תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט אני אספר לך איזה מקרה שאני זוכר מבית לחם
מספר קטלוגי: 360283
יחידה: נח"ל 932
אזור: אזור בית לחם
תקופה: 2005
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
118  צפיות    0  תגובות
אני אספר לך איזה מקרה שאני זוכר מבית לחם
יחידה: נח"ל 932
אזור: אזור בית לחם
תקופה: 2005

אני אספר לך איזה מקרה שאני זוכר מבית לחם. היה שם איזשהו נוהל, כשמגיעה פלוגה חדשה צריך בעצם ללמד אותה. הרי בית לחם זה אזור די רגוע סך הכל, אז מנצלים את זה ללמד את החיילים הטריים מה זה שטחים, איך עושים מעצרים קצת, איך עושים פטרולים. והיה שם איזה בית של זוג זקנים שפשוט היו יוצאים לעשות עליו מעצרי דמה. סך הכל באים באמצע הלילה אז עושים ממש נוהל של מעצר רגיל, דופקים על הדלת, צועקים להם לצאת. בסך הכל שני זקנים מסכנים. כדי ללמד חבורה של חיילים צעירים איך עושים היום מעצרים.

איך זה עובד? הכל לימודי? עושים נוהל קרב? כן, נוהל קרב, היחס מהמפקדים הוא של מעצר אמיתי ורגיל, אבל אתה רואה שזה רק כדי שנקבל את הרושם ואת ההרגשה שעושים פה משהו רציני. בסופו של דבר קוראים לזה מעצר דמה.

הם קראו לזה מעצר דמה? כן.

לא אמרתם כלום? מעירים אנשים באמצע הלילה על לא עוול בכפם. היה מי, לא הרבה, אבל היה מי שאמר שזה לא בסדר והוא לא מסכים לעשות את זה. לדעתי זה היה רק בחור אחד, ככל הזכור לי. שיבצו אותו לאיזה עמדת שמירה בזמן שזה התנהל, לא עשו מזה יותר מדי.

עקרונית זה סירוב פקודה, לא? אני מניח שלא רצו לעשות מזה יותר ממה שזה כי סך הכל, אני מאמין שאם היו לוחצים עליו הוא בסוף היה יוצא לזה.

מה הוא אמר? הוא אמר שהוא לא מסכים, שזה לא בסדר, שזה לא מוסרי, שזה לא יפה להטריד אנשים באמצע הלילה סתם.

איך אתם התייחסתם לזה? אני הסכמתי איתו. אמרתי לו מהתחלה שאני מסכים איתו גם.

זה היה סצנה בחבר'ה? לא. לדעתי זה היה הוא ואני שאמרתי לו שאני מסכים איתו, וחוץ מזה...

מה אמרו מהצד השני? שמה, אתה יפה נפש, הם כולם שווים פה אותו דבר פחות או יותר.

הקצין התערב? זה אני כבר לא יכול להגיד.

מי יצא איתכם למעצר הזה? הקצין או הסמל? אני יכול לעשות טלפון לברר את זה. אני פשוט קצת לא זוכר לפרטי פרטים. אני יודע שהסמל היה שם, אני לא זוכר אם גם המ"מ היה.

מישהו חיפ"ק על העניין? זה היה מאוד קרוב לאיפה שישבנו סך הכל, לקבר רחל, הבית נמצא משהו כמו 30 מטר לכיוון הגבול מהקבר. סך הכל כל האזור שם היה די שלנו. צמוד למבנה הזה היה גם את המחנה הגדול שם, אז סך הכל היינו בשליטה שם.

איך זה קורה? אתם סוגרים על הבית... נכנסים, מוציאים את הזקנים, לוקחים תעודות זהות. זה אנשים מבוגרים, 60 פלוס.

לוקחים תעודות זהות ו... מעבירים הלאה. זהו. בסך הכל אני זוכר שחוליית סריקה, ארבעה אנשים, חוליית סריקה נכנסת לבית, עושה סיבוב, מסתכלת שאין אמל"ח (אמצעי לחימה) או משהו.

אבל זה דמה? אבל זה דמה, אבל צריך ללמד אותנו למרות שזה דמה.

ואחרי זה חוזרים לבסיס – יש מסקנות? הפקת לקחים? כן, זה היה שם כל ערב. נכנסים לחדר אוכל, אומרים מה היה טוב, מה לא היה טוב.

אז ככה מתחיל קו בית לחם. פחות או יותר, כן.

זו טבילת האש הראשונה שלך בשטחים? כן.