תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט גירוי זה אומר נגיד להסתובב עם רכב צה"לי
מספר קטלוגי: 385972
דרגה: סמ"ר
יחידה: פלס"ר נח"ל
אזור: אזור ג'נין
תקופה: 2005 - 2006
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
101  צפיות    0  תגובות
גירוי זה אומר נגיד להסתובב עם רכב צה"לי
דרגה: סמ"ר
יחידה: פלס"ר נח"ל
אזור: אזור ג'נין
תקופה: 2005 - 2006

מה הייתה המטרה של לעשות אלמנה (מארב בשטח בנוי) בג'נין? כשהיינו בג'נין, זה היה המקום הכי חם כביכול ביהודה ושומרון. לתפוס נשק או לקפוץ על מחבלים שמנסים לצאת מג'נין לכיוון הארץ זה דבר שקרה הרבה מאוד. זאת הייתה תקופה, אני זוכר בדיוק איך שהגענו לג'נין, שהיה המון התנגשות, המון חיכוך בין החיילים, בינינו לבין מחבלים. בהרבה כניסות היינו חוטפים אש, לרוב היא לא הייתה, חוץ מפעמים באמת ספורות, היתקלות של טווח אפס. בדרך כלל מקבלים אש מאיזה 200 מטר ואתה מין הסתם אין לך לאן להחזיר גם. אבל היה חיכוך גדול עם פעילים שם של הג'יהאד האיסלאמי, אם אני לא טועה. וכאילו המטרה הייתה באמת אלמנה – להיכנס לבית ולנסות בעצם עם קלעים או צלפים להוריד מחבלים שמסתובבים. לרוב זה היה ככה, ניטרלי, כלומר להיכנס ולחכות והרבה פעמים גם היו יוצרים גירוי. הגירויים האלה בדרך כלל לא כל כך עבדו.

מה זה אומר ליצור גירוי? גירוי זה אומר נגיד להסתובב עם רכב צה"לי. לפתות אותם כביכול לירות על הרכב הממוגן ושהקלעים או הצלפים יעשו שם. לרוב זה לא היה עובד. זה רנדומאלית אתה מוצא מקום שהוא יחסית נוח, נכנס אליו ובדרך כלל לכמה שעות בלילה וזהו. אתה מצפה שאם יהיו חמושים או מחבלים, תוכל לפגוע בהם.

מה ההוראות פתיחה באש בסיטואציה כזאת? מחמירות מאוד.

מה זה אומר? זאת אומרת שאם אין זיהוי ודאי של נשק – לא יורים. יצא לי לשמוע מחברים ששירתו במקומות אחרים על הוראות פתיחה באש שהם הרבה יותר מקלות ואני באופן אישי הזדעזעתי. אני יכול להגיד לך שזה לא קרה. ההוראות פתיחה באש היו גם בגלל שאנחנו לא נמצאים בסיכון, בסופו של דבר אתה תמיד בעמדת עליונות אז ההבנה אצלנו הייתה שעדיף מחבלים שיברחו מאשר פגיעה בחף מפשע.

ככה אמרו לכם? לא זוכר איך בדיוק, אבל הוראות פתיחה באש היו חד משמעיות מהבחינה הזאת.

בקת"ביסט (זורק בקבוק תבערה)? לא .

גם אם אתה רואה בן אדם מחזיק בקת"ב, מחכה לג'יפ שלכם שיעבור וזורק עליו, לא יורים? לא.

חתונה, אם הם יורים באוויר? לא נתקלתי. לא יודע.

במקרה הזה של האלמנה בג'נין, צעדתם בבוץ ומגיעים לבית ומה קורה אז? איך מתבצע העל היעד פה? לרוב זה דפיקות אסרטיביות בדלת, לפתוח, אף אחד לא נלהב לפתוח את הבית שלו בשתיים עשרה, אחת בלילה. פתיחה בצורה אסרטיבית, אני לא אגיד ברוטאלית כי לא מתבצעת שם... לא יצא לי אף פעם איזשהו חיכוך משמעותי עם אוכלוסייה אזרחית שלפחות לא היה חשש מבוסס לאיזושהי פעילות פח"ע. סך הכול, באופן אסרטיבי אבל אני חושב שהמינימום הנדרש בשביל לאבטח את עצמך, כי אתה בסופו של דבר נכנס לבית שאין לך מושג מה קורה שם. אתה יכול לקבל קנה ואני באופן אישי כן יכול להבין את האסרטיביות הזאת. בסופו של דבר, יש מצב מורכב. זאת הפרקטיקה.

אתם בתוך הבית, מה הלאה? נכנסנו הביתה, בדרך כלל מקבצים את המשפחה, לוקחים פלאפונים, מכניסים אותם לחדר עם שומר, אני גם יכול להגיד לך שהיחס הוא תמיד טוב מהבחינה הזאת. כן הייתה איזושהי הבנה שהולכים לקראת המשפחה הזאת כמה שאפשר. אם זה אומר עכשיו ששמים אותם, משקיעים בזה שהם לא נזרקים עכשיו באיזה... סוגרים אותם בשירותים וכאילו כן, תחרבנו תשתינו כולם ביחד. בדרך כלל בחדר שינה של ההורים ואם יש שירותים, עולים בקשר ועוד מישהו בא. יש פה ניסיון לעשות ממש הפרדה בינינו לבינם ובעצם ראש שקט, לא להתייחס. שני חיילים איתם.

אני מניח שהתמקמתם בחלונות, מתצפתים? כן. תלוי באופי של הפעילות, סוגים שונים של נשקים, כמות שונה של חיילים, מתמקמים, מסווים את עצמנו ומחכים. זאת בדרך כלל השגרה שם.

בניית העמדות מסתכמת ברשתות הסוואה או שגם שוברים בלטות או עושים חורים בקירות? לא נתקלתי בזה. פתיחה של החלונות ובעיקר הסוואה של פנים הבית.