תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט פלסטינים מסריחים, מחבלים
מספר קטלוגי: 407480
יחידה: שח"ם
אזור: ישראל
תקופה: 2006 - 2007
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
146  צפיות    0  תגובות
פלסטינים מסריחים, מחבלים
יחידה: שח"ם
אזור: ישראל
תקופה: 2006 - 2007

היה לנו קטע עם שב"חים (שוהים בלתי חוקיים). פעם-פעמיים-שלוש בשבוע היינו הולכים לכל מיני צמתים שיושבים בהם שב"חים, והיינו לוקחים אותם ומעבירים אותם לגבול הקרוב. היינו צריכים לעצור אותם, לקחת אותם לתחנה, להכניס אותם למערכת (הממוחשבת) ולפזר אותם החוצה.

איפה עצרתם אותם? במקומות שבהם מחפשים עבודה בעיקר, וגם מקומות שבהם יש לנו קריאה על מישהו חשוד שאחר כך מתברר כשב"ח. ביחידה שאני הייתי בה היה קטע מאוד בעייתי עם הפלסטינים. קצת חיפשו אותם. היה איזשהו לחץ למצוא את כל הפלסטינים ולהעיף אותם, מין אובססיה.

את יכולה לתאר לי את המעצרים האלה? יש שם חבורה של שב"חים שיושבים לצד הדרך, עוצרים לידם ושואלים אותם מאיפה הם ומה הם עושים, שיראו ניירות, ואז לוקחים אותם משם. היינו עושים את זה שלוש פעמים בשבוע. כל פעם שהייתה לנו משמרת צהריים היינו הולכים לצומת גהה ואוספים שב"חים. פעם אחת הם באו עם מכוניות גדולות שיכולות להכניס הרבה אנשים ובאמת הכניסו לשם הרבה אנשים ולא היה לנו מקום, יש לנו רק שלושה תאי מעצר במרחב, והם פשוט סגרו אותם בחניה. 60 איש או משהו, אספו אותם מכל האזור של המרחב וגידרו אותם בחניה, העלו גדר והשאירו אותם שם.

היו גם קטינים? היו, כן. היו 15—16.

וכלפיהם היה יחס שונה? לא. ממש לא. זה היה פשוט להכניס אותם למכונית, להוריד אותם בתחנה, להשאיר אותם להתייבש בשמש כמה שעות טובות ולהכניס אותם חזרה למכונית ולהעיף אותם החוצה במכוניות הגדולות. אני חושבת שלהשאיר 60 איש במתחם חניה בשמש במשך כמה שעות זה די התעללות.

וכשלוקחים 60 איש בספארי (משאית צבאית)? אז זה היה די אלים. לא נתנו מרפקים ולא ירד דם לאף אחד, אבל הייתה שפה מאוד מגעילה בקטע של "פלסטינים מסריחים, מחבלים", דברים בסגנון הזה, ואז לדחוף אותם לתוך המכונית, לדחוס אותם. מי שהיה הכי בקטע של להסביר למה אנחנו כל כך שונאים פלסטינים היה בעיקר הקצין של היחידה, זה שהיה מספר את הסיפור על ההוא שנהרג (העדה ציינה קודם לכן בעדותה כי דובר ביחידה על שוטר שנהרג מספר שנים לפני כן בעת חיפוש אחר מבוקש פלסטיני). הוא היה מספר שוב ושוב מה הם היו עושים באותה שנה שזה קרה, סיפורים ממש אלימים. היו סיפורים שהיו משכיבים אותם (את השב"חים) על הכביש ועוצרים אותם בכמויות ומרביצים להם, ושעכשיו "אסור לנו להשתמש באלימות כי שמים עלינו עין".

לאיזה מחסום הייתם מחזירים אותם? כולם למחסום הכי קרוב. זה כבר עניין של מג"ב. זה לא היה קשור אלינו.

והם צריכים לעבור איזו בדיקה רפואית? לא היה שום דבר מהסוג הזה. בעיקר להעביר אותם במערכת, ברוב המקרים זה היה מאוד-מאוד מהיר. כמה שעות של לקחת את הבן אדם, להכניס אותו למערכת, להוציא אותו מהמערכת, להוציא אותו מהמדינה. אחר כך הבן אדם הזה נשאר במערכת, שמים עליו עין.

ובן אדם שחזר פעם, פעמיים, שלוש? אז יש כבר הליכים משפטיים שצריך להתחיל.

וכלפי קטינים היה יחס אחר? לא, יש לנו רק שלושה תאי מעצר, וגם כל הקטע הזה של קטין מול בגיר לא ממש עניין אותם בשום צורה שהיא.

היה בזה ממד של ענישה? ברור. זה בדיוק זה, לנסוע לצומת ולראות שב"חים מכל הסוגים והצורות ולקחת דווקא את הפלסטינים. ההתנהלות הכללית הייתה מאוד גסה.