תירה פעם אחת לשם כי יאשרו, כי זה בגל של אישורים. עכשיו יש גל של תקיפות חיל אוויר, אתה יודע שמי שיושב על זה בסוף יושב מול מפה ומסמן "כן, כן, כן", עכשיו זו התקפה גדולה. אז במנטליות התקפה גדולה אפשר לעשות דברים של התקפה גדולה.

היה ירי לתחנות כוח? היה ירי, כמו ההפצצה של בית החולים ואפא. זה נבנה וזה נבנה וזה נבנה, ואז אמרו "כן, יאללה, בוא נפציץ את זה". קמנו בבוקר ואמרנו לעצמנו "ואללה, הורידו את זה". עשינו עוד איקס במטרות האופציונליות שלנו.

תחנות כוח היו אופציה? זו הייתה אופציה. זה אתר אסטרטגי, זה אתר חשוב, אתה שם את זה כמטרה. מתי מפעילים? זה תלוי איך מתגלגל. תלוי נסיבות.