תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט יש אינטרס ליישוב היהודי לרתום את הצבא לשורותיו
מספר קטלוגי: 431229
דרגה: סרן
אזור: חברון
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
374  צפיות    0  תגובות
יש אינטרס ליישוב היהודי לרתום את הצבא לשורותיו
דרגה: סרן
אזור: חברון

היישוב היהודי כל כך רוצה שתרגיש נוח שם שהוא מפנק אותך, מביא לך מלא עוגיות ומלא דברים ומפנק, מפנק, מפנק. כי בסוף אם הם לא יעשו את זה, החייל ישאל את עצמו עוד יותר ועוד יותר "למה אני פה שומר על האנשים האלה? למה הם נמצאים שם?". יש אינטרס ליישוב היהודי לרתום את הצבא לשורותיו.

איפה אתה כמפקד נכנס בסיפור הזה? אני ניסיתי להיצמד לפקודות ולנהלים.

שהם? לא לעצור את מי שלא צריך. לפעמים היה מצב שליד פטרול 30 (פטרול רגלי באזור הקסבה המערבית בחברון) שנמצא באיזה מקום [יש] חבורה של איזה 10 ילדים קטנים שמתחילה לקלל ערבים שעוברים שם, או אומרת לסיור: "תעצור אותם", "תבדוק אותם", כל מיני כאלה. בסיטואציות כאלה אני הבנתי שהגורם הבעייתי פה זה אותם ילדים, ואני גירשתי את הילדים או קראתי למבוגרים שייקחו את הילדים. זה אותם ילדים ואותם הורים שנותנים לי אחר כך עוגיות. ברור לי שזה יוצר קושי. אני אומר עוד דבר: הישוב היהודי מאוד רצה להיכנס לתוך הבסיס. אמרנו להם: חבר'ה, אי אפשר להיכנס. שיהיה מרחק בכל זאת. אתה רוצה להביא לי עוגיות, בסדר, אבל לא יותר מזה.

פטרול 30 שדיברת עליו עכשיו, אתה חושב שיש סיכוי שזה שהם קיבלו עוגיות מהילדים האלה משפיע? בסיטואציה שבה ילד יהודי זורק אבן על היישוב הערבי למטה - בגלל שהילד יהודי והוא משלנו, ובגלל שזה אותו ישוב יהודי שנותן את העוגיות - אז כשאותו צבא, החיילים שלי, מ"כ, נעמוד מול אותו ילד, היחס אליו יהיה שונה לחלוטין מ[היחס ל]ילד פלסטינאי שזרק אבן כלפי היישוב היהודי. פלסטינאי שזרק על הישוב היהודי - תופסים אותו בכוח, לוקחים אותו ובודקים אותו ושולחים למעצר. ילד יהודי שזורק אומרים לו: "נו, נו, נו, אל תעשה את זה" [או ש]אומרים לאבא שלא יעשה את זה. זה בגדול. בסיטואציה אחרת אני עשיתי אותו דבר עם [ילדים] פלסטינאים.

ואיפה החייל שקיבל עוגיות בתוך זה? בעוד יותר בלבלות. כי יש לו גם את הסיפור האישי שלו וגם את הסיפור שאומרים לו מהצבא: עכשיו אתה פה בשביל להגן על היישוב היהודי. וגם מה שקורה בפועל זה שאותן עוגיות בטח משפיעות. להזמין את החיילים לארוחת ערב ביום שישי כשנשארים, להזמין אותם לאכול ארוחת ערב בבית חב"ד, שתהיה להם ארוחה טובה יותר מהארוחה שהטבח המוצלח יודע לארגן במטבח של [מוצב] "מתקנים". היום בדיעבד אם אתה שואל אותי שאני חושב שיש בזה בעיה אתית? אני חושב שכן. אני אומר בצורה גלויה שכן, אני חושב שזה משפיע.