תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הייתה סיטואציה שאיחרת ו-50 איש עמדו חצי שעה בשמש, חיכו להיכנס
מספר קטלוגי: 488368
דרגה: סמ"ר
יחידה:
אזור: אזור טול-כרם
תקופה: 2016
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
424  צפיות    0  תגובות
הייתה סיטואציה שאיחרת ו-50 איש עמדו חצי שעה בשמש, חיכו להיכנס
דרגה: סמ"ר
יחידה:
אזור: אזור טול-כרם
תקופה: 2016

יש את הקו הירוק ויש איפה שמדינת ישראל שמה את הגדר. הגדר [היא] בתוך השטחים הפלסטיניים, ויש שם שטחי חקלאות שעדיין פלסטינים משתמשים בהם וחורשים שם. אז כל בוקר [אנחנו] עומדים בלפחות 4 שערים, במקומות שונים, [כי] צריך לפתוח לפלסטינים לעבור לשטח שלהם כדי שיעבדו את השדות. אז אתה כל בוקר פשוט עומד שם עם המ"צ ומאבטח. הוא פותח את השערים, הם עוברים, לפעמים בודקים אשרת עבודה, אשרת כניסה וכל מיני כאלה, ולפעמים לא. ואז אתה בא אחרי כמה שעות והם חוזרים. יש שעות קבועות ומי שלא עומד בשעות הוא לא יכול לעבור פשוט חזרה.

ובודקים אם כולם חזרו?מי שהמ"צ זיהה אותו או בדק לו וראה שהוא לא אמור לעבור במעבר הזה הספציפי אז הוא לא עובר. כאילו היו [שערים ב]מרחקים של 20 דקות כזה. הוא היה צריך לנסוע את כל הדרך הזאת עם הטרקטור כי הוא בא לשער הלא נכון, לנסוע כמה דקות נסיעה ומשם לחכות לנו ואז היינו באים ופותחים לו שם.

ומה קורה אם מישהו שכח את הטורייה בבית?הוא תקוע בצד השני עד סוף יום העבודה. אין מעבר. היה כמה פעמים שאיחרנו לנקודה בגלל כל מיני אירועים, ואז אתה פשוט מגיע ואנשים רוצים ללכת לעבודה או לחזור מהעבודה, ועומדים לך כמות מאוד מאד גדולה והם יודעים שאיחרת להם. הייתה סיטואציה שיש איזה משהו שלא היה בשליטתך שאיחרת ו- 50 איש עמדו 20 דקות, חצי שעה בשמש, חיכו להיכנס. לפעמים גם היו בעיות עם המ"צ שלא היו באים בזמן או משהו כזה, ולא היינו יכולים לפתוח בלי מ"צ.

זה תלוי במ"צ שעומד?כן, כן. תלוי במ"צ. זו סיטואציה הזויה, אתה רואה בחורה שקטנה ממני בראש עם השכפ"ץ, מעבירה אנשים מבוגרים ומתייחסת אליהם כמו ילדים גם. קצת סיטואציה הזויה. היא אומרת להם: טוב, אל תצאו מהתור, אל זה, תעמדו ישר, תעמדו זה.

מחנכת אותם.כן. "תעמדו בתור מסודר", אנחנו צריכים להגן מאחוריה עם הנשק.