תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט כן, נכנסים לבניין מגורים, עולים את כל המדרגות
מספר קטלוגי: 599231
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2010
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
91  צפיות    0  תגובות
כן, נכנסים לבניין מגורים, עולים את כל המדרגות
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2010

עשינו פטרולים, הסתובבנו, צעקנו קצת, הסמל שלנו היה צעקן כזה. הסתובבנו עם ילדים שהיו, לא יודע, לא יודע מה עושים, הוא היה צועק עליהם קצת וזה. למשל, אוקי, אנחנו הולכים ברחוב רואים כל מיני ילדים משחקים במשחק, נוער משחקים בכדור בתוך הרחוב, אוקי? ממש על הרחוב, אנחנו אמורים לעבור שם ואז הוא כזה אומר להם, צועק להם: זוזו, זוזו. למשל.

במהלך סיור רכוב? לא, לא, פטרול רגלי. עושים פטרול רגלי. קודם כל, כל רכב שהוא היה רואה, דבר ראשון: תעצור, הוא כאילו לפחות בהתחלה, אחר כך הוא כבר התעייף מזה. בהתחלה איך שהתחלנו, הוא היה באקסטזה, איך שהוא הולך בכביש כמו שאפט, כמו שאפט הולך ברחובות, פאקינג שאפט, כל העולם רואה אותו כאילו. בקיצור, הוא הולך על הכביש באמצע, רואה רכב: עצור.

איפה אתם עושים את הפטרול? בכל הגזרה. הגזרה הגדודית, ברחובות, הרחובות הקטנים.

איפה שהיה מותר לפלסטינים לנהוג? לגמרי, לגמרי, ברחובות שלהם.

אז למה עצרתם את המכוניות? בהפגנת נוכחות, שוב, חלק מתפיסת ההגנה, אנחנו בכל מקום, אנחנו מחכים לכם איפה שאתם לא תראו אותנו, אנחנו נהייה שם, בכל מקום. לא תצליחו להבריח שום אמצעי חבלה מקום למקום לשום מקום. אנחנו פה, אתה ככה מחוץ לבית שלך בכל מקום אני יכול לתפוס אותך, לפתוח לך את הבגאז', פתאום אני תופס שם משהו. לא שתפסנו אבל כן, זה היה הרעיון. אז בהתחלה היה עוצר כל רכב, איפה שהיינו עוברים הוא היה עוצר את הרכב, עובר, עובר, עובר, אומר לו: סע, כאילו בקטע של לא יבואו פתאום ידרסו אותנו ודברים כאלה. היה פחד מאוד גדול שיהיה פיגוע דריסה לפטרול, שהרכב כאילו נוסע ויבוא להיכנס בכל הפטרול, ידרוס את כל החיילים, אז היה עוצר רכבים, מוציא אותם, עושה להם בידוקים באמצע הפטרול, פתאום עוצרים, עכשיו בשמש איזה שעתיים, כל מי שעובר עושים לו את הבידוקים האלה כמו שאמרתי מקודם על עמדת השמירה.

בדיוק באמצע. בדיוק באמצע, אמצע הפטרול ככה.

צ'ק פוסט כאילו. עוצר לבידוקים, היינו קוראים לזה כאילו "לעצור לבידוקים".

והייתם נכנסים לבתים בפטרולים? היינו נכנסים למבנים, לבניין מגורים, כן, נכנסים לבניין מגורים, עולים את כל המדרגות, אם כאילו מישהו היה פותח את הדלת להסתכל, היה אומר לו: סגור, סגור את הדלת, מטפסים למעלה ולמעלה קצת נושמים, עושים איזה שהיא הפסקה קטנה כי זה מאוד חם. אתה הולך 8 שעות, אתה מת מחום, אתה רטוב לחלוטין, אתה מזיע מהתחת כאילו משהו רע ולמעלה אפשר לעשות איזה שהיא ככה הפוגה. אתה מאבטח את עצמך שם ואפשר שם להפסיק עם ההליכה. כי הרחוב הוא אזור יותר מסוכן מהגג, זה התפיסה.