תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הרבש"צ אמר מה מותר ומה אסור
מספר קטלוגי: 49598
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
346  צפיות    0  תגובות
הרבש"צ אמר מה מותר ומה אסור
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002

בטירונות הייתי באבט"ש (אבטחת יישובים) בחוות אביגיל. תכל'ס היה נחמד מאוד. פתאום אין לך מפקדים על הראש, אתה גר עם איזה שישה חבר'ה, זה ממש כמו איזה חוות הכשרה כזאת שם, קומונה. איזה נוף, איזה זה, יפה מאוד. היו לי ויכוחים איתם, כל הזמן דיברתי איתם על התנחלויות והכל, באיזה זכות... אמרתי לו: "אתם תכל'ס עבריינים, אתה עוברים על החוק, זה בלתי חוקי פה". אחד אמר "אנחנו מותחים את החוק, החוק יתגמש לפי מה שאנחנו נעשה. אנחנו מותחים אותו".

מי אמר את זה? אחד הבחורים שם בחוות אביגיל. הרבש"ץ (רכז בטחון שוטף צבאי) שם. איך הוא הסביר לי את זה? יש את המקום של המועצה האזורית. הם חבורה של אידיאליסטים כאלה, באו לראש מועצה – יש את המועצה, לא זוכר איך קוראים לה, הר חברון נראה לי, דרום הר חברון – והם אמרו: "אנחנו באנו להקים איזשהו התיישבות, בוא תן לנו מקום". באו, חיפשו, עם משרד הביטחון. סליחה, אמרו יש מקום, הם עוד לא קיבלו אישורים ממשרד הביטחון בכלל. הם התחילו כבר לבנות, האישורים יגיעו מתישהו. זהו, והם מתחילים לבנות והם נמצאים שמה. עכשיו אולי כן, אז זה עוד לא היה מאושר ממשרד הביטחון, המקום. מבחינתו זה היה למתוח את החוק: אנחנו נקבע עובדות בשטח ויסתדרו לפי מה שאנחנו נעשה. כמובן שיש פה הרבה הסכמה בשתיקה, הרבה שחיתויות ככה, כל משרד ההתיישבות והביטחון.

כשהיית שם, מה היה שם? היה מגדל מים, היה שני קרוואנים, איזה בית שהם בנו ואיזה אוטובוס נטוש כזה, והיתה בת אחת שגרה שם. אישה אחת ואיזה חמישה בנים. וחוץ מזה היו חבר'ה מאוד נחמדים, אתה יודע, על הכיפאק, חמודים כאלה. הם לא נראו לי מהסוג שעוקר עצי זיתים ומרביץ לפלסטינים או רודף אחריהם. הם בסך הכל רצו להקים התיישבות ולא אכפת להם מה הם גורמים בדרך, בעקיפין. ישיר הוא לא כוחני. שמה נגיד, אני רק זוכר שהרבש"ץ בא ואמר לי: "הנה, זה השטח שלנו, פה מותר לעבור". לפי התדריך שלו החיילים כאילו, "הנה, פה יש לנו עצים ולפעמים בימי שישי מגיעים לפה כל מיני ארגונים חברתיים, כל מיני ארגונים עם פלסטינים למסוק את הזיתים, להראות שזה שלהם. אבל זה לא שלהם, אז צריך לגרש אותם משמה". אם אני לא טועה גם הגיעו באותו יום שישי אנשים, גירשנו אותם משמה: "לכו, לכו".

ידעתם של מי הזיתים האלה? אני לא ידעתי, אני סמכתי על מה שהרבש"ץ אמר.

היה לך קצין, מה הוא אמר? היה קצין. אני הגעתי לשמה, קיבלתי תדרוך מהרבש"ץ. אני הייתי מפקד בשטח, הרבש"ץ היה בר סמכא לענייני מה מותר מה אסור. הוא, אתה יודע, זה כזה לא בדיוק נתן לי פקודות. הוא הגדיר, הוא אמר לי: "הנה, פה זה השטח שלנו". בתכל'ס לא ראיתי בשום מקום איפה כתוב, מה כתוב. מבחינתי מה שהוא אמר זה ככה.

ומה התדריך הגנה שנתת לחיילים? בתור מפקד? תדריך הגנה: אנחנו נמצאים פה במקרה של חדירה. אנחנו שומרים שם במקרה של חדירה. אנחנו כאילו ההגנה.

היה משהו בהוראות על מסיק הזיתים? לא, פשוט באופן כללי לגרש אותם.

איך הם הגיבו? כשגירשנו אותם? אני לא זוכר בדיוק, אבל לא היה יותר מדי חיכוכים סביב זה. ממש לא.

כמה אנשים הגיעו? לא יותר מדי. על יד אחת, על שתי ידיים. עשרה, אולי פחות. לא הרבה. כן. אני לא זוכר שהיו חיכוכים סביב זה.

מה המרחק של השדה הזה מההתנחלות? לא רחוק. מאה מטר, לא רחוק ממש. זה לא היה שדה גדול ממש, זה היה כזה שדון. תכל'ס אנחנו היינו שם כאילו בשביל למנוע חדירה. עשינו גם כל מיני, הלכנו סתם לטייל בהרים כאילו להפגין נוכחות, שמנו כל מיני מטרות קרטון שם ביער, סתם כזה שטויות של טירונים. בנינו עמדת דמה והכל. אבל תכל'ס לא ראינו, לא היה מפגש עם פלסטינים או משהו רציני.