תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט גומי וזה היינו יורים בלי הפסקה. רימוני הלם. זה היה כיף, ממש כיף
מספר קטלוגי: 674037
דרגה: סמ"ר
יחידה: גדוד נחשון
אזור: אזור טול-כרם
תקופה: 2008
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
256  צפיות    0  תגובות
גומי וזה היינו יורים בלי הפסקה. רימוני הלם. זה היה כיף, ממש כיף
דרגה: סמ"ר
יחידה: גדוד נחשון
אזור: אזור טול-כרם
תקופה: 2008

מה שהיה לנו אבל, זה היה הרבה פעילויות שהיינו עושים בתקופה ההיא. המצאה של הפלוגה, אני חושב של פעילות של משיכת – לא זוכר איך קראו לזה – נגיד משיכת אש או תשומת לב בענבתא.

סוג של הפגנת נוכחות? סוג של. כאילו שהמטרה...

חתירה למגע... כן, ענבתא היה מקום שאפשר לתצפת, היה פתוח. זה לא היה לעניין אז הייתה תקופה של חודש-חודשיים שהיינו מוציאים כמה פעמים בשבוע פעילויות יזומות לתוך ענבתא של משיכת התנגדות ואז במטרה היה מעט בקת"בים (בקבוקי תבערה), יריות לא היה בכלל, המטרה הייתה להוריד כמה חבר'ה, לעשות שם סדר.

זה מה שאמרו לכם? כן. אבל באופן, לא יודע עד כמה זה היה ברור. אני מניח שהמג"ד לא אידיוט אבל על הדף זה היה מאורגן יותר מאשר בדיבור.

מה היו הוראות פתיחה באש, אתה זוכר? בקת"ב – הורגים. כל דבר חוץ מזה אלפ"ה (אמצעים לפיזור הפגנות). גומי וזה היינו יורים בלי הפסקה. רימוני הלם. זה היה כיף, ממש כיף. אתה נכנס, יש כמה רכבים, ממש משחק. מסתובבים, צועקים, מקללים ברמקולים ואז הם מתחילים לצאת, חוסמים את הכביש עם פחים ובאים אליך מכל מיני סמטאות, זורקים אבנים, זורקים בקת"ב לפעמים ואז אתה בורח ורץ אחריהם, מחפש איפה לתקוע להם כמה ררנ"גים (רימון נגד מפגינים), אמבולנסים באים, חוזרים לטול כרם, פצועים שלהם. כמה פעמים הכי נחמדים ואיפה שהוא הייתה משתבשת לך התכנית ואז היית נתקע נגיד בסמטה עם ההאמר או הסופה (רכבים צה"ליים), לא היית מצליח להסתדר, היית מקבל אבנים כמו מטורף, היית יוצא, דופק כמה ררנ"גים, חוזר, כוחות...גז לא היינו יורים כי זה היה חוזר אלינו. זה מה שהיינו עושים, לפעמים עם ה-ס' (סמ"פ) ועם המ"מ שלנו שהיה בראבאק בקטע הזה. אהב לעשות את זה. אני חושב שזה היה רעיון שלו כל הפעילויות האלה, המ"פ היה בסדר עם זה. הוא לא התלהב מדי והמ"מ הזה היה מוציא את הפעילויות האלה כל הזמן, ממש לשחק בלמצוא את ה... ילדים בני 15 עד 18, משהו כזה, אחרי זה זו נהיית שגרה אז היית נכנס בערב והכול היה מוכן, הצירים היו חסומים עם הפחים שלהם והם היו מתחבאים. נהיים יותר מתוחכמים ואז היו קצת בקת"בים, לאט-לאט בתי הקפה התרוקנו בלילה. אם בלילה היית נכנס והיה לוקח חצי שעה עד שהעיר הייתה נהיית זה, אז בסוף היה ברור שאיך שהצבא נכנס בלגן.

באיזה שעה נכנסתם בערך? בלילה, 11, משהו כזה.

דווקא 11 ולא 2-3-4 בבוקר? לא, היינו נכנסים כדי שיהיה מעניין. היינו פורקים, עושים מארבים קטנים.

הרבה זיג (מארב מפינת בית)? כן. פה מצליחים, שם לא. זה חודש ואז זה נגמר, נמאס לנו איפה שהוא. בדיעבד, זה מטומטם לגמרי. כמובן שענבתא יצאה מהחודש הזה אלימה הרבה יותר ממה שהיא הייתה בהתחלה.