תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט מרגילים אותם שלא עוברים
מספר קטלוגי: 57557
דרגה: סמ"ר
יחידה: תותחנים MLRS
אזור: אזור טול-כרם
תקופה: 2003
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
107  צפיות    0  תגובות
מרגילים אותם שלא עוברים
דרגה: סמ"ר
יחידה: תותחנים MLRS
אזור: אזור טול-כרם
תקופה: 2003

היינו במחסום מוזר על אמצע הדרך, בדיוק אז בנו את הגדר והיינו צריכים לעשות הפרדה אנושית. הטרקטורים ממש עבדו על הגדר וזה חילק את הכפר לשניים. אנשים היו צריכים לעבור מהכפר לחממות או לשדות שלהם או שמישהי שנשואה למישהו בצד השני של הכפר ואבא שלה גר בצד השני, היא צריכה לעבור. הפקודה הייתה שמרגילים אותם שלא עוברים. כל יום ירדה פקודה אחרת, כל יום אמרו משהו אחר: היום מעבירים, אחרי זה יש שעתיים שלא עוברים כי יש סיפור עם השב"כ.

אתה זוכר סיפור כזה ספציפית של יום שבו החליטו שאסור לעבור? כן. זה היה בצהריים ופתאום אמרו "לא עוברים". עברו ילדים עם גרוטאות, תמיד הילדים אספו שם גרוטאות. נוצר לחץ של הרבה אנשים שרוצים לעבור, וזה בסך הכול קילומטר ללכת עד לאן שהם צריכים להגיע. מתקהלים אנשים, אתה אומר לאנשים להתרחק. יש גם פקודה שאסור להם להתקרב למרחק מסוים מהמחסום לפני שאתה מזמין אותם. בכל צוות הייתה לוחמת שבדקה את הנשים. הם לא היו רגילים לזה. הם התרעמו בהתחלה ואחר כך הבינו שזה המצב. באותו יום היה מצב שאף אחד לא עובר וצריך לשמור 20 מטרים מהמחסום עצמו. חבורה של ילדים התקרבה, ילד אחד בן16 החזיק תיק, התקרב, התקרב. המפקד צעק לו לעצור והוא לא עוצר. אחריו הגיעו עוד 80 איש בהתקהלות. המפקד שלי הסתכל עליו ולא ידע מה לעשות. צועק צועק, בסוף הוא הרים את הנשק ודרך אותו. הם עצרו והם קלטו שהוא לא רציני, אז הם המשיכו ללכת. מקדימה הלכו ילדים בני 7-8. הוא ירה שלוש יריות באוויר. כולם ברחו אחורה. החיילת שהייתה אתנו, שאלה אותו בשביל מה הוא ירה, מה הם יכולים כבר לעשות? הוא אמר: תשמעי, 80 איש עולים למחסום, הם צריכים להבין שהם צריכים להישאר שם. הייתה שאלה שעלתה, מה אתה עושה אם ילד בן 8 לא מקשיב לך, אתה יורה באוויר? הרי זה ילד בן 8... היו כל מיני דברים שמערערים את המצב המוסרי. מה אתה עושה אם בא אמבולנס, אתה נותן לו לעבור? בודק אותו? כמה זמן בודק אותו? אתה מאמין לאישה בהיריון? – לבדוק אם יש לה בטן באמת? כל מני דברים כאלה. זה היה קצת מוזר. אני זוכר שזו הפעם היחידה לפני שעלינו לקו הזה שעשו לנו תדרוך, יומיים של סדנאות איך להתנהג לאוכלוסייה הפלסטינית, הנראות של צה"ל במדיה.

מעין סדנה ערכית? כן, לגמרי סדנה ערכית, אבל מהכיוון של "ישראל נראית רע בעיני העולם", אם באה מצלמה – לשים יד, אם יש צלמים אז אסור כל מיני דברים.