תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט שבר לו את הלסת
מספר קטלוגי: 52497
דרגה: סמ"ר
אזור: הגדה המערבית
תקופה: 2000
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
279  צפיות    0  תגובות
שבר לו את הלסת
דרגה: סמ"ר
אזור: הגדה המערבית
תקופה: 2000

...כשלא הייתי שמה היו שם חברים אחרים שלי, והגיע ערבי ישראלי עם תעודות ישראליות והכל. עכשיו ערבים ישראלים, בגלל שהם ישראלים הם הרבה יותר חוצפנים. אז בסדר. חוצפנים אז צועקים עליהם בחזרה, זה לגיטימי לחלוטין. זה ויכוח בין אנשים. קורה. אנחנו כאלו סמכות. אנחנו צריכים להראות סמכות, להביע סמכות. זה שהם ישראלים זה לא מקנה להם את הזכות להתחצף אלינו. אבל הם היו ממש חוצפנים. באמת. ערבים ישראלים חושבים שמגיע להם את כל העולם בגלל שהם ישראלים. ומבחינתי גם אם זה היה מתנחל או ערבי ישראלי אפילו פלסטיני, הייתי מתייחס באותה מידה. אבל הוא התחיל להתחצף ל*** שמה, ו*** צעק עליו, וכל החבר'ה היו יותר רחוקים. היו למטה כזה. החייל השני, היה איזה 10 מטר ממנו והוא רואה אותם רבים את הויכוח הרגיל. הוא התחיל לרוץ לעברו עם הנשק, עם הכת ככה. בינתיים, *** סיפר לי על זה אחר-כך, הוא פחות או יותר נרגע הערבי. הערבי כבר הוריד ת'יד והוא התחיל להתרחק ממנו קצת, והחייל השני המשיך לרוץ, רץ, רץ, רץ, עם הכת, "פהה" לתוך הפרצוף שלו, שבר לו את הלסת. הבן-אדם נפל על הרצפה, התחיל לשתות דם. הביאו אמבולנס, אשפזו את הבן-אדם. מסתבר שנשברה לו הלסת לחלוטין, ומה שעשו זה פשוט העיפו את ***, החייל השני שהיכה, מהפלוגה. לא דיברו על זה לא כלום. העיפו אותו מהפלוגה. פה זה נגמר. אתה יודע, אנשים דפוקים עושים דברים דפוקים...היה לי חבר שהיינו בכיכר השוטר, ואיזה אחד יצא מהבית כשהיה עוצר, אתה יודע, "ממנוע". ואחד יצא מהבית שלו ואמר: "אני חייבת לצאת לקחת ילד שלי לרופא". וכבר לא האמנו לאף-אחד. כי כולם רוצים ללכת לרופא. חלאס. כמה פעמים ביום אפשר ללכת לרופא? "אני חייב לקחת ת'ילד לרופא. אני חייב לצאת". עושים "אין, לא, אין מצב שאתה יוצא לשום מקום"...היה לי חבר מרמלה כולו שרוט לגמרי, ערס, מהאלה שהיו הולכים מכות כל יום שישי ושני. ובקיצור, הפלסטיני עושה: "אני חייב ללכת לרופא, בבקשה". החייל אומר לו: "עוף לי מהעיניים". "אני חייב, חייב" עושה לו "אני סופר עד שלוש, אתה עף לי מהעיניים". "אני חייב. אני חייב". יפה. הביא לו מצלתיים לראש. הוא נפל התחיל לבכות. אמר לו "תעוף הביתה ואל תחזור לפה יותר". ההוא התחיל לבכות, נפל על הרצפה, ברח הביתה. כל מיני דברים כאלה של תאקלים עם מכות, לא קשורים לכלום.

היו עוד מקרים של אלימות?אני יודע שסיפרו לי. לא דברים שראיתי...סיפרו לי דברים לא רציניים. היה מפקד שהביא מכות לאיזה נהג מונית בחברון ואז העיפו אותו מהפלוגה. לא בחברון, ברמאללה, סליחה, בביתוניא.

שהוא עצר במחסום?הוא עצר רכב היו בהליכה, בפטרול. והוא עצר רכב, התחיל לתחקר אותו והנהג מונית התחצף או משהו כזה והוא הביא לו מכות, פיצץ אותו במכות. הביא לו אגרוף ובעיטה או משהו כזה. לא בדיוק הבנתי מה הוא מה הוא עשה לו. הבנתי שהוא הביא לו מכות כאילו. הבן-אדם הזה אלוף קרב מגע או משהו כזה. היה לו חגורה שחורה. היה נינג'ה רציני.

ומקרים של מכות היו?את הקצין הזה העיפו מהפלוגה בעקבות המכות שהוא הביא לערבי. את *** העיפו מהפלוגה בגלל הבן-אדם שהוא אשפז (החייל ששבר לפלסטיני לסת).

לאן הם הגיעו בסוף?*** יצא על קב"ן. הקצין – לא יודע. אין לי מושג לאן הוא הגיע. לא עקבתי אחריו. בקיצור, זה כל המקרי מכות שאני מכיר.