תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט המדריכה אמרה: "שטחי C זה שלנו"
מספר קטלוגי: 58497
דרגה: סמ"ר
יחידה: קרקל
אזור: אזור רמאללה ואל בירה
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
1,463  צפיות    0  תגובות
המדריכה אמרה: "שטחי C זה שלנו"
דרגה: סמ"ר
יחידה: קרקל
אזור: אזור רמאללה ואל בירה
תקופה: 2014

כשהייתי בביסל"ח (ביה"ס לחי"ר) לקחו אותנו לעפרה, עשו לנו שם הרצאה. קראו לטיול "בעקבות המכבים". רב כלשהו התחיל מלדבר על משהו שכולם יכולים להתחבר אליו, הוא דיבר על השלשה של דרק שארפ נגד ג'לגיריס בזמנו, מכבי, ושייך את זה לעם היהודי נגד כולם וזה שאנחנו תמיד נגד כולם וזה שאנחנו תמיד חייבים להאמין בלדחוף עד הסוף. אחרי זה לקחו אותנו להתנחלות כלשהי. יש שם קרון שמשקיף על הוואדי וראינו משם ממש את הבנייה המסיבית עם המדריכה שסיפרה לנו על האזור ועל ההיסטוריה. את הבנייה בהתנחלויות, ממש בניינים רציניים. זה היה גבעה ממש גדולה שעל הגבעה יש כמה התיישבויות מבודדות שלנו, מופרדות, 3 או 4 התיישבויות רחוקות אחת מהשנייה. כל האזור הזה מסופח אלינו, והיא הסבירה לנו שהאזור הזה נחשב מועצה אזורית ובסוף הכול יהיה מחובר למועצה מקומית אחת, כל ההתיישבויות הבודדות האלה. אם אני לא טועה לכל ההתיישבויות הם נתנו אותו שם כי השאיפה שלהם בסוף שזה יהיה יישוב אחד, אבל זה היה שלושה גושים שכל גוש זה שני רחובות מבודדים, 5-10 דקות נסיעה מעפרה. היה שם כפר פלסטיני שנראה ממש טוב, כפר שראו שיש לו כסף. היא הסבירה לנו שזה כפר נופש של הפלסטינים. משם לקחו אותנו לקרון שמתצפת על האזור, היא סיפרה לנו על ההיסטוריה, על קרבות המכבים שהיו ממש כאן, על ההתיישבות היהודית. בדרך היא לקחה את הרמקול ואמרה "דרך אגב, כל היישובים שאנחנו עוברים בהם הם בשטחי C, שטחי מדינת ישראל לכל דבר". היא אמרה: "שטחי C זה שלנו, שטחי B זה ביחד ושטחי A זה ערבים".

מי זאת הייתה? מתנחלת שעושה שירות לאומי בעפרה ומדריכה שם. היא העבירה לנו את הפעילות הזאת ואז היא הסבירה בחצי חיוך שהפלסטינים כבר התיישבו בכל הוואדיות ולמטה אז לנו נשאר רק לתפוס את הגבעות, ובגלל זה אנחנו יושבים בגבעות. לא כי זה יתרון אסטרטגי ולא כי זה לדחוף להם אצבעות לעיניים. אחרי שהיינו בקרון הזה לקחו אותנו לבית אל, לאיזה מצפה שבאמצע הייתה רצפת פסיפס עם מפה של ארץ-ישראל השלמה, עברנו גם 2 מאחזים בדרך שהיא ציינה אותם, גושים של 5-4 קרוואנים. היא נמנעה מלהגיד פלסטינים, היא לא דיברה [על פלסטינים] פעם אחת. בכוונה כל פעם שאלתי אותה "הכפר הפלסטיני הזה, איך קוראים לו?" או "לוחיות זיהוי פלסטיניות, מה ההבדל בין הירוקות והלבנות?" והיא כל פעם "הכפר הערבי פה, ההתיישבות הערבית, התושבים הערבים, הלוחיות זיהוי הערביות". זה גם מה שהיא הסבירה לכולם. היא לקחה את הרמקול ואמרה "תשימו לב שכל הכפרים הערביים פה, השמות שלהם קרויים על שם יישובים יהודיים שהיו קיימים גם בתקופת התנ"ך. שכשהערבים התיישבו כאן הם אימצו את השמות של היישובים היהודיים שכבר היו פה".

הסיור היה לחניכים של קורס מ"כים? כן. חניכים של קורס מ"כים, והביאו את בנות השירות מההתנחלות.