תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט מה תעשה נגד רעול פנים מיצהר שמנקב לך את הצמיגים
מספר קטלוגי: 46607
יחידה: חטיבת כפיר
אזור: אזור שכם
תקופה: 2009
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
226  צפיות    0  תגובות
מה תעשה נגד רעול פנים מיצהר שמנקב לך את הצמיגים
יחידה: חטיבת כפיר
אזור: אזור שכם
תקופה: 2009

מה המציאות בשכם בתקופה הזאת? שקט מאוד באופן יחסי, זו גזרה של גדוד שהייתה כל כך שקטה, שמה שהיה פעם 4 מחסומים, הפך לשניים. שזה חווארה – שלדעתי היום הוא גם כן הוסר, ותפוח וביניהם לא היה עוד מחסומים. היית רואה את המבנים הישנים של המחסום והם כבר לא מאוישים וכבר לא משתמשים בהם אלא באירוע מיוחד, זאת אומרת אם יש איזה מסיק אז היו מאיישים את המחסומים.

הייתה כניסה לשכם? יש כניסה הרבה אבל פחותה. פחותה בהרבה. אתה לא נכנס עכשיו סתם לעשות רעש במחנה פליטים. אתה כן עושה שם סיבוב, המ"פ בשבוע הראשון לתפקיד בהגדרה, כל הפלוגה שלו צריכה לעבור במחנה פליטים, לעשות שם סיור, אם לא ניווט רגלי בלילה.

היו גם דברים כאלה, ניווט רגלי בלילה? כן, בטח. ביום לא, כי ביום הייתה הגדרה שהכוחות הפלסטינים פועלים בעיר משעה כך עד כך ומשעה כך עד כך בלילה צה"ל יכול להיכנס והכול בתיאום, יש שם מנהל אזרחי מאוד-מאוד פעיל בשכם. הקו הזה הלך ואיבד מהעצימות. למרות שמה ששמעתי בתקשורת על האירוע שהיה עם משפחת פוגל (חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר במרץ 2011 על ידי פלסטינים). אם יש מסיק (פלסטיני), אז זה תוהו ובוהו כי איתמר זה מקום מתוחם לקילומטרים אבל כשיש מסיק אז פתאום כל הגבעות מסביב הן גם כן יהודיות וגם שם לפלסטינים אסור להגיע. אתה קולט מאסת שטח ענקית שגרים בה 100 איש והמסיק אמור להיות שם אבל אי אפשר כי זה שטח של 100 יהודים אז שם אין מסיק. אין שם פלסטינים, זה שטח ששייך לאיזה פלסטיני שגר בעוורתא והוא לא יכול לעבד אותו, אם הוא יעבד אותו, אז הצבא צריך להזיז אותו משם. אם הצבא לא יזיז אותו, אז המתנחלים כבר יזיזו אותו, זה גבעות עולם, זה האנשים הכי... אלה ביצהר שמנקבים לך את הגלגלים כי אתה צה"ל. רעולי פנים כאלה.

ולכם היה מה לעשות נגד זה? מה תעשה נגד רעול פנים מיצהר שמנקב לך את הצמיגים, תצעק עליו? זה ילד בן 14. ילד בן 14 שלא יודע אחרת, ככה הוא גדל, הוא גדל שצה"ל הם נאצים שמגרשים יהודים, אין לך עם מי לדבר כאילו, זה לא אנשים שישרתו בצבא כשהם יהיו גדולים. זה אנשים שישרתו על איזה גבעה כשהם יהיו גדולים.