תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט כאילו מה? מה המשטרה תעשה איתם?
מספר קטלוגי: 543866
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2008
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
75  צפיות    0  תגובות
כאילו מה? מה המשטרה תעשה איתם?
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל 50
אזור: חברון
תקופה: 2008

היו עוד מקרים של עיכובים של אנשים שהייתם צריכים להביא למוצב או למשטרה? מעצרים. אבל מעצרים זה כאילו ברור.

לא במעצרים, נגיד בפטרול, מישהו שמתחצף או חשוד? אה, גנבי מתכות. זה נגיד היה קטע מוזר כי כאילו מכל הדברים שהיו יכולים לפרוץ בשבילם ליישוב היהודי, הם היו עוברים על הגגות, לא יודע דרך איפה, פורצים ליישוב היהודי לגנוב מתכות מהחנויות הקודמות שלהם ברחוב השוהאדה שסגרו להם. אז הם היו נכנסים, פתאום איזה תצפיתנית הייתה קולטת אותם, מזהה: יש גנבי מתכות. באיזה שהוא שלב זה כבר נהיה בלתי נסבל לחבר'ה. פעם אחת גם תפסנו אותם אנחנו. הם פשוט שמו אותם שם. יושבים בעמדה עד שתגיע המשטרה. עכשיו, די, כאילו מה? מה המשטרה תעשה איתם? בפעם ה-15 כבר. זה היה יום אחרי יום אחרי יום, שהם באים לגנוב מתכות ואנחנו כבר יודעים שהמשטרה, מה יקרה? יתנו לו כאפה, "אל תעשה עוד פעם" וישחררו אותו.

ראיתם את זה, את הפרקטיקה המשטרתית? את הכאפה לא.

אבל את השחרור כן. כן.

זה אותו בן אדם? אותם אנשים? זה אותם ילדים ואבא.

לאן הם מנסים לפרוץ? מאחורי העמדה יש את הציר, נכון? אז יש שם מין, כזה V של חנויות, וזה מתחבר ובאמצע יש... אז לחנויות האלה הם היו פשוט מנסים להיכנס, הם גם לא נכנסים. אני זוכר שבאחד הפטרולים שעמדנו שם למעלה על הגג, פתאום קלטנו לאן הם נכנסים. נכנסנו ראינו שם סחורה שעוד יש שם מ... שעוד לא נגנזה, לא יודע. כובעים ודברים מקש. אבל הכול הפוך ושבור.

בני כמה היו הילדים האלה שהייתם תופסים? קטנים. כיתה ו' כזה.

טרום-נערים. בדיוק. כאילו יודעים מה טוב ומה רע, מה מותר ומה אסור, נגיד את זה ככה, והם בוחרים לעשות. היו גם קצת יותר גדולים, ט'.

המשטרה היתה מגיעה בשביל גנבי המתכות? אחרי הרבה הרבה זמן. אני זוכר שפעם, זה היה כמה פעמים, המ"פ אמר: "יא-אללה, אנחנו כבר יודעים מה המשטרה תעשה, ישחררו אותם אחרי איזה שלוש שעות, אז בואו נעשה את זה אנחנו." לא התקשרו למשטרה, השאירו אותם 5 שעות כפותים ליד העמדה. אני זוכר שהתחלפו שמירות ועשו תדריך מתי משחררים אותם כי המשטרה כבר היתה מגיעה אני חושב. פשוט השאירו אותם שם כבולים עם אזיקונים ופלנלית ואז שחררו אותם.