תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט ואם אני פוגע לו בטעות בגב או הורג אותו
מספר קטלוגי: 64556
דרגה: סמ"ר
יחידה: צנחנים
אזור: אזור שכם
תקופה: 2002
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
335  צפיות    0  תגובות
ואם אני פוגע לו בטעות בגב או הורג אותו
דרגה: סמ"ר
יחידה: צנחנים
אזור: אזור שכם
תקופה: 2002

...היינו ב(מחנה פליטים) בלטה, לתצפיתנים יש אישור ירי. יש אלמנת קש והתצפיתנים על הגג מזהים מי שעומד עם פלאפון על הגג ומדווחים. יורים ברגליים, בן אדם שעומד על הגג עם פלאפון יש אישור ירי, מספיק שהתצפיתנים מזהים שהוא מדבר פעמיים בפלאפון ומסתכל למטה, נראה קצת חשוד, עולים בקשר מול קצין לקבל אישור לירי ברגליים. קורה שמפספסים את הרגליים, פוגעים בבטן, לא בכוונה, קרה בעיר שנהרגו ילדים כשניסו ירי לרגליים ופגעו בגב, בבטן. אם אנחנו נכנסים לעיר, אנחנו בפטרול רכוב או משהו, על אבירים, וסוקלים אותנו באבנים וזה, אז לא יהיה לך אישור. אבל אם אתה רואה ילד זורק עליך לבנה- מותר לירות בו ברגליים.

הוא זורק על האביר? כן.

האביר ממוגן? האביר ממוגן מאוד. ירו עלינו, זרקו עלינו הכול ולא קרה כלום. אבל לבנים מותר לירות לרגליים עם אישור של סרן.

מהקצין בשטח? לא, לא. מהמפקד באביר. זה אישור של המ"פ בדרך כלל. זה שיירה אם אני בדרך למעצר או ב"לבנת שיבוש".

מה זה "לבנת שיבוש"? זה שיש התראה ספציפית שצריכה להיות החלפת נשק בתוך העיר, בתוך בלטה… אם מישהו רוצה לצאת, אז מרכזים את תשומת הלב אלינו, אנחנו סתם נוסעים הרבה, עושים הרבה בלגאן בתוך העיר, זורקים הרבה "הלמים", הרבה גז, סתם, כאילו שיש הרבה כוח ויפחדו לצאת. כל המטרה זה לגרום להם לצאת אלינו ולגרום להפס"ד (הפרת סדר). אז ברגע שיש הפס"ד יש אישור לירי לרגליים לילדים שזורקים לבנים, ואם אני במקרה יורה- ואני סה"כ קלע- ואני מכוון לברך…

כל לוחם יכול לירות? כן. מנשק אישי. אם המפקד, בזריקת לבנה הוא סמ"פ הוא יכול לאשר כזה דבר. ואם אני פוגע לו בטעות בגב או הורג אותו, וקרה לנו דבר כזה… רק בקו האחרון שתיים-שלוש פעמים.

הרגו ילדים? הרגו ילדים בטעות. מכוונים לרגליים- ירו להם בגב והרגו אותם.

איך יודעים אחרי זה אם הרגו אותם? דיווחים אחרי זה של המת"ק (מנהלת תיאום וקישור), הפלסטינים מדווחים. יש שיתוף פעולה מהבחינה הזו. אז ילדים נהרגים.

משפט? יש בירור רציני לדבר הזה? לא. אני בטוח שזה לא מגיע מעל המג"ד. אני לא מכיר שלקחו אותם לתחקירים. אני לא יכול להגיד בוודאות שלא… אבל אני לא ראיתי שלקחו אותם לתחקירים ואני יודע שלא עשו עם זה כלום גם אחר כך... ... באים לכיתת כוננות: "יאללה, חבר'ה, יש לבנת שיבוש ". "למה, מה קרה?" "יש ניסיון להחלפת אמל"ח (אמצעי לחימה) בבלטה". מה עושים? מסתובבים מסביב לבלטה ויכולים לפרק פק"ל אלפ"ה (אמצעים לפיזור הפגנה) של שני רימוני הלם…

יש הגבלה על שימוש באלפ"ה? אין הגבלה על כלום. כל אחד יכול להיות עם 4 רימוני הלם עליו. יש לנו ארגז אלפ"ה בתוך האביר וכל אחד יכול לפרק כמה שבא לו. כמה מטולים של גז המטוליסט יורה? כמה שבא לו. אין שום הגבלות.

בכל רכב כזה יש מפקד אחד.. הוא אומר לאן לירות.. לא. הוא יושב עם הנהג מקדימה. אנחנו יושבים מאחורה. "שומע, יש פה כמה ילדים, אני זורק עליהם" "סבבה, קודקוד כאן 2א קבל הלם תקין" "רות קיבלתי". זורקים הלם. זורקים גז. שום אישור שום כלום. " אני זורק גז". וזה מגיע לרמה ממש שמתנהגים כמו ילדים קטנים: "תן לי לזרוק גז, תן לי לזרוק גז".

אתם אומרים על זה משהו? כן. אני בפלוגה די במיעוט. במחלקה של 9 אנשים, אז היינו 3 אנשים שנגד להתנהג כמו ילדים מפגרים כל פעם שנכנסים לעיר ולזרוק הלמים כמו..

מה זה "ילדים מפגרים"? זה כשזורקים עליך אבנים בתוך אביר ממוגן, כשאתה יודע שלא יקרה לך כלום, אז לא צריך לזרוק עליהם הלם בחזרה, שלא ישמעו עכשיו חודש.

הפקודות הן לזרוק עליהם הלם? אין פקודות מוגדרות. אם יש פקודות מוגדרות אז אף אחד לא יודע אותן. שימוש באלפ"ה- בחיים אף אחד לא אמר לנו כלום על זה. בתוך העיר, בתוך שכם.

בתוך שכם אתה נכנס- אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה? עם גומי? גומי, כן.

הכול. הכול. אולי צריך לדווח בקשר על ירי גומי. אני בחיים לא שמעתי מישהו אומר "לא". לא משנה מה. ארבעה חיילים מאחורה, המפקד מקדימה, אין לו מושג מה קורה.

אתה יכול להגיד לו "אני מזהה- אני יורה"? כל עוד זו לא אש חיה- הכול.

קרה שיריתם גומי גם? כן, בטח.

על מה? לי אישית לא יצא לירות גומי, אבל אם ממש מפרקים אותנו, ואני רואה שעומדים על הגגות וזורקים מקררים וכמעט שוברים את האביר, אז יורים גומי או יורים באוויר.

לאן יורים גומי? פלג גוף תחתון.

ופוגעים גם? לא יודע, לא ראיתי שזה פוגע הדבר הזה. זה לא יצא לי לירות. אבל בהתחלה, בקו הראשון שיצא לנו לעשות, כשעלינו לגדוד, כשישבנו בתוך העיר, בשכם, זה היה בכלל…

באיזה תקופה זה היה? זה היה באוקטובר 2002. שנתיים למהומות. משהו של ארבעה- חמישה חודשי אחרי חומת מגן. היינו תופסים איזה בית נטוש בכדי למנוע כניסת כפריים… שלא ייכנסו אנשים. זו הייתה אחת המשימות.***

הערה:בעדות זו כפי שפורסמה בעמ' 89 בספר "כיבוש השטחים", העד מספר על הטלת קנס כספי על חייל בגין הריגת הליד הפלסטיני. בדיקה מאוחרת העלתה כי הקנס הוטל בגין "כשלים בהוצאת המשימה", ולא בגין הריגת הילד.