תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הייתה תלונה שהעליתי. הגיעה ניידת של מג"ב למחסום
מספר קטלוגי: 630906
יחידה: אחר
אזור: רצועת עזה
תקופה: 2000 - 2001
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
146  צפיות    0  תגובות
הייתה תלונה שהעליתי. הגיעה ניידת של מג"ב למחסום
יחידה: אחר
אזור: רצועת עזה
תקופה: 2000 - 2001

הייתה תלונה שהעליתי. הגיעה ניידת של מג"ב למחסום. במחסום ארז יש את השרוול, מעבר הפועלים הרגיל ויש מסלול למכוניות. המעבר הזה הוא גם מעבר חזרה לעזה. לא של הפועלים, של כל מיני. הגיעה ניידת מג"ב ועליה שב"חים – שוהים בלתי חוקיים. מעזה קשה להסתנן ואלה אנשים שנתפסו בישראל, אנשים שלא חזרו בזמן לעזה. ואז חיילת של מג"ב שפיקדה, הצעידה את הפלסטינים והם מצווים לשיר "ואחד חומוס, ואחד פול, אנא בחיבאכ משמר הגבול". שיר מאד פופולארי, זו הייתה השפלה פר אקסלנס וכתבתי תלונה למפקד המג"ב דרך צינורות מת"ק (מנהלת תיאום וקישור). לא יודע מה עלה בגורל התלונה, חיילת המג"ב הבטיחה לי שמיכה.

מה זאת שמיכה? שאתה שם חייל, אדם, מתחת לשמיכה והוא לא יודע מאיפה המכות באות. היא איימה עלי שהיא תפגוש אותי באיזה חורשה, זה וזה אמרתי לה שתבוא ותנסה...

איך הסיטואציה נראית? עוצרת מכונית מג"ב. חיילי מג"ב נכנסו אלינו לשתות ולהתרענן במזגן. ראיתי אותם צועדים חזרה לעזה, שמים אותם חזרה ברצועה עם ידיים כפותות.

קשורים אחד לשני? לא, כל אחד לעצמו, אבל מלווים במשמר מג"ב. אגב, ידיים כפותות באזיקונים ולא באזיקים. צהל לא משתמש באזיקים, אזיקים זה מאד יקר. אזיקונים במקור זה כדי להדק חיבורים מכאניים. הם שרים וצועדים. היא צועקת עליהם. שאלתי אותה: "איך קוראים לך ולמה את עושה להם את זה?"

איך היא הגיבה? מאוד בכעס, היא אמרה לי "תעשה מה שאתה רוצה, לא מעניין אותי, יפי נפש פה, שמאלנים, אשכנזים". מאוד קל לפתוח את הפה במחסום, זה חלק מהאווירה של המקום. כל אחד שהיה פותח את הפה, הרבה אנשים מתוסכלים... גם חיילי מג"ב. היא שואפת סיפוק מהשפלה ואני מעז לקחת לה אותו, אז מה אני מעז לעשות?

אתה לא יודע מה קרה עם התלונה? לא, ניסיתי לברר. לדעתי זה התמסמס.

למה אתה לא יודע מה קרה איתה? כי בעצם תהליך הגשת התלונה – אתה מגיש את זה במת"ק, המפקדים שלך מעבירים למג"ב ומג"ב מעבירים את זה בתוכו.

איך ניסית לברר? דרך המת"ק שישאלו את מג"ב. כי אין לי גישה ישירה. אני ביקשתי מראש ענף קישור המעברים שהוא סגן אלוף, לשאול את המקביל שלו במג"ב מה קרה עם זה.

מה הייתה התשובה? אני לא כל כך זוכר, זה התמסמס, לא זוכר מה היו המילים, לא הצלחתי להבין.

ראית אותה אחרי זה עוד פעם? לא, היא הייתה מיחידת סיור של מג"ב ולא ראיתי אותה יותר אחר כך.

אבל לא ראית שוב? לא, לא ראיתי. בדרך כלל הם נשארים חודש-חודשיים ואחרי זה, זה מתחלף.