תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט לקח איזה כמה מאות שקלים מפלסטיני
מספר קטלוגי: 483453
דרגה: סמ"ר
יחידה: חטיבת כפיר
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
105  צפיות    0  תגובות
לקח איזה כמה מאות שקלים מפלסטיני
דרגה: סמ"ר
יחידה: חטיבת כפיר
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002

יש את הדברים, אני אומר עליהם שגרתיים, כן, שזה מכות וכל מיני. היה מקרה אחד שזה כביכול אחד מהחיילים לקח איזה כמה מאות שקלים מפלסטיני. שוב, הם היו בתגב"צ (תגבור צירים).

למה אתה אומר כביכול? כי הוא לקח את זה אבל זרק את זה, הוא לא שם את זה בכיס. הוא זרק את זה בשיחים ורק במקרה אחד מהחיילים שהיה איתו באותו מחסום מצא את זה.

בוא נתחיל מההתחלה. היה תגב"צ בצומת פני חבר, איפה שהכביש עולה לפני חבר, בני נעים, ובאותה תקופה לא היו מספיק מפקדים תמיד להוציא מפקד עם תגב"צ. זאת אומרת, כל זמן שהייתי בקורס מ"כים לא היו מספיק מפקדים. זאת אומרת היו מוציאים תגב"צ עם שלושה חיילים, וחייל אחד היה מוגדר כמפקד. ואז הם היו במחסום שם ועצרו פלסטיני אחד, זאת אומרת אין מפקד מ"כ שם, יש חייל שמוגדר מפקד, ובודקים את הפלסטיני. בן אדם אחד בודק את התעודת זהות שלו, מחזיר לפלסטיני את התעודת זהות. הפלסטיני מסתכל בתעודת זהות, אומר: היה לי איזה 400 שקל, 200 שקל, משהו כזה, בתוך התעודת זהות. והוא אמר את זה לא לחייל שבדק אותו, אלא לחייל שהיה מוגדר מפקד. הוא אמר: היה לי כסף פה. ואז החייל המפקד הלך לחייל שבדק אותו: לקחת כסף? מה, מה זה, מה פתאום לקחתי כסף? לא לקחתי כסף. אז מה, אתה תאמין לערבי ולא לי? לא לקחתי כסף.החייל-המפקד חזר לפלסטיני, אמר לו: טוב, תשמע, הוא אמר שהוא לא לקח.והפלסטיני התחיל להתווכח קצת, לא יודע, נדמה לי שהחייל שבדק אותו הרביץ לו קצת. דרך אגב, כל הקטע, אתה אומר לי מה היה, אני אומר: דברים שגרתיים.פלסטיני נותן תשובה שלא מוצאת חן בעיני מישהו? מכות. בקיצור, ואז החייל-המפקד הוא הסתובב קצת וראה איזה חבילת כסף זרוקה בשיח על יד איפה שהוא בדק אותו. הוא מצא את הכסף ונתן את זה לפלסטיני.

שזה הסכום המדויק שהפלסטיני אמר? כן, בדיוק. הוא נתן את זה לפלסטיני. ואז הוא – הוא דווקא, מצדו, הוא היה בסדר – כשהם הגיעו לבסיס הוא דיווח למפקדים שלו, שהוא חושב, כאילו, הוא לא ראה,כן, אבל סביר להניח שזה בדיוק מה שקרה. שהחייל השני לקח את הכסף וכשעלו עליו, לא יודע, זרק את הכסף. בקיצור, דיווח למפקדים שלו, ובסופו של דבר אותו חייל שגנב את הכסף קיבל ריתוק, אני יודע מה.

ואיך אתה יודע את הסיפור הזה? כי לא הייתי במחסום, הייתי בסגל באותה תקופה. אז הם באים, בקיצור, כל הסגל אומר: טוב, מה אנחנו עושים עם החייל הזה, כי אין הוכחה שהוא באמת עשה את זה, הוא מכחיש. וכל הקטע של החיילים הבעייתיים, מה אתה עושה איתם? אתה זורק אותם לכלא? אבל אתה צריך את הסד"כ (סדרי כוחות). אז אתה נותן לו עונש כבד, ואז הוא משתגע. אז אתה לא עושה כלום – זה כביכול שזה בסדר. אבל אם אתה לא עושה כלום, זאת אומרת זה נותן לך בן אדם שמתפקד בתור חייל שאתה צריך אותו, לתפקד בתור חייל. בכלא הוא לא טוב לך כי יש פחות סד"כ.

אז הוא מקבל ריתוק? כן, אבל גם ריתוק זה לא כל כך טוב. למה? כי הוא משתגע. דרך אגב, אותו בן אדם, אני אישית תפסתי אותו ישן בעמדת שמירה, שזה הש"ג של הבסיס. פשוט ישן,זרוק על הרצפה. אני בא, והוא מכחיש. אני הערתי אותו, הוא אומר: "מה, לא ישנתי". טוב, אחרי זה הוא הלך לכלא. אבל מה, כשהוא הולך לכלא, כל שאר המחלקה פשוט סובלת, כי במקום לשמור, אני יודע, ארבע-שמונה, שומרים ארבע-ארבע, או במקום לשמור ארבע-שמונה ואז ארבע-ארבע, שומרים ארבע-ארבע כל הזמן. יש פחות יציאות הביתה. בקיצור, וכן הלאה וכן הלאה.

מתי היה המקרה הזה? סוף נובמבר 2002.