תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הגיעו כנראה שני סטודנטים לצלם סרט, סרט עלילתי
מספר קטלוגי: 627811
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2008
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
107  צפיות    0  תגובות
הגיעו כנראה שני סטודנטים לצלם סרט, סרט עלילתי
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2008

היו אירועי פורים שאני זוכר שהיו, שהיה מעצבן.

למה? הם צילמו שם באותו לילה. הגיעו כנראה שני סטודנטים לצלם סרט, סרט עלילתי, אם אני זוכר טוב, איזה שהוא סיפור אהבה בין פלסטיני ליהודיה או להפך, לא זוכר. והם יצאו מאחד הבתים שהיה צמוד לציר הסטרילי (ציר עליו תנועת פלסטינים אסורה) ואחד היהודים שעבר שם, אני חושב שהוא היה קצת שיכור, גם על פי הריח שלו וגם על פי ההתנהגות. התחיל להשתגע איך זה יכול להיות שהם פותחים את הדלת שיורדת לרחוב וחשוב לציין שאף אחד מהפלסטינים לא דרך מחוץ לדלת, הם נשארו בפנים, ידעו טוב מאוד את מקומם. התחיל להתפתח שם מכות.

צוות טלוויזיה ישראלי? כן. לא היה צוות רציני, אני חושב שהיו 3 אנשים, מצלמה, בום ובמאי, אני חושב. זהו, זה היה אחד השבועות הראשונים שלי בעיר, אולי אפילו השבוע השני. הייתי קצת בשוק, לא הבנתי מה קורה, מה התפקיד שלי, כי זה בעצם ריב בין יהודים, איפה המקום שלי שם. אבל היה לי באיזה שהוא מקום ברור איך שהמ"פ התנהג בסיטואציה שאנחנו לא יכולים שזה יקרה בגזרה כרגע. בטח לא תוך כדי ההתנהלות של פורים, טירוף כזה של... מלא בלגן. כאילו הייתה התנהלות שצריך לעצור את זה. נעמדתי מול המתנחל שהיה שם, ניסיתי לשכנע אותו כאילו להסביר לו בצורה הגיונית שזה בסדר והפלסטינים לא יצאו והם יהודים וסבבה, לא יודע אם הוא לא רצה להבין או שהוא היה שיכור מדי או שהוא היה עצבני, התחיל, הפנה את הכעס כלפיי באיזה שהוא שלב, הוא תפס לי את הכוונת של הרובה למשוך אליו ולי ישר נדלק מה שזכרתי שאמרו לנו שלא משנה מה, אסור שיגעו לנו בנשק וזו הסכנה הכי גדולה ובדיעבד אני חושב שזה מופנה רק לפלסטינים אבל באותו רגע זה הדבר הראשון שנדלק לי ודחפתי אותו אחורה עם הנשק. בשלב הזה הוא ניסה להשתגע והתחיל לצעוק שאני מכוון עליו את הנשק, שאני כאילו מפעיל את הנשק שלי כלפי יהודים וכל מיני דברים כאלה. זהו, ואחרי שקצת נרגע, ישר הבנתי שהנשק לא יעבוד, שמתי אותו בהצלב, הלכתי אליו והסברתי, ופשוט כאילו עשיתי לו שם איזה מניפולציה על זה שזה פורים והוא חייב לשמוח ונראה לי שהוא היה מספיק שיכור בשביל לא להבין על מה אני מדבר ועבר משם. באופן כללי, החגים בחברון היו סיטואציות מוזרות. היה ל"ג בעומר שכאילו לא היה שום אירוע מיוחד אבל היה איזה תהלוכה של היהודים מבית הדסה שזה קצת מעל המוצב שלנו לכיוון תל רומיידה וירדו לכיוון אברהם אבינו ששם הם ארגנו מדורה גדולה. ראיתי מרחוק שהם סוחבים בובה גדולה כזו לבושה בשחורים, חשבתי לעצמי שזה נורא נדוש ושטחי וצפוי שהם הולכים לשרוף בובה של ערבים. ואיך שהם התקרבו, ראיתי שהבובה שלהם מחזיקה שלט של שלום עכשיו והבנתי שהם קצת, שהם הפתיעו אותי בכל זאת, זה היה קצת יותר יצירתי. זה החגים של המקום.