תודה על תרומתך לשוברים שתיקה
בחרו סכום:
25
50
100

250
500
1,000
או הזינו סכום:
ש"ח
אירו
דולר
פאונד

תשלום באמצעות Paypal / כרטיס אשראי
חד פעמי
חודשי
המחאות

המחאות לפקודת "שוברים שתיקה" ניתן לשלוח ל:

"שוברים שתיקה"
ת.ד. 51027
ת"א 6713206

העברה בנקאית

ניתן לבצע העברה בנקאית לחשבוננו:

חשבון 340211 בסניף 567 (בית אסיה) בבנק הפועלים

זיכוי מס בארה"ב

ניתן להעביר תרומה דרך החשבון שלנו ב"קרן החדשה", לקבלת זיכוי מס על תרומות בארה"ב: לחצו כאן

לזיכוי מס באירופה צרו עמנו קשר במייל info@shovrimshtika.org

לפרטים נוספים

info@shovrimshtika.org

הרשמה לניוזלטר
שלח
צפו בניוזלטרים קודמים
תפריט
ניוזלטר Twitter Facebook Instagram Spotify YouTube
חיפוש מתקדם
קטגוריות דרגות יחידות איזורים תקופות
אגוזאוגדת איו"שאוגדת עזהאוגדת עזה, חטיבה דרומיתאחרביסל"חבית המשפט הצבאיגבעתיגבעתי, גדוד רותםגבעתי, גדוד שקדגדוד 5033 (מילואים)גדוד אב"כגדוד ארזגדוד חרבגדוד חרובגדוד לביאגדוד נחשוןגדוד קרקלגדוד שמשוןגדס"ר נח"לגדס"ר צנחניםגולניגולני, גדוד 12גולני, גדוד 13דובדבןדובר צה"לדוכיפתהמינהל האזרחיהנדסה הנדסה, גדוד 601הנדסה, גדוד 603הנדסה, גדוד 605חטיבה 5 (מילואים)חטיבת כפירחטמ"ר אפריםחטמ"ר בנימיןחטמ"ר הבקעהחטמ"ר יהודהחטמ"ר עציוןחטמ"ר שומרוןחי"רחיל האוירחיל החינוךחיל היםחילוץ והדרכה (פיקוד העורף)חרמ"שחרמ"ש חטיבה 401חרמ"ש חטיבה 7יהלוםימ"סמ"צ מעבריםמג"במגלןמודיעיןמודיעין קרבימילואיםמילואים - גדוד 7490 (נשרים מגמלא)מילואים - גדוד חרמ"ש 8104מילואים - חטיבת אלכסנדרונימילואים - חטיבת ירושליםמילואים - פיקוד העורףמשטרה צבאיתמתפ"שנ"מנח"לנח"ל 50נח"ל 931נח"ל 932נח"ל חרדיסחלבסיירת יעלסמו"ר (יהלום)עוקץעורב נח"לעורב צנחניםפיקוד דרוםפלח"ן גבעתיפלח"ן נח"לפלח"ן צנחניםפלס"ר גבעתיפלס"ר גולניפלס"ר נח"לפלס"ר צנחניםפלס"ר שריון 401פלס"ר שריון 7צנחניםצנחנים 101צנחנים 202צנחנים 890קרקלשח"םשייטת 13שלדגשריוןשריון 188שריון 401שריון 500שריון 7שריון 7, גדוד 75שריון 8, גדוד 455 (מילואים)תותחניםתותחנים - איכוןתותחנים - רוכב שמייםתותחנים 402תותחנים 404תותחנים 405תותחנים 411תותחנים 55תותחנים 9305 (מילואים)תותחנים MLRSתותחנים מורןתותחנים מיתרתצפיתנית
שדות חיפוש חופשי
קטגוריות
דרגות
יחידות
איזורים
תקופות
עדויות טקסט הן פשוט עומדות שם חסרות אונים מול הצרחות של החייל התורן
מספר קטלוגי: 318736
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל חרדי
אזור: יריחו ובקעת הירדן
תקופה: 2002 - 2004
סיווג עדות לפי קטגוריות:
[    ]
שירתת בשטחים?
בוא/י לדבר על זה!
חיילים וחיילות ששירתו במגוון תפקידי לחימה ותומכי לחימה בשטחים - בואו לתת עדות, בפנים גלויות או מבלי להיחשף.
בואו לשבור שתיקה.
למתן עדות ומידע נוסף:
info@shovrimshtika.org
295  צפיות    0  תגובות
הן פשוט עומדות שם חסרות אונים מול הצרחות של החייל התורן
דרגה: סמ"ר
יחידה: נח"ל חרדי
אזור: יריחו ובקעת הירדן
תקופה: 2002 - 2004

