תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט האזרח שכב שם, התפתל מכאבים
מספר קטלוגי: 375047
דרגה: סמ"ר
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
5,950  צפיות    0  תגובות
האזרח שכב שם, התפתל מכאבים
דרגה: סמ"ר
יחידה: חי"ר
אזור: צפון רצועת עזה
תקופה: 2014

זאת הייתה השבת הראשונה שסגרנו. מוקדם יותר באותו יום בית של אחת הפלוגות חטף כמה נ"טים (טילים נגד טנקים), והיחידה הלכה לפשוט על האזור שממנו נורו הנ"טים אז אוטומטית לחבר'ה ש[נשארו] מאחור פחות [היה אכפת] מכל העסק עם אזרחים. אני זוכר שאמרתי לעצמי שאזרחי עזה, מכל הלב, על הזין שלי כרגע. לא מגיע להם כלום, אם מגיע להם משהו זה או להיפצע קשה או למות, זה מה שעובר לי בראש באותם רגעים. היה מקרה אחד בבית שהיה בחור זקן שהגיע ולכולם צלצל בראש "זקן ממולכד". זה קורה ממש בצהריים, 12—2 בצהריים. התקרב בחור זקן, הבחור שהיה בעמדה – לא יודע מה עבר עליו, ראה אזרח, ירה עליו, לא פגע כל כך טוב. האזרח שכב שם, התפתל מכאבים. לכולם הבהב בראש הסיפור ההוא (קודם לכן בעדותו תיאר העד כי החיילים תודרכו על זקן נושא רימונים שניסה לפגוע בכוח אחר) אז אף פרמדיק לא רצה ללכת לטפל בו. לכולם היה ברור שאחד משני דברים קורים עכשיו: או שנותנים לו למות לאט או שגואלים אותו מייסוריו. בסופו של דבר גאלו אותו מייסוריו, בא D9 (בולדוזר משוריין), הרים עליו סוללה וככה גמרו את הסיפור הזה. בשביל לא להתחיל להתעסק אם הוא ממולכד או לא ממולכד, זה באמת לא עניין אף אחד באותו רגע, מגיע D9, מרים סוללה על הגופה שלו וזהו. כולם יודעים שבתחתית הסוללה יש את הגופה של הבחור. מה שעלה מהתחקיר, כשהמ"פ תחקר את החייל, זה שהחייל מזהה בחור בסביבות סוף גיל ה-60, תחילת גיל ה-70 שלו מתקרב לבית. הם היו בבית גבוה, תצפית מאוד טובה. החייל מזהה את הבחור ההוא מגיע כלפיו, כלפי העמדה שלו. הוא מבצע ירי לכיוון הרגליים שלו בתור התחלה. הוא אומר שהזקן המשיך להתקרב לכיוון הבית ואז הוא יורה לו כדור מתחת לצלעות השמאליות: כליה, כבד, לא יודע מה יושב שם. מקום שלא כדאי לחטוף בו כדור. הזקן ההוא חוטף את הכדור, מתחיל להישכב על הרצפה, אחר כך הגיע עוד חבר שלו וגם ירה בו, כשהוא כבר היה על הרצפה. בשביל הקטע ירה לו עוד שני כדורים ברגליים. תוך כדי יש את הדיבור עם המפקד, ובגלל שזה היה תוך כדי מתקפה גדודית זה באמת לא עניין אף אחד, "יש לנו פצועים מקדימה, אל תשגעו לנו את השכל, תעשו מה שאתם צריכים לעשות".

מה היו הלקחים?הלקחים היו פחות לגבי ההתנהלות עם אזרחים כי התנהלות עם אזרחים אתה לא יכול להגדיר ברמת הפלוגה, זה ה"אישיו" של לחימה במתווה כמו עזה. ברמת הלקחים זה היה בעיקר לקחים של הגנה: איפה מקימים עמדות הגנה, מהם נהלי השמירה, האם זה שמירה בזוגות. זו הייתה רמת הדיון של הלקחים מהסיפור הזה.

*ביחס לעדות זו הוגשה תביעת לשון הרע על ידי שלושה חיילים שלטענתם היו עדים לשרשרת האירועים המוזכרים בעדות. על פי טענתם, נוהל מעצר החשוד באירוע התבצע בהתאם להנחיות ובמעשיהם לא נפל פגם. התביעה הוגשה נגד שוברים שתיקה, מנכ"ל הארגון ואחד מחברי הוועד המנהל בהובלת ארגון הימין "עד כאן".