תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט לפעמים ירו לכיוון בית הספר
מספר קטלוגי: 466372
יחידה: גבעתי, גדוד רותם
אזור: חברון
תקופה: 2013
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
137  צפיות    0  תגובות
לפעמים ירו לכיוון בית הספר
יחידה: גבעתי, גדוד רותם
אזור: חברון
תקופה: 2013

בעיקול 160, איפה שהשער הצהוב של מג"ב, ליד המערה (מערת המכפלה) [ילדים פלסטינים] היו זורקים אבנים. יש שם בית ספר. כל בוקר היו זורקים גשם של אבנים לכיוון המכוניות שעושות סיבוב ימינה.

מתוך בית הספר? מהשער של בית הספר.

על מי הם זורקים את האבנים? בעיקרון הם זורקים את האבנים על המג"בניקים, אבל אם הם מצליחים להתקרב מספיק אז על המכוניות של האזרחים שיורדים למטה.

ואיך המג"בניקים היו מגיבים לזריקות האבנים האלה? ברימוני הלם וגז על הילדים. לפעמים ירו לתוך בית הספר, ברוב המקרים זה היה נוחת בחצר בית הספר. פעם מישהו ירה לתוך בית הספר. המנהל ניסה להשתלט עליהם וזה לא באמת עבד. זו הייתה סיטואציה קצת רגישה... בסוף זה ילדים. מי שזרק את האבנים זה לא היה [בן] יותר מ-15, 12, זה לא היה חבר'ה שזורקים בקבוקי תבערה עם כיסויים על הפנים שמראים בסרטים. זה היה באמת ילדים קטנים ומעצבנים. הבעיה שזה באמת יכול להרוג מישהו ולכן אי אפשר להקל בזה. הבנו שברגע שנתפוס כמה ילדים, ההורים שלהם יגרמו להם להפסיק לזרוק אבנים. זו הדרך היחידה לטפל בילדים באופן כללי.

מה זאת אומרת "זו הדרך"? זה משהו שאמרו לכם? כן. הגדוד שהיה שם לפנינו עשה מבצע, בא והתחבא בסמטאות באמצע הלילה. הם (הילדים) באו לבית הספר, התחילו לזרוק אבנים והם (החיילים) היו מאחוריהם ותפסו 12 ילדים בבת אחת. התחילו שם מכות, זה היה גדוד מ[חטיבת] כפיר. זה הפסיק את הכול, כי ברגע שהם עצרו 12 ילדים אז ההורים שלהם...

כשאתם עשיתם את זה, תפסתם ילדים? כן, תפסנו.

ומה אתם עושים איתם? אנחנו באנו לשם גם, עשינו פעילות מצומצמת. הייתה סמטה שיצאה בדיוק מול שער בית הספר והיה שם בית נטוש, אז הלכנו לשם בלילה, נכנסנו לבית הנטוש הזה, שמרנו. אף אחד לא יודע שאנחנו שם, הם זורקים אבנים ואנחנו בעצם מאחוריהם. ואז מה שקורה [זה ש]נכנסו כמה חבר'ה [פלסטינים], התחילו לזרוק אבנים, ובבת אחת החבר'ה רצנו אליהם ואז מלא ילדים רצים לכל הכיוונים. הצליחו לתפוס איזה 3 ילדים בני 8, 9, 10, משהו כזה, ואז לקחנו אותם אלינו ל"בית האדום" (מכונה בתקשורת "בית המריבה", על ידי מתנחלים "בית השלום" ועל ידי הפלסטינים "בית ראג'בי". משלב מוצב צבאי ומתחם מגורים של מתנחלי חברון) וזה נהיה בלגן כי בא אחד השייח'ים שם.

איך לוקחים אותם? לתוך ה[ג'יפ] סיור. תופסים אותם, ילד, אתה יודע, חלקם מתחילים לבכות. בסוף מה שקורה עם הילדים האלה [זה ש]לוקחים אותם, כי זה ילדים וזריקות אבנים והכול עובד הפוך בחברון, אז לוקחים אותם למשטרה הישראלית, לא יודע אפילו למה. לקחו למשטרה, ההורים שלהם קיבלו קנס ובזה זה נגמר, ואז שיחררו אותם.

הילדים ישבו אצלכם במוצב? כן, הם ישבו שם שעה-שעתיים עד שבאה ניידת של משטרה. משטרת ישראל עובדת נורא לאט, כמו שאתם יודעים. אז עד שהשוטרים התעוררו, סיימו את הדונאטס שלהם ובאו. וזהו. מן הסתם, [בגלל] שהם היו ילדים הם לא היו עם כיסויי עיניים. פשוט הושבתי אותם עם הכיסא לכיוון הקיר כדי שלא יראו את המוצב. לא שזה סוד גדול, אבל בכל זאת.