תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט התאספה שם איזה משפחה בחצר
מספר קטלוגי: 38220
דרגה: סמ"ר
יחידה: אחר
אזור: חברון
תקופה: ספטמבר 2002 - אוקטובר 2002
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
206  צפיות    0  תגובות
התאספה שם איזה משפחה בחצר
דרגה: סמ"ר
יחידה: אחר
אזור: חברון
תקופה: ספטמבר 2002 - אוקטובר 2002

לקראת סוף אימון מתקדם, לקחו אותנו לחברון לעזור ל-101 (גדוד צנחנים), אז תפסו קו בתל רומידה, ומתקנים אנחנו עזרנו להם.

מתי יצא סוף האימון המתקדם? אוקטובר 02', ספטמבר-אוקטובר זה היה בערך. יום כיפור אנחנו היינו שם. שמה איך שאני מגיע דבר ראשון אומרים לי: טוב, בוא, אתה עולה לשמירה. איך שהגענו. על הכיפאק. אמרתי: טוב, בסדר. זורקים אותי על ציוד וזה, פתאום אני נכנס, לא הבנתי בכלל מה קורה, מה פה, מה שם. בלי תדריך, לוקחים אותנו באיזה שיירה רגלית כזאת, הגענו לאיזה אלמנת קש קבועה כזאת של הגדוד שמה, בתוך איזה שכונה פלסטינית. הבית תקוע שמה.

אתה זוכר איך קראו לבית? לא, ממש לא. אין לי מושג בכלל איפה זה היה. ליד תל רומידה, זה מה שאני יודע.

31 אולי? את האמת שאני תקוע על 8, אבל אני בכלל לא בטוח. משום מה תקוע לי 8 בראש אבל לא נראה לי האמת. בוא נגיד שתקוע באמצע שכונה פלסטינית, בלי שום דבר, סתם, עם תצפית מאוד רחבה על כל חברון, ממש רואים אותה יפהפה שמה. בית, זה בתוך בית דירות, שאר הקומות היו פלסטינים. מתחתינו היו משפחה, נראה לי גם חבר'ה שגירשו אותם מהבית הזה, עד כמה שאני זוכר. וזהו, אני מגיע לשם, הייתי בטוח שאני עולה לשמירה של שמונה שעות כי זה מה שאמרו לי. אני מגיע, אמרו לי: טוב, הבאת שק"ש? הבאת דברים? הבאת בגדים? אני עושה להם: מה שק"ש, מה בגדים, הרגע הגעתי. לא, אתה הולך להיות פה עכשיו שלושה ימים. טוב, בקיצור סידרו לנו, איכשהו הביאו עוד שיירה רכובה, הביאו לנו את הדברים שלנו למה לא ידענו את זה. השאירו אותנו. היה שם המ"כ, גם המ"כ יצא, השאירו אותנו עם איזה בחורצ'יק מאוגוסט 1, שמונה חודשים מעליי. לא, אפילו לא נראה לי מ"כ, סתם בחור שכביכול ותיק יחסית, הוא היה שנה ומשהו בצבא, יחסית ותיק, הוא היה המפקד. נשארנו שני חיילים, ילדים, לא יודעים כלום מהחיים שלהם ועוד אחד שהוא המפקד. בדיוק הם עשו את החילוף משמרות. אני זוכר עוד כבר בהתחלה, אני חושב שזה היה זמן של עוצר. כן, אני לא בטוח. יום כיפור זה עוצר. כן. לא, אני חושב שבפעם הראשונה, כן. האמת שהכל מבולבל לי, כי היינו פעמיים. לא משנה. אני חושב שהיה בעיקרון עוצר. מה שאני זוכר, זה אחד הדברים שעד היום זה עצבן אותי. אתה מבין, זה לא דברים של חיים ומוות של אנשים, אבל זה דברים של זילות של כבוד מינימלי.

סתם, כאילו למה? שיכול להיות שזה אפילו קצת יותר חמור, לך תדע. התאספה שם איזה משפחה בחצר, איזה 50 מטר מאיתנו, סתם עשו בתוך החצר שלהם, לא יצאו בכלל, עשו מפגש של החמולה שם, אני יודע. אתה רואה אוכל, שתייה, מדברים. בא בחורצ'יק, לוקח גז מדמיע, זורק להם לתוך החצר. הם בדיוק היו בחילופי משמרות, היה צחוקים, סבבה, הם כאילו צוחקים ביניהם. האמת שאז אני אמרתי: מה הוא עושה, מה הוא דפוק. אני בהתחלה הלכתי, דיברתי עם חבר שלי: בשביל מה הוא עשה את זה, מה יש לו? אבל מנקודת הראות של ילד שמה, אתה לא יכול לבוא, זאת אומרת לא הגעתי למצב של התעמתות איתו, האמת.

זה היה בעת חילופי משמרות? אז היה את הכוח הישן? ככל שזכור לי היה את הכוח הישן, או את המ"כ ועוד איזה חייל, והם יצאו ואנחנו נכנסנו במקום שניהם, אם אני לא טועה. זה מה שאני זוכר. זה ככה תמונה מעורפלת של משפחה, והוא בא עם גז מדמיע סתם, לא צעק להם אפילו, כלום, סתם בא וזרק להם גז מדמיע לתוך החצר והם התפזרו להם שם. וכמובן, ילד עובר, אז זורקים רימון הלם ככה מתוך הבית עליו.

כי מה? כי הוא עבר כנראה בעוצר.