תפסנו את המחסום הגדול של הגזרה. שם יש הגדרות מאוד ברורות של מי עובר בו. יש כפרים מאוד מסוימים שהתושבים שלהם יכולים לעבור, אחרים לא עוברים. כמובן שמטרת העל זה לסכל פח"ע בגזרה. זה מחסום שכל בוקר כל הפועלים הפלסטינים שעובדים ביישובים יהודיים בחקלאות עוברים דרכו וחוזרים דרכו. כל מי שנוסע לירדן גם מגיע משם, גם מי שמגיע משכם מגיע בסופו של דבר לחמרה, אם הוא נוסע לכיוון הזה. זה מחסום גדול ועמוס מאוד, הוא היה ענקי מבחינת כמות העוברים בו אבל הוא בשום צורה לא היה מאורגן. היה שם תורי ענק כל בוקר, אנשים שרצו להגיע לעבודה בשעת בוקר מוקדמת מאמצע הלילה כבר הגיעו לתפוס מקום בתור, וכשנפתח המחסום אז התור התחיל להתקדם.

כמה זמן לוקח לשחרר את הפקק הזה בבוקר? אם המחסום נפתח בחמש, בטח ארבע-חמש שעות. יש כמה שעות של פקק וטירוף.

זה מחסום של הולכי רגל או מחסום של כלי רכב? גם הולכי רגל, אבל בגדול כלי רכב. מקום היישוב הכי קרוב למחסום הוא יחסית מרוחק, אז אין להם כל כך איך להגיע לשם ברגל. אז אם זה הולכי רגל, הם פשוט עם מוניות. הבידוק בבוקר נמשך כמה שעות. הנגלה הזו של הפועלים נגמרת סביב השעה שמונה, אולי תשע, ואז זה הופך להיות קצת יותר רגוע עד לשעות הערב, שבו החזרה. החזרה היא פחות קריטית, לא כל כך בודקים. באותן שעות הבוקר, באיזשהו שלב גם מצטרפים כל תלמידי ותלמידות בתי ספר שעוברים במחסום הזה, עוברים שם אוטובוסים של ילדות. חייל שעומד ובודק אוטובוס מפוצץ בבנות עשרה כאלה, יש שם עוד איזשהו נופך. גם אם אין שום סיבה לבדוק את האוטובוס הזה, באמת שום סיבה – יורידו את כל הילדות האלה והם יעמדו שם בשורה, והחייל יעבור אחת אחת ויסתכל ויטריד אותן. לאו דווקא ברמה מינית, יטריד אותם. לא נגעו בהם, היה אסור. אבל הטרדות יום-יומיות. הם היו צריכות לבוא עם תעודות, חלקן היו קטינות בלי תעודות, מי שקטינה הייתה צריכה לבוא עם משהו אחר. העילה העיקרית שם להתנפלות עליהן זה שהן קטינות וזה תעודות מזויפות. "את בת 18? את הרי לא בת 18, על מי את עובדת". הרוב המוחלט של הילדות האלה לא יודעות מילה בעברית, והם פשוט עומדות שם חסרות אונים מול הצרחות של החייל התורן. אני כל הזמן מדבר בגוף שלישי, אני לא מתנער מאחריות, אני הייתי חלק מהסיפור הזה. ואני זוכר מקרה שמישהי ממש בכתה, מישהי שנכנסה להיסטריה, ילדה מסכנה שממש התחילה לבכות שם. אני הייתי שם וכנראה הרגשתי נקיפות מצפון וניגשתי אליה הצדה וניסיתי להגיד לה שהכול בסדר. אני עומד שם עם המדים והנשק וכל הווג'ראס (סלנג לבלאגן או טרחה) עליי, ואין שום סיכוי שהיא תוכל להתייחס למשהו שאני אומר לה בנימה ידידותית, גם אין סיבה שהיא תעשה את זה. אני זוכר ספציפית את התמונה הזאת, שהיא שם ממררת בבכי לא נפסק. במחסום אנשים בוכים שם. כשאתה חייל אז הבכי הזה מתפרש על ידך לרוב כאיזושהי הצגה וכאיזושהי התנהגות תיאטרלית שהערבים האלה שקרנים. אמבולנס שמגיע למחסום, מראש אתה מתייחס אליו כאיזושהי תחבולה ערבית להבריח אמל"ח (אמצעי לחימה), בסוף זה באמת מישהו שהולך למות והיה צריך להעביר אותו. זו הגישה.