תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט לפעמים גם פלוגות מסלול צריכות להתאמן
מספר קטלוגי: 454511
דרגה: סרן
אזור: הגדה המערבית
תקופה: 2007 - 2008
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
287  צפיות    0  תגובות
לפעמים גם פלוגות מסלול צריכות להתאמן
דרגה: סרן
אזור: הגדה המערבית
תקופה: 2007 - 2008

לפעמים צריך לעשות משהו, לפעמים גם פלוגות מסלול צריכות להתאמן. ואז מחפשים איזה שהוא בית שנראה, בתצ"א (תצלום אויר) נראה נוח מהיבטים מבצעיים כאלה ואחרים, אם רוצים להתאמן במשהו מסוים, כמה פעמים בוחרים בית שהוא בפאתי הכפר כדי לא להסתבך יותר מדי ומבקשים מהשב"כ אישור ומוודאים שבעצם שאין שם מישהו משלהם בבית הזה כדי לא להרגיז אותו ואז נכנסים לבית בלילה ועושים נוהל של סגירה על בית, מפזרים חוליות מסביב וצועקים לאנשים שיצאו החוצה ומוציאים אותם החוצה ובודקים מי בבית וזהו. כשהמטרה היא א' אפשר לקרוא לזה שיבוש לא ספציפי. ליצור איזה שהיא תחושת נרדפות, מצב שבו הצבא נכנס לכפרים ועושה אימון בידוק והרבה פעמים זה פלוגות מסלול שעושים דברים כאלה.

הגדירו את זה כאימון? הם יודעים שהם יוצאים למיפוי, מבחינתם זו הייתה פעילות שלפחות תיאורטית היא מסוכנת. זאת אומרת, התכוננו לשטח שהוא יכול להיות עוין, לא היה עוד משהו מוגדר. אבל ידעו שהם הולכים לבית לא בשביל לעצור. ככה.

אתה בתור קצין יודע שבעצם אין פה שום עניין מודיעיני. לא רק אני, כולם יודעים. בסוף זה יוזמה של מפקד הכוח שאומר: אני צריך לעשות עכשיו משהו, בוא נתפור איזה משהו.

"תנו לי בית של חף מפשע שהוא לא משת"פ". כן, בדרך כלל אפילו הוא יגיד מה דעתכם על הבית הזה, אפשר לעבוד עליו? אז הוא יעשה את הבירורים המתאימים.

רמה של מג"ד, מ"פ? מי קובע את זה בשטח איזה בית? יוזם את הפעילות? מ"פ, מ"פ באישור מג"ד. אישור מג"ד, אישור מח"ט. בסוף המח"ט מאשר הכול.

אמרת ביטוי שהוא תחושת נרדפות. מה זה? אני חושב שזאת השפה. אני כמעט בטוח שזאת השפה שדברים נאמרים, המילה שהשתמשו בה. מה המטרה? תחושת נרדפות, הרעיון הוא שאנשים, שפעילי טרור יראו שכל הזמן יש כניסות של הצבא לבתים שקרובים אליהם ואזורים שקרובים אליהם ושכל הזמן ירגישו בלחץ, הם פחדו, יעברו ממסתור למסתור וגם בשביל למנוע מהם מלעשות פעילות וגם מתוך תקווה שאיך שהוא התחושות האלה יכולות לייצר מודיעין. זה המשמעות של נרדפות.

קרו הרבה מקרים שהייתם עושים את המיפויים האלה לאימון? זה קרה כמה פעמים. בסוף זה קרה בלילות שבהם לא היו מעצרים או שלא התכוננו לאחד מהפרויקטים שלנו. אז הייתה לנו תעסוקה מבצעית רוב הזמן. כשלא היה מה לעשות, אז זה קרה. זה לא קרה עשרות פעמים, זה קרה מספר בודד, עשר, משהו כזה.

ואותם מיפויים, עד איזו רמה הם נעשים? הוצאה של אנשים החוצה, בדיקה של אנשים, תשאול, מי אתה, מי אח שלך, מי אבא שלך. פריקה של החיילים, עמדות מסביב לבית. אחרי זה יש איזה שהיא כריזה לכל מי שהיה בבית לצאת החוצה. וכשיוצאים החוצה, מפקד הכוח מנסה להבין מי נמצא, אם זה מעצר, איפה יעד המעצר ואם זה מיפוי פשוט למפות.

את הנתונים האלה במיפוי, מי נמצא, מה נמצא - מה עושים עם זה אחר כך? מעבירים את זה למודיעין חטיבה שמחזיק מאגר מידע. בסוף אמנם זה אקראי אבל המחשה שאולי מתישהו אם אחד השמות האלה במקרה, אפשר יהיה לעשות בזה שימוש.

מהניסיון שלך כקצין מודיעין זה מידע שמשתמשים בפעילות כזאת או אחרת? לא. אני לא מכיר, לא, לא שמעתי על מקרה שהשתמשו.