תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט פעילויות יזומות
מספר קטלוגי: 425434
דרגה: סמ"ר
יחידה: גדוד לביא
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002 - 2003
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
168  צפיות    0  תגובות
פעילויות יזומות
דרגה: סמ"ר
יחידה: גדוד לביא
אזור: אזור חברון
תקופה: 2002 - 2003

יש כל מיני פעילויות יזומות שזה בעיקר מעצרים וגם אלמנת קש, פשיטות גם ביום גם בלילה, כל מיני פעולות עם מסוקים.

מה זאת אומרת? פעם בשבוע בערך היו אוספים איזה קבוצת אנשים מהמנחת בפני חבר, מטיסים אותנו לאן שהוא, בדרך כלל ביטא או באזור, מנחיתים אותנו באמצע הכפר ואנחנו היינו עושים פטרול, לא יודע מה, וחוזרים. מנחיתים את המסוק באמצע הכפר ואז טסים חזרה לבסיס.

מה עושים בתוך הכפר? יש צ'קפוסטים, שאתה עושה מחסום באמצע הכביש ומתחיל לבדוק תעודות זהות,רכבים, חיפושים. יש חיפושים בבתים, יש מיפוי מודיעיני, זאת אומרת אתה נכנס לשכונה, הולך בית-בית. מי חי שם, את המספרי תעודות זהות, את השמות, בדרך כלל זה חמולה. רוב הפעולות האלה היו ביטא, בדורא. שלנו זה היה ביטא, בגזרה שלנו, דרום חברון, ליד, מה זה היה? לא ג'בל ג'והר, סינדס.

ג'בל סינדס. כן, וקצת שכונת הזיתים בחברון, זה היה כשהיינו בבית חגי, ממש מול הכביש. אז בקיצור אתה נכנס ופשוט רושם שמות, מי גר פה, מי הבן דוד של מי, מי האבא, מי הסבא, מי הילדים, מי גר שמה. בקיצור, מיפוי מודיעיני. חיפושים בבית, שאתה נכנס לבית, מתחיל לחפש כל מיני דברים אסורים.

איך הולך החיפוש? זה תלוי אם זה יום או לילה מן הסתם, אבל בגדול זה פחות או יותר אותו דבר, זה פשוט יותר עניין כל הקטע של אבטחת חוץ. כי בלילה אתה פשוט מאבטח על הבית וזה פחות או יותר, כל השכנים ישנים. ביום כולם מסתובבים ואז בדרך כלל זה כוח קצת יותר גדול. אתה מקיף את הבית עם צוותים של חיילים. אם אין לך מספיק, פשוט את הפתח, דופק על הדלת, מבקש את בעל הבית, הוא יוצא, מציג את עצמו, מה השם שלך, מה, מי, מו. הוא נכנס לבית, מרכז את כולם בתוך חדר אחד, כל התושבים בבית, ילדים, זקנים, נשים, לא משנה מה. מכניסים אותם לחדר ואז הכוח מתחיל להיכנס פנימה. זאת אומרת יש איזה צוות שמתחיל לטהר את החדרים, פשוט לוודא שאין מישהו שם עם נשק או משהו, אני יודע מה. מין הסתם בן אדם אחד או צוות שומר על כל האנשים שבתוך החדר. ויש עוד אנשים, בדרך כלל לפעמים הם נכנסים הביתה, לפעמים על המרפסת, לפעמים עדיין בחוץ,שמאבטחים כלפי חוץ. שמישהו לא ייכנס הביתה כשהחבר'ה שמחפשים מחפשים.ואתה עובר חדר חדר, פותח ארונות, מסתכל מה יש, לפעמים עושים את זה עם ליווי של בעל הבית, לפעמים לא. בדרך כלל רצינו לעשות את זה עם בעל הבית או מישהו שמדבר עברית אם יש, כי פשוט יותר קל. ואז אתה יוצא. אותו דבר הקיפול.מן הסתם, אני חושב, אתה מכיר את זה, עם האבטחה וצוותים וכן הלאה וכן הלאה. אם זה מיפוי מודיעיני זה פחות חיפוש ויותר מי גר פה, ואתה רושם. אם זה צ'קפוסט, אתה פשוט עוצר תנועה, מתחיל לחפש ברכבים. בן אדם נראה לך חשוד, אתה בודק את התעודת זהות שלו מול החמ"ל, ומדי פעם יש בינגו שהוא מבוקש.

מה הוראות הפתיחה באש בתוך הכפר? א', בהתחלה היינו נעים עם מחסנית בהכנס בלי כדור בקנה, אחרי הקטע בצומת הכבשים (אירוע שבו נהרגו שלושה חיילים מגדוד לביא בינואר 2003) זה היה כדור בקנה כבר, או לפעמים זה היה כדור בקנה, הכל תלוי בטבע המשימה. ההוראות פתיחה באש, א', אם אתה מזהה בן אדם חמוש בוודאות, אתה הורג אותו, ירי על מנת להרוג. אם אתה רואה בן אדם חשוד, זה נוהל מעצר חשוד, זאת אומרת וואקף, וואקף, ירי באוויר, ירי ברגליים, אם הוא עדיין מהווה איום, אתה הורג אותו.

לא משהו מעבר לזה? לא. היו טעויות לפעמים, אבל בסדר. זה לא היה אצלי. זה כבר אחרי, בזמן שהשתחררתי. עשו מעצר, היה בן אדם על הגג, חשבו שהוא היה חמוש, הרגו אותו. בסופו של דבר, לא יודע, הוא היה עם מטאטא או משהו. מה הוא עשה על הגג? לא יודע, אבל חשבו שזיהו חמוש, הרגו אותו.

היו מקרים שלקחתם פלסטינים כמגינים אנושיים? מה זאת אומרת מגן אנושי? בגדול לא, היו כל מיני מקרים שאנשים קשרו אנשים לג'יפים וכל זה. לא, אנחנו לא עשינו את זה. אבל כל הנוהל שכן – כן, עושים.