תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הטכניקה משתנה בין חוקר לחוקר
מספר קטלוגי: 65334
דרגה: סמ"ר
יחידה: הנדסה
אזור: אזור שכם
תקופה: 2002
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
148  צפיות    0  תגובות
הטכניקה משתנה בין חוקר לחוקר
דרגה: סמ"ר
יחידה: הנדסה
אזור: אזור שכם
תקופה: 2002

במהלך הסריקות החקירות היו טיפה אגריסביות אבל זה בגלל הלחץ של הזמן. הבנאדם הראשון שאתה שולף מהבית, אתה רוצה לדעת כמה שיותר פרטים – אם מי שאתה מחפש נמצא בפנים. הטכניקה משתנה בין חוקר לחוקר. יש אנשים שלחץ פיזי עובד עליהם, יש אנשים שלחץ פיזי לא עובד עליהם. היו מקרים שבהם החוקרים נתנו כמה סטירות לבחור, והוא לא רצה לענות. ובזה זה נגמר. היו מקרים שלא נגעו בו. התפעול של אנשים שיוצאים מהבית הוא אגרסיבי. אני לא מתכוון שדופקים לו מכות –משכיבים אותו על הרצפה. אני מתכוון לטיפול החלטי, מתוך כוונה להכווין את הבן אדם למה שאני רוצה. אתה רוצה לסרוק אותו כמה שיותר מהר, ולקחת אותו לנקודת ריכוז כמה שיותר מהר, ואתה לא רוצה שהוא ידבר. אז אתה מוביל אותו מהבית, ואתה מוריד אותו לרצפה שאתה רוצה שהוא ישב, ואתה מושיב אותו בתנוחה שאתה רוצה שהוא ישב, וכשאתה מדבר אליו אתה מדבר בצורה אסרטיבית. לי יצא לשמור על חבר'ה שיוצאים מבית. אישה עם ילדים קטנים. לא הייתה אלימות, אבל הייתה אגרסיביות בדיבור. כי מסביב היו המון יריות לכיוון הכוח. אתה צריך להסביר עכשיו לבחורה, שאם היא לא פותחת את הפה, אז היא תקבל כדורים מהחבר'ה שמסביב, לא מאיתנו, מהמחבלים. המטרה שלך תמיד היא לגמור כמה שיותר מהר. ככל שתתעקב יותר זמן בשטח זה בעיה. תפעול אגריסיבי עדיף במקרה כזה, למרות שכל בנאדם שמוציאים מהבית מגיב בצורה שונה. רוב הכוחות שעבדתי איתם היה להם – נקרא לזה יחסי אנוש – טובים מאוד כלפי נשים ילדים וזקנים. היו כמה תחקורים שהיו אגרסיבים, אלימים.

באיזו רמה?בעיקר סטירות, אולי ברכיה לאחת הרגלים. לא ברמה של לפצוע בנאדם. שוב, רוב האנשים שאתה מגיע איתם לבתים, אם יש איתך חוקר, אתה יודע שאתה עולה על בית שיש לו ערך. לא סתם בית. ובטח שלא מביאים לך סתם את כל האנשים האלה. הם יודעים את זה, אתה יודע את זה, והם יודעים שאין להם יותר מדי מה לשחק עם זה. כי הם יודעים שיעלו להם על הבית וימצאו את מה שימצאו.