למה לשבור שתיקה?אני חושב שפשוט הרבה פעמים אנשים פשוט לא מכירים, ותמיד מאשימים את הפלסטינים שמערכת החינוך שלהם מסיתה ומחנכת לשנוא את האחר. אצלנו זה אותו דבר, גם אם זה לא פורמלית בספרים, למרות שלפעמים זה כן פורמלית בספרים. כן יש חינוך כזה שהצד השני הוא האויב וצריך לפחד ממנו וכן הלאה. אתה מבין באיזה שהוא שלב שאתה יוצר איזה שהיא התנגדות בעצמך, אתה יוצר חיכוכים, אתה מתנהג לא יפה, אתה משפיל וכן הלאה. אני תמיד בדיונים אמרתי: אתם לא ראיתם פלסטיני בחיים שלכם, אתם לא יודעים איך הם חיים. ומעבר לזה, פתאום הבנתי שחלק מהדברים שעשיתי שם הם לא לגיטימיים, מה שבאותה תקופה נראה לי בסדר, אפילו נחוץ ו"רק ככה נחזיר את השקט". פתאום חשבתי, מה הקנה לי את הזכות לעשות את זה. אני חושב שלא הייתי טלית שכולה תכלת, היו לי חיילים שעשו דברים הרבה יותר גרועים ושתקנו מולם כי זאת הייתה האווירה הכללית, שסך הכול נוהגים ככה. גם האירועים החריגים, גם אם הם נענשו, זה לא היה ברמת החומרה המתאימה, זה היה: אוקיי, נו נו נו, אל תעשו את זה יותר. מישהו שירד מהאזנה בקשר וסגר את הג'יפ והלך לאכול ארוחת צהריים בלי להגיד לאף אחד נענש הרבה יותר חמור ממישהו שהעיר הערה לאיזה פלסטינית או הרביץ למישהו במחסום.
איך זה שאנשים ידעו את זה, ישפיע על המצב?תמיד עולה הטענה של הצבא הכי מוסרי בעולם וכן הלאה והעם הנבחר. אני חושב שהאמירה הצבא הכי מוסרי בעולם, היא אמירה שהיא עלה תאנה שנועד להסתיר מה קורה באמת. אני מבין שמצבנו הוא לא מזהיר ולא הכול פה קשת וענן ואנחנו כן צריכים להגן על עצמנו אבל הגנה זה לא התקפה ולא להיות עם כובש, ויכול להיות שהעם הכובש הזה זה מה שדורש מאתנו בעצם את כל ההגנה הזאת. אנשים אומרים: מה, אנחנו מוסריים, אנחנו לא עושים כלום. אני יודע, יש לי סיפורים, אני ראיתי חיילים עושים דברים שאם הייתם שומעים את זה, הייתם מזדעזעים. יצרנו מין מיסוך עשן, אנחנו לא מסתכלים, אתה אומר: אוקיי, יש ערבים שיורים עלינו ומרביצים, הם הרעים, יש שם חיילים ששומרים עלינו, כנראה מה שהם עושים זה בסדר, הם הצבא הכי מוסרי בעולם. אז כנראה שכל מה שקורה שאני שומע עליו בחדשות הוא נכון, ואם חלילה יש איזה שהיא חריגה מהנורמה, אז או שזה שקר, או שזה "בצלם" או שצילמו וידאו שהוא לא נכון. ואני הייתי שם, אני יודע שהכול אמת, וזה נראה לי כמו פשע שאני לוקח חלק בו. לא רוצה להיות חלק מזה, אני חושב שאנחנו צריכים איכשהו לעצור את זה. לעצור על ידי הבאה לידיעה, לעצור על ידי שכנוע של אנשים, לעצור על ידי הסברה. אבל כדי שתהיה הסברה ושתהיה עילה, צריכים לשמוע את האמת, צריכים לשמוע סיפורים של אנשים שהיו שם ויודעים מה היה ולא ניחושים. אני עדיין מאמין שבאיזה שהוא מקום ברגע ש[אתה] חייל יהודי ואני גם מרגיש את זה בוויכוחים, אז פתאום זה כל הכבוד לך וכן הלאה ואז יש טיפה יותר קשב ואז אתה גם יכול אולי להבהיר את הנקודה שלך.