תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הנוהל היה לעכב אותם
מספר קטלוגי: 576171
דרגה: סמל
יחידה: שריון 7
תקופה: 2009
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
76  צפיות    0  תגובות
הנוהל היה לעכב אותם
דרגה: סמל
יחידה: שריון 7
תקופה: 2009

כשהגענו בהתחלה לקו, אז כל האזור, נגיד אתה עומד על (כביש)443, מסתכל לכיוון המחסום, אז כל האזור של שמאלה מהמחסום, זה השטח מהגדר עד נעלין, הגדר שם לא הייתה גמורה בחודש הראשון. הייתה ממש פרוצה. כל יום היה מלא שוהים בלתי חוקיים שעוברים שם חופשי ואי אפשר היה לעצור את זה, לא ניסו לעצור את זה כי זה היה בלתי אפשרי. כל הגדר שם הייתה פרוצה לגמרי. כל יום היו עוברים במחסום כמה אלפים שמעבירים אותם, בודקים את השקיות שלהם וזה.

זה מחסום כניסה לישראל? כן, עם אישורים, אתה יודע, עבודה. וכאילו היו מלא, או שלא רצו לעמוד בתור או שלא היה להם אישור אז פשוט עברו ככה. באותו שלב זה גם היה קל, כי הגדר היה פתוחה. אחרי חודש סיימו לבנות אותה לגמרי ואז היו להם בעיות לעבור. ואז בתקופה הזאת, לא התרגשו משב"חים (שוהים בלתי חוקיים) כי הם היו כל כך הרבה. אחרי חודש פתאום שנהיו מעט – אתה רואה אנשים שחזרו חזרה לשטחים, באים, מסתכלים, רואים שאין להם אישור, אז היו מעכבים אותם. הנוהל היה לעכב אותם. במחסום יש עמדה שעוברות המכוניות ועוד מגדל שמתצפת מסביב. אז הנוהל כזה שאם בא שב"ח והם בדרך כלל באים בערב, אז משאירים אותו כל הלילה במגדל. זה במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב בא המ"פ או מישהו וגם דופק לו מכות. תכל'ס זה מה שהיה קורה שם. ואז מחזירים. היה שם גם את מג"ב שאין להם חוקים.

השב"חים היו חוזרים בלילה דרך המחסום? כן, הם היו חוזרים דרך המחסום: כבר עברנו, מה יעשו לנו? או שיעבירו אותנו חזרה לשטחים או שמקסימום יעכבו אותנו ללילה ויעבירו אותנו חזרה. מה יעשו איתם.

ואז הנוהל היה מה? הנוהל לגבי שב"ח הוא לא להחזיר חזרה, בגדול אין מה לעשות איתו. הוא כבר לא שוהה בלתי חוקי כי הוא רוצה לחזור חזרה. הוא לא בשטח של ישראל. כדי ללמד אותם לקח, כדי שלא יחזרו לישראל בתור שב"חים, אז שמו אותם כמה שעות במגדל ואז החזירו אותם. לפעמים הוא סתם יושב שם. בדרך כלל, אזיקון ופלנלית.

כמה כאלה מגיעים כל לילה, כל ערב? פחות ופחות. בהתחלה בגלל שהגדר הייתה פרוצה, תכל'ס בחודש הראשון בקושי התייחסו כי היו כל כך הרבה שאם אתה מעכב כל שב"ח שעובר במגדל, לא יהיה לך מקום. וגם העבירו אותם חזרה איך שהם נכנסו, הגדר הייתה פרוצה אז הם כמעט ולא עברו דרך המחסום. אחרי שהגדר כבר הייתה בנויה, אחרי חודש שהיינו שם, זה היה סביבות אמצע או סוף אפריל, הגדר הייתה גמורה לגמרי אז לאט-לאט נהיה פחות ופחות שב"חים. כי היו פחות דרכים לעבור.

השב"חים שהייתם מעכבים במגדל, בני כמה הם היו? בדרך כלל סביבות ה- 20-30... היה גם שער פועלים לתוך קריית ספר ושם עברופועלים שספציפית עבדו בתוך קריית ספר. היה להם שער מיוחד משלהם.

זה שער דרך הגדר? כן. הייתה שעה מסוימת שהם היו עוברים. הם היו באים אחד-אחד, מסתכלים להם על התעודה, אם היה להם תיקים או שקית בדקו את הדברים. האמת שתכל'ס לא אהבתי לעשות את כל הבדיקות של המחסומים. יש להם שקית, כי זה פועלים, יש להם שקית עם לחם וירקות, חולצה או משהו כזה. אתה צריך לחטט להם בדברים ולא רציתי לעשות את זה. אתה אמור לחפש נשק או סכין וזה לא היה אף פעם.

השער היה פתוח רק כדי לתת להם להיכנס ולחזור? כן. הסיור היו פותחים עם מפתח. היו כמה נקודות והיה את אותו מפתח לכולם. לסיור יש את המפתח עליו והוא מודיע שהוא פותח, יש את מעבר הפועלים וכל בוקר יש את מעבר הפועלים הזה.

המעסיק מחכה להם בצד השני? כן. מעסיקים ישראלים שמחכים להם בצד השני ולוקחים אותם עם רכבים.

מאיפה היו מגיעים הפועלים? חלק מבילעין-נעלין וחלק... היו כפרים גם קצת יותר רחוקים. לא זוכר את השמות שלהם אבל היו מגיעים מכל האזור.

כמה פועלים בשער הקטן הזה? כמה מאות. היה בא גם טנדר פתוח ושמים כמה מאחורה, כמו כבשים ומסיעים אותם לאן שצריך.