תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט עמדנו במרפסת, נכנסים, המשפחה יושבת במסדרון
מספר קטלוגי: 677075
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2008
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
103  צפיות    0  תגובות
עמדנו במרפסת, נכנסים, המשפחה יושבת במסדרון
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2008

היו עוד הפס"דים שאתה זוכר? היה פעם אחת ריב חמולות בשכונה יותר ליד מערת מכפלה. היינו מעבירים לקשר של הפלחו"ד (פלוגת החוד) לשמוע מה קורה.

ומה קרה? זוכר שהרבה הוראות ירי של הפלחו"ד לכיוון החמולות.

מה היה הסיפור שם? "אני רואה... לירות!” כזה: "אני רואה את הבחור בפינת הבית ויורה". הפלחו"ד מתמקם ויורה אליהם.

לעבר חמושים שלא יורים על הפלחו"ד? נכון. התחיל ריב בין חמולות, היו שם אנשים עם נשק, אסור להם להיות עם נשק. אז היה להם הוראות ירי, פלחו"ד ירו, לא זוכר אם הוראות הירי היו רגליים ומטה כי הם לא יורים על הפלחו"ד, אבל אני לא חושב שזה היה גומי, אבל אני לא זוכר עד הסוף. אחרי דברים כאלה, היינו הולכים לבית ומחפשים נשק בכל הבית, זה אומר בגדול להפוך את כל הבית. זה עוד משהו שגם עצבן אותי, עמדנו במרפסת, נכנסים, המשפחה יושבת במסדרון, חצי שעה יושבים במסדרון, אנחנו עושים חיפוש בכל הבית, תכלס אני מרחם עליהם, להפוך את כל הבית, עמדתי במרפסת וחיפשתי בין העציצים הגדולים נשק ונגיד הסמג"ד בא מאחוריי ועושה לי: מה אתה מחפש ככה? בום, מעיף את העציץ, שבר אותו על הרצפה. סתם מיותר. אבל אתה לא יכול לדעת אבל אולי בחרסינה יש משהו אז הוא שבר את זה על הרצפה. מה מצאנו? אלה ולקחנו אותה, מתחת לסדינים ולקחנו אותה, דברים כאלה.

אלה חיפושים בשכונות של החמולות אחרי שזה נגמר? כן.

יצא לכם לעשות חיפושים גם בסיטואציות אחרות? כן, לא ידענו מה הסיבה המדויקת. אמרו לנו להגיע למסגד הזה והזה. אז נכנסים, נגיד אני זוכר פעם משרדים של מישהו שתמך בחמאס, או שלקחנו את כל המחשבים והספרים. אני זוכר שפעם אחת נכנסנו לבית של משפחה ומצאו תמונה מתחת למיטה של הבן אדם שהיה בבית עם דגל של החמאס ונשק ככה. הוא אמר: לא, זה מלפני הרבה שנים שהייתי בכלא. לא מצאו שם נשק, אז לקחו את הדגלים, תמונות, ציוד חמאס שהיה לו בבית, דברים כאלה והלכנו משם.

לפעמים חיפשו לא נשק, אלא חומרי הסתה? דגלים, דברים כאלה? כן. לפי דעתי בבתים, אני בתור חייל פשוט לא יודע, אומרים לנו שיכול להיות נשק או חומרי הסתה. היו גם כניסות למשרדים שלקחו מחשבים, לקחו תמונות וכל מיני דברים כאלה.

איפה הייתם עושים את החיפושי נשק? עשיתם במסגדים? כן, אני זוכר סיטואציה שעמדנו בחוץ ורק המ"מ והמ"פ, לא תמיד נכנסו כולם. לפעמים הסמ"פ נכנס עם הקשר שלו והיו מסתובבים במסגד. אני זוכר סיפור בפלוגה שזה היה משהו מלהיב כזה נורא. זה היה במסגדים, זה היה במשרדים ובבתים. זה היה בכל האזור.