תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט אני חושב שהאמירה 'הצבא הכי מוסרי בעולם', היא עלה תאנה שנועד להסתיר מה קורה באמת
מספר קטלוגי: 584258
דרגה: רב סרן
יחידה: תותחנים
תקופה: 2015
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
1,511  צפיות    0  תגובות
אני חושב שהאמירה 'הצבא הכי מוסרי בעולם', היא עלה תאנה שנועד להסתיר מה קורה באמת
דרגה: רב סרן
יחידה: תותחנים
תקופה: 2015

למה לשבור שתיקה?אני חושב שפשוט הרבה פעמים אנשים פשוט לא מכירים, ותמיד מאשימים את הפלסטינים שמערכת החינוך שלהם מסיתה ומחנכת לשנוא את האחר. אצלנו זה אותו דבר, גם אם זה לא פורמלית בספרים, למרות שלפעמים זה כן פורמלית בספרים. כן יש חינוך כזה שהצד השני הוא האויב וצריך לפחד ממנו וכן הלאה. אתה מבין באיזה שהוא שלב שאתה יוצר איזה שהיא התנגדות בעצמך, אתה יוצר חיכוכים, אתה מתנהג לא יפה, אתה משפיל וכן הלאה. אני תמיד בדיונים אמרתי: אתם לא ראיתם פלסטיני בחיים שלכם, אתם לא יודעים איך הם חיים. ומעבר לזה, פתאום הבנתי שחלק מהדברים שעשיתי שם הם לא לגיטימיים, מה שבאותה תקופה נראה לי בסדר, אפילו נחוץ ו"רק ככה נחזיר את השקט". פתאום חשבתי, מה הקנה לי את הזכות לעשות את זה. אני חושב שלא הייתי טלית שכולה תכלת, היו לי חיילים שעשו דברים הרבה יותר גרועים ושתקנו מולם כי זאת הייתה האווירה הכללית, שסך הכול נוהגים ככה. גם האירועים החריגים, גם אם הם נענשו, זה לא היה ברמת החומרה המתאימה, זה היה: אוקיי, נו נו נו, אל תעשו את זה יותר. מישהו שירד מהאזנה בקשר וסגר את הג'יפ והלך לאכול ארוחת צהריים בלי להגיד לאף אחד נענש הרבה יותר חמור ממישהו שהעיר הערה לאיזה פלסטינית או הרביץ למישהו במחסום.

איך זה שאנשים ידעו את זה, ישפיע על המצב?תמיד עולה הטענה של הצבא הכי מוסרי בעולם וכן הלאה והעם הנבחר. אני חושב שהאמירה הצבא הכי מוסרי בעולם, היא אמירה שהיא עלה תאנה שנועד להסתיר מה קורה באמת. אני מבין שמצבנו הוא לא מזהיר ולא הכול פה קשת וענן ואנחנו כן צריכים להגן על עצמנו אבל הגנה זה לא התקפה ולא להיות עם כובש, ויכול להיות שהעם הכובש הזה זה מה שדורש מאתנו בעצם את כל ההגנה הזאת. אנשים אומרים: מה, אנחנו מוסריים, אנחנו לא עושים כלום. אני יודע, יש לי סיפורים, אני ראיתי חיילים עושים דברים שאם הייתם שומעים את זה, הייתם מזדעזעים. יצרנו מין מיסוך עשן, אנחנו לא מסתכלים, אתה אומר: אוקיי, יש ערבים שיורים עלינו ומרביצים, הם הרעים, יש שם חיילים ששומרים עלינו, כנראה מה שהם עושים זה בסדר, הם הצבא הכי מוסרי בעולם. אז כנראה שכל מה שקורה שאני שומע עליו בחדשות הוא נכון, ואם חלילה יש איזה שהיא חריגה מהנורמה, אז או שזה שקר, או שזה "בצלם" או שצילמו וידאו שהוא לא נכון. ואני הייתי שם, אני יודע שהכול אמת, וזה נראה לי כמו פשע שאני לוקח חלק בו. לא רוצה להיות חלק מזה, אני חושב שאנחנו צריכים איכשהו לעצור את זה. לעצור על ידי הבאה לידיעה, לעצור על ידי שכנוע של אנשים, לעצור על ידי הסברה. אבל כדי שתהיה הסברה ושתהיה עילה, צריכים לשמוע את האמת, צריכים לשמוע סיפורים של אנשים שהיו שם ויודעים מה היה ולא ניחושים. אני עדיין מאמין שבאיזה שהוא מקום ברגע ש[אתה] חייל יהודי ואני גם מרגיש את זה בוויכוחים, אז פתאום זה כל הכבוד לך וכן הלאה ואז יש טיפה יותר קשב ואז אתה גם יכול אולי להבהיר את הנקודה שלך